امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | کد خبر : 49706 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تجارت غیرقانونی پرندگان؛ افزایش نگران کننده کشتار “پرندگان مهاجر” در پایگاه نظامیان انگلستان در قبرس

  • دسته بندی مطلب : اخبار | تعداد بازدیدها : نفر
  • گروه تحقیق و ترجمه، رسانه نوید صبح – نیکوزیا: گروه حفاظت از پرندگان قبرس گزارش داد که در سال گذشته «افزایش نگران‌کننده‌ای» در تله‌گذاری غیرقانونی پرندگان داشته است و مقامات را به دلیل کاهش جریمه برای کشتن گونه‌های حفاظت‌شده مقصر می‌داند.

    این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «متاسفانه پس از کاهش شرم‌آور قانون حفاظت از پرندگان در قبرس در دسامبر ۲۰۲۰، جای تعجب ندارد.

    این سازمان به طور سیستماتیک سطوح تله گذاری پرندگان را در ۲۰ سال گذشته در جمهوری قبرس و منطقه پایگاه نظامی بریتانیا در جزیره مدیترانه کنترل کرده است.

    گزارش پاییز ۲۰۲۱ آن افزایش بزرگی را در سطوح به دام انداختن با به اصطلاح “تورهای مه آلود” در مناطق بررسی در مقایسه با سال ۲۰۲۰ نشان داد.

    پاییز زمانی است که تله‌گذاران پرندگان مهاجر، به‌ویژه کلاه سیاه و دیگر پرندگان آوازخوان مهاجر را هدف قرار می‌دهند.

    در اواخر سال گذشته، فعالیت با استفاده از تورهای مه‌آلود – که به سختی قابل مشاهده هستند و برای درهم‌تنیدگی پرندگان طراحی شده‌اند – ۱۳۲ درصد بیشتر از پاییز ۲۰۲۰ بود.

    در دکلیا، منطقه پایگاه بریتانیا، فعالیت توری مه آلود نسبت به سال ۲۰۲۰ ،چهل و شش درصد افزایش داشته است.

    افزایش سال گذشته مشابه چهار سال گذشته است، اما به طور قابل توجهی کمتر از فصل به دام انداختن سال ۲۰۱۶ است که ۲٫۳ میلیون پرنده آوازخوان کشته شدند.

    “این سطوح ثبت شده به تله گذاری به بیش از ۶۰۰۰۰۰ پرنده می رسد که ممکن است در پاییز ۲۰۲۱ به طور غیرقانونی در مناطق بررسی به دام افتاده و کشته شده باشند.”

    این روند افزایش نگران‌کننده در فعالیت‌های به دام انداختن پس از یک سری گام‌های واپس‌گرا در سطح سیاستی که پیامی کلی مبنی بر جرم‌زدایی از تله‌گذاری پرندگان را ارسال کرد، رخ می‌دهد.

    در این بیانیه آمده است که جریمه هایی که از ۲۰۰۰ یورو (حدود ۲۲۰۰ دلار) به ۲۰۰ یورو کاهش یافته است «غیر بازدارنده و غیر تنبیهی است و به وضوح با سودی که با فروش غیرقانونی این پرندگان به دست می آید، تناسبی ندارد».

    تجارت غیرقانونی پرندگان مهاجر سالانه ۱۵ میلیون یورو تخمین زده می‌شود، اگرچه برای دهه‌ها غیرقانونی بوده است. منتقدان اجرای ضعیف را مقصر می دانند.

    کمیسیون اروپا در نامه ای به دولت قبرس ابراز نگرانی کرد و از نیکوزیا خواست این اصلاحیه قانون را باطل کند و جریمه هایی را که از ۲۰۰۰ یورو شروع می شود، بازگرداند.

    این گروه می‌گوید: «هدف دولت باید حفاظت و حفاظت از میراث طبیعی ما باشد، که از برقراری مجدد یک قانون سخت‌گیرانه و بازدارنده شروع می‌شود».

    به احتمال زیاد قبرس به دلیل حمایت ناکافی از پرندگان مهاجر، همانطور که در نامه کمیسیون تاکید شده است، به دیوان دادگستری اتحادیه اروپا برده خواهد شد.

     

    نظرات کاربران در مورد "تجارت غیرقانونی پرندگان؛ افزایش نگران کننده کشتار “پرندگان مهاجر” در پایگاه نظامیان انگلستان در قبرس"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir