امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲ | کد خبر : 45856 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • استمداد نیازف از رییس جمهور ایران/ سیلوهای گندم و آرد ترکمنستان خالی شد

  • دسته بندی مطلب : بین الملل | تعداد بازدیدها : نفر
  • هدیه نوروزی رییس جمهور ترکمنستان به ایران

    ………. صبح دوشنبه تنها من به همراه جناب آقای غضنفری وزیر وقت بازرگانی – براساس اصرار تشریفات ریاست جمهوری که نباید هیچ همراه دیگری از اعضای هیات در ملاقات باشد – به ملاقات آقای بردی محمد اف به کاخ ریاست جمهوری رفتیم. در بدو ورود وزیر امور خارجه ترکمنستان از ما استقبال نموده و پس از دقایقی به همراه ایشان به اتاق ملاقات با رییس جمهور رفتیم و با استقبال گرم ایشان مواجه شدیم.

    پس از تعارفات اولیه، وارد مذاکرات اصلی شدیم. آقای بردی محمد اف در ابتدای صحبت هایش به شرکت خود در جشن جهانی نوروز که قرار بود هفتم فروردین ماه سال ۱۳۹۰هجری شمسی در تهران با حضور سران کشورهایی که در کشورشان نوروز را جشن می گیرند اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه در سال های ۱۹۹۴ و ۱۹۹۵ میلادی که ترکمنستان در تنگنای گندم و آرد بود (در آن مقطع زمانی مرحوم نیازف رییس جمهور سابق ترکمنستان به مرحوم آیت الله رفسنجانی رییس جمهور وقت کشورمان اطلاع داده بود که سیلوهای گندم و آرد ترکمنستان تنها برای چند روز ذخیره داشته و تقریبا خالی شده بود و از ایشان استمداد ارسال مقادیری آرد کرده بود. مرحوم هاشمی رفسنجانی علیرغم اینکه در آن ایام ایران خودش وارد کننده گندم بود دستور داد سریعا اولین محموله گندم وارداتی را به ترکمنستان ارسال نماید و این کمک همواره مد نظر روسای جمهور سابق و فعلی و همچنین مقامات عالی ترکمنستان بوده و بدین جهت خود را مدیدن ایران می دانستند.) ایران به ما مقادیری گندم کمک کرده و صمیمیت و برادر خود را از آن دوره ثابت نمود. اکنون که ترکمنستان در تولید گندم خودکفا شده و صادرات نیز دارد می خواهم قبل از آمدنم به ایران، هزار تن گندم به برادرم احمدی نژاد به عنوان (……. ادامه مطالب در کتاب)

    (برگرفته از جلد اول صد سفیر – کتاب خاطرات سفرا – خاطرات سید محمد موسی هاشمی گلپایگانی- سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان)

    ***

    مجموعه خاطرات سفرا:

    سفارش کتاب بصورت پیامک و یا تماس تلفنی ۰۹۳۸۳۴۰۴۰۲۸

    نظرات کاربران در مورد "استمداد نیازف از رییس جمهور ایران/ سیلوهای گندم و آرد ترکمنستان خالی شد"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir