امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ | کد خبر : 48734 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • محمود محمدی: گفت و گوی تمدن ها می توانست روابط مستحکمی را در بین دولت ها در جهان اسلام و در سیاست بین الملل ایجاد کند/ بن علی خطاب به وزیر خارجه تونس: از این پس درها به روی سفیر ایران باز است + فیلم مستند

  • دسته بندی مطلب : بین الملل , فیلم | تعداد بازدیدها : نفر
  • “محمود محمدی” سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری تونس طی سال های ۸۲-۱۳۷۸ با بررسی « روابط ایران و تونس » در گفتگوی اختصاصی با گروه خبری نوید صبح ؛

    چرا محمود محمدی ماموریت دیپلماتیک در تونس را یک ماموریت دشوار می داند؟

    چرا روابط ایران و تونس پس از پیروزی انقلاب اسلامی قطع شد؟

    پیروزی انقلاب اسلامی در ایران چه تاثیری در جهان اسلام داشت؟

    چرا حکام شمال آفریقا، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را به عنوان دخالت جمهوری اسلامی ایران در امور کشورهای خود می دانستند؟

    محمود محمدی: دومین سفیری بودم که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به تونس اعزام می شدم و از حساسیت های روابط با تونس نیز به خوبی مطلع بودم.

    محمود محمدی: از آقای خاتمی سوال کردم که در چارچوب گفتگوی تمدن ها، استحکام روابط با آقای بن علی را دنبال کنیم و یا اینکه گروههای مخالف و اپوزیسیونی که در تونس وجود دارند را مورد حمایت قرار دهیم و یا رهنمود دیگری را مد نظر دارید.

    موضوع گفت و گوی تمدن ها که توسط حجت الاسلام و المسلمین «سید محمد خاتمی» رییس جمهور وقت مطرح شده بود چه تاثیری در روابط بین الملل و به خصوص در روابط ایران با دولت های مسلمان در جهان اسلام داشت؟

    سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس در زمان تسلیم استوارنامه به رییس جمهور آن کشور و برای تغییر ذهنیت بن علی نسبت به جمهوری اسلامی ایران چه موضوعی را مطرح نمود؟

    زین العابدین بن علی رییس جمهور وقت تونس: شما(سفیر جمهوری اسلامی ایران) هر زمان که بخواهید من را ملاقات کنید آماده هستم.

    محمود محمدی چه موضوعی را در مورد پدر و مادر بن علی با وی مطرح نمود؟

    محمود محمدی: رییس جمهور وقت تونس ابراز علاقمندی نمود که بزودی و در تونس با حجت الاسلام و المسلمین «سید محمد خاتمی» دیدار نماید.

    اینها و مطالبی دیگر را می توانید در ویدیو مستند « روابط ایران و تونس » مشاهده نمایید؛

    نظرات کاربران در مورد "محمود محمدی: گفت و گوی تمدن ها می توانست روابط مستحکمی را در بین دولت ها در جهان اسلام و در سیاست بین الملل ایجاد کند/ بن علی خطاب به وزیر خارجه تونس: از این پس درها به روی سفیر ایران باز است + فیلم مستند"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir