امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ | کد خبر : 47416 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • سید حسن نصرالله خطاب به دولتمردان آمریکا؛ برای ناوهایتان هم تجهیزات آماده کرده‌ایم

  • دسته بندی مطلب : بین الملل | تعداد بازدیدها : نفر
  • رسانه نوید صبح – سید حسن نصر الله، دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در مراسم بزرگداشت شهدای «راه قدس» که در دفاع از غزه و ملت فلسطین و مقدسات جهان اسلام به شهادت رسیده‌اند، گفت: عملیات طوفان الاقصی یک تصمیم صددرصد فلسطینی بود و صددرصد توسط فلسطینیان اجرا شد. نبرد طوفان الاقصی از نظر تصمیم‌گیری، اجرای آن توسط فلسطینیان و بی‌اطلاعی دیگران از آن ثابت کرد که این نبرد، کاملا فلسطینی بوده است. تصمیم‌گیرندگان واقعی، رهبران و رزمندگان مقاومت بودند. جمهوری اسلامی ایران از زمان امام خمینی(رحمه الله علیه) تا زمان امام خامنه‌ای(دام ظله) از گروه‌های مقاومت حمایت می‌کند؛ اما بر گروه‌های مقاومت اعمال قیمومیت نمی‌کند و نبرد طوفان الاقصی این حقیقت را تایید کرد.

    وی افزود: نبرد طوفان الاقصی زلزله‌ای امنیتی، سیاسی، نظامی، روانی و معنوی در رژیم صهیونیستی ایجاد کرد؛ این نبرد، ضعف دشمن را ثابت کرد و نشان داد که رژیم صهیونیستی به حق سست‌تر از لانه عنکبوت است.

    دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد:‌ کابینه دشمن صهیونیستی در یک ماه گذشته و در هفته های آینده هر کاری انجام دهد، به هیچ وجه نمی تواند تأثیرات راهبردی طوفان الاقصی را بر این رژیم تغییر دهد.

    وی گفت: شتاب آمریکا برای کمک به رژیم صهیونیستی ضعف این رژیم را نمایان کرد. از همان روزهای اول، رژیم صهیونیستی خواستار سلاح های جدید از آمریکا شد، پس آیا چنین دولتی قوی است و توان ایستادن روی پای خود را دارد. رژیم صهیونیستی به رغم کمک‌های اعطایی آمریکا تاکنون نتوانسته زمام امور را در دست گیرد.

    سید حسن نصرالله با تاکید بر اینکه طوفان الاقصی مرحله تاریخی جدیدی را در نبرد با دشمن صهیونیستی ایجاد کرد، گفت: تصمیم به اجرای عملیات طوفان الاقصی، حکیمانه، شجاعانه و درست در زمان مناسب بود و مستحق این میزان فداکاری است.

    وی افزود: از همان ساعت‌های اولیه عملیات طوفان الاقصی مشخص بود که دشمن سردرگم شده است. هر ارتشی که دارای هواپیما و موشک باشد می تواند کاری که ارتش اسرائیلی در غزه انجام داد را انجام دهد اما به رغم آن این رژیم هیچ دستاوردی نداشت.

    دبیر کل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که تمام کابینه‌های اسرائیلی از تجربیاتشان با جنبش‌های مقاومت در لبنان و فلسطین درس نگرفته اند.دشمن صهیونیستی همان اشتباه سال ۲۰۰۶ را تکرار کرد وقتی اهدافی بسیار سطح بالا را مطرح کرد که مجبور شد از آن عدول کند.

    وی افزود: آنها در سال ۲۰۰۶ هدف خود را در هم شکستن مقاومت در لبنان و بازگرداندن دو اسیر بدون مذاکره و مبادله اعلام کردند اما در مدت ۳۳ روز به اهداف خود نرسیدند.

    سید حسن نصرالله گفت: دشمن صهیونیستی نسبت به اجرای عملیات بزرگ در غزه مردد است؛ زیرا ترسو، ناتوان و شکست خورده است. کاری که اسرائیلی‌ها انجام می‌دهند کشتار مردم در غزه است که بیشتر شهدا کودکان، زنان و غیرنظامیان هستند.

    دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: آمریکا مسئول جنگ در غزه است و رژیم صهیونیستی فقط ابزاری برای اجرای آن است. آمریکا مانع محکوم شدن رژیم صهیونیستی در شورای امنیت سازمان ملل متحد و حتی تحقق آتش بس در غزه می شود. آمریکا جنگ غزه را مدیریت می کند پس باید بهای تجاوزش را نیز بپردازد.

    وی خاطرنشان کرد: صحنه های جنایات دشمن در نوار غزه ثابت می کند که غزه پیروز خواهد شد و دشمن با شکست مواجه خواهد شد و صهیونیستها می بایست این را بدانند. آن چه در غزه روی می دهد، نشان دهنده ماهیت ددمنش رژیم غاصب صهیونیستی است که ابرقدرت‌ها آن را در منطقه کاشتند.

    سید مقاومت تاکید کرد:‌نبرد طوفان الاقصی، نبرد انسانیت در مقابل ددمنشی آمریکا، انگلستان و رژیم صهیونیستی است. و هر کسی که امروز ساکت است باید در انسانیت خود تجدید نظر کند اگر که انسان باشد.

    دبیر کل حزب الله لبنان گفت: پیروزی غزه امروز به معنای پیروزی مردم فلسطین، اسرا، کرانه باختری، قدس، اقصی و کلیسای قیامت و کشورهای منطقه است.پیروزی غزه امروز مصلحت ملی مصر، اردن، سوریه و تمام کشورهای منطقه است.

    سید نصرالله گفت: صدور بیانیه محکومیت و تقبیح علیه رژیم صهیونیستی کافی نیست بلکه باید روابط با رژیم صهیونیبستی و جریان نفت و صادرات کالا به آن قطع شود.

    وی افزود: حکومت‌های عربی و اسلامی باید برای آتش‌بس و قطع روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی بکوشند. آیا ناتوانی حکومت‌های عربی به حدی رسیده که قادر به وارد کردن کمک‌های انسان دوستانه به غره و خارج کردن مجروحان از آن نیستند.

    دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: مقاومت اسلامی عراق به مسئولیت های خود عمل می کند و ورود به مرحله جدید را اعلام کرده است.

    وی گفت: مردم یمن با وجود همه تهدیدها، دست به چندین ابتکار عمل زدند و علیه پایگاه های نظامی اسرائیل در جنوب فلسطین اشغالی دست به حملات موشکی و پهپادی زدند.

    دبیر کل حزب الله لبنان گفت:‌احتمال درگیر شدن جبهه لبنان به نبرد گسترده احتمالی واقعی است. هر احتمالی در جبهه لبنان متصور است و تمام گزینه ها مطرح است.

    وی گفت: یک چهارم نیروی هوایی و نزدیک به نیمی از دفاع موشکی به سمت جبهه لبنان هدایت شده و ده ها هزار نفر از شهرکنشینان به مناطقی دیگر منتقل شدند.

    سید حسن نصرالله ادامه داد: عمیلیات مقاومت در جنوب لبنان پیامی به دشمن است که به ارتکاب حماقت تاریخی فکر نکند. روند اوضاع در جبهه لبنان و افزایش تنش در آن منوط به رویدادهای غزه و رفتار دشمن در قبال لبنان است.

    وی تصریح کرد: آنچه که در غزه رخ می دهد ایمان ما را تقویت می کند تا به رغم تمام جنایات، دشمن را به چالش بکشیم و تسلیم نشویم.

    دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: به آمریکایی‌ها می گویم که ناوگان شما ما را نمی‌ترساند و هرگز نترسانده است و من به شما می‌گویم برای ناوهایتان که با آن‌ها ما را تهدید می‌کنید هم تجهیزات آماده کرده‌ایم. اگر جنگی در منطقه آغاز شود، نه ناوهایتان و نه جنگ هوایی به کارتان نخواهد آمد. در صورت وقوع جنگ منطقه‌ای منافع و نظامیان شما قربانی خواهند بود و شما بازنده بزرگ این جنگ خواهید بود. به آمریکایی‌ها می‌گویم که این نبرد، نبرد پایداری، صبر، تحمل و جلوگیری از تحقق اهداف دشمن است.

    نظرات کاربران در مورد "سید حسن نصرالله خطاب به دولتمردان آمریکا؛ برای ناوهایتان هم تجهیزات آماده کرده‌ایم"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir