امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ | کد خبر : 44729 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر محتشمی پور: معتقد بودم که برای صدور و تمدید گذرنامه نیازی به استعلام از مرکز نیست/ برخورداری از گذرنامه حق هر ایرانی است + فیلم مستند

  • دسته بندی مطلب : بین الملل , فیلم | تعداد بازدیدها : نفر
  • این مستند قبل از درگذشت مرحوم مغفور حجت الاسلام و المسلمین “سید علی اکبر محتشمی پور” ضبط شده است و برای علاقمندان به تاریخ شفاهی سیاست خارجی منتشر گردید.

    ***

    حجت الاسلام و المسلمین “سید علی اکبر محتشمی پور” سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری عربی سوریه طی سال های ۶۴-۱۳۶۰ با بررسی « روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه » در گفتگوی اختصاصی با گروه خبری نوید صبح ؛

    حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر محتشمی پور: در زمانی که در عراق بودیم و در حالی که امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) در پی سرنگونی رژیم شاه بودند ولی گذرنامه ایشان ظرف مدت نیم ساعت تمدید می شد. و حتی هر کدام از ما که اگر به تهران باز می گشتیم اعدام می شدیم اما در خارج از کشور به هر سفارتخانه ای که مراجعه می کردیم کار گذرنامه ما را انجام می دادند.

    چرا سید علی اکبر محتشمی پور در پاسخ به مقامات اطلاعات نخست وزیری می گوید که من از شما نسبت به عراقی ها و لبنانی ها مطلع ترم؟

    حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر محتشمی پور، مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران را در چه موضوعاتی می دانست؟

    حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر محتشمی پور پس از ورود به دمشق در قبال گروهک ها و جریانات مخالف جمهوری اسلامی ایران چه تدابیری را اتخاذ نمود؟

    حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر محتشمی پور: ما به همه اجازه دادیم تا به سفارتخانه رفت و آمد داشته باشند و مشکلاتشان را حل کردیم اعم از دوستان غیر ایرانی و ایرانیانی که در سوریه حضور داشتند. تسهیلات فراوانی را برای همه فراهم کردیم.

    دیدگاهها و عملکرد سید علی اکبر محتشمی پور در دوران سفارت در کشور سوریه چه تاثیری در روابط با مخالفان، دوستان، ایرانیان و غیر ایرانیان علاقمند به جمهوری اسلامی ایران و مقامات سوریه ای داشت؟

    اینها و مطالبی دیگر را می توانید در ویدیو مستند « روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه » مشاهده نمایید؛

    نظرات کاربران در مورد "حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر محتشمی پور: معتقد بودم که برای صدور و تمدید گذرنامه نیازی به استعلام از مرکز نیست/ برخورداری از گذرنامه حق هر ایرانی است + فیلم مستند"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir