امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | کد خبر : 49740 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • گورستان پادشاهی مصر + تصاویر کشفیات جدید

  • دسته بندی مطلب : بین الملل , عکس | تعداد بازدیدها : نفر
  • گروه تحقیق و ترجمه، رسانه نوید صبح – مصر:

    در ماموریت گروه باستانشاسی در گورستان پادشاهی مصر، پاپیروسی در منیا کشف شد.

    هیئت مصری به رهبری «مصطفی وزیری»دبیرکل شورای عالی آثار باستانی از کشفیات جدید در منیا – مصر خبر داد.

    در کاوش گورستان مقامات ارشد و کاهنان پادشاهی مصر که متعلق به حدود ۱۵۵۰ – ۱۰۶۹ قبل از میلاد  می باشد آثار جدیدی کشف شد. در این منطقه، گورستان های پادشاهی قدیم، دوره میانی اول و پادشاهی میانه وجود دارد.

    در میان یافته‌ها یک تابوت چوبی وجود دارد که متعلق به زنی به نام نانی است که مربوط به اواخر سلسله بیستم است. او خواننده جهوتی***، خدای ماه و نوشتن مصری بود.

    این تابوت کشف شده متعلق به تادی، دختر کاهن اعظم جهوتی در اشمونئین است. قسمت داخلی درپوش بالایی شامل صحنه هایی است که دوازده ساعت را نشان می دهد. «این یک صحنه نادر و مهم است» و هر صحنه ساعت شکل خود را دارد. مومیایی او یک ماسک و یک لباس مهره دار در شرایط عالی به تن دارد.

    در این ماموریت یک پاپیروس نیز کشف شد. اولین مطالعات نشان می دهد که طول آن حدود ۱۶ یا ۱۸ متر است. از کتیبه ها و صحنه های آن به نظر می رسد که اینگار دیروز انجام شده است. و در مورد کتاب مردگان صحبت می کند.

    این چهارمین پاپیروسی است که توسط کاوش در مصر پس از سه پاپیروس دیگر کشف شده است. و در موزه بزرگ مصر به نمایش گذاشته خواهد شد.

    چهار پاپیروس کشف شده به نام وزیری، کاشف آنها، نامگذاری شده اند. این تیم همچنین آثار باستانی متعددی از جمله کوزه‌های سایبان و مجسمه‌های تدفین مورد استفاده در مراسم تدفین مصر باستان را پیدا کرده اند که آنها از سفال و چوب ساخته شده اند. گروه باستان شناسی کار خود را از سال ۲۰۱۷ و در منطقه الغریفه در تونا الجبل آغاز کرد.

    *** توضیحات جهوتی (ژنرال):

    جهوتی (انگلیسی: Djehuty) که با نام‌های تحوتی و تحوتئی هم شناخته می‌شود، یک ژنرال ارتش در دوران حکومت تحوتموس سوم (سلطنت از ۱۴۷۹ تا ۱۴۲۵ پیش از میلاد) از دودمان هجدهم مصر در مصر باستان بود. او قهرمان اصلی داستان «تسخیر یافا» است. جهوتی در اسناد معاصر مصر، القابی چون «کاتب پادشاه»، «سرپرست سپاهیان» (ژنرال) و «مباشر کشورهای خارجی شمالی» را یدک می‌کشد.

    جهوتی امروزه به واسطهٔ دو منبع شناخته می‌شود: آرامگاه دست‌نخوردهٔ او در سال ۱۸۲۴ در سقاره کشف شد. وی همچنین شخصیت اصلی داستان مصری «تسخیر جوپا» (یافای امروزی) است. حکایت این ماجرا که بر روی پاپیروس نوشته شده‌است، امروزه در موزه بریتانیا نگهداری می‌شود. اشیایی که در مقبره جهوتی یافت شد شامل یک کاسه از جنس طلای خالص، یک سیمین که (در موزه لوور، چهار خمرهٔ کانوپی فلورانس، یک طلسم به شکل سرگین‌غلتان، یک دستبند زرین (در موزه موزه ملی آثار باستانی لیدن) و خنجر شخصی جهوتی (در موزهٔ دارمشتات) است. اطلاعات چندانی از تابوت و مومیایی جهوتی در دست نیست، اگرچه کاشف آرامگاه وی برناردینو درووتی، اشاره‌ای گذرا به آنها کرده‌است.

    نظرات کاربران در مورد "گورستان پادشاهی مصر + تصاویر کشفیات جدید"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir