امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : جمعه ۲ دی ۱۴۰۱ | کد خبر : 43679 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • فروش آنلاین کتاب “خاطرات سفرای ایران در جمهوری آذربایجان” تالیف “مسعود منشوری”

  • دسته بندی مطلب : سیاسی , فرهنگ و هنر | تعداد بازدیدها : نفر
  • نوید صبح منتشر کرد؛ “جلد دوم صد سفیر؛ کتاب خاطرات سفرای ایران در جمهوری آذربایجان”

    تالیف؛ مسعود منشوری

    ناشر: گروه تاریخ شفاهی رسانه نوید صبح

    سفارش کتاب بصورت پیامک و یا تماس تلفنی ۰۹۳۸۳۴۰۴۰۲۸

    ***

    مسعود منشوری – مدیر گروه تاریخ شفاهی سیاست خارجی

    اهمیت توجه به تاریخ کشور و ثبت چهار دهه تاریخ سیاست خارجی با رویکرد نگاهی به صدسال آینده، موجب شد تا اقدام به تولید مجموعه ای چند جلدی با نام “صد سفیر” نمایم. در این مسیر هواره با سختی ها و مشکلات فراوانی مواجه بودم ولی با همه سختی ها و حتی مشکلات مالی، از هیچ تلاشی دریغ ننمودم و تمام همت خود را صرف نموده تا خاطرات دیپلمات های ارشد را ثبت و ضبط نمایم.

    ***

    بخشی ازخاطرات محمد طاهری (سرپرست سابق سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان)

    وقتی صحبت های آقای ناطق نوری به اتمام رسید متوجه شدم آقای حیدر علیف خواستار حضور رئیس رادیو تلویزیون در آن جلسه شدند و پس از حضور مسئول صدا و سیمای باکو در آن جلسه مستقیما از آقای ناطق خواستند بار دیگر گله خود را بازگو کنند و همینطور هم شد که در ادامه مسئول صدا و سیما ضمن عذرخواهی افزود که هرگز تکرار نخواهد شد. با این حال من رفتار تند آقای حیدرعلیف را با وی شاهد بودم که گفت ایران همسایه عزیز ماست و حتما بایستی این مورد رعایت شود.

    ***

    بخشی ازخاطرات احد قضایی (سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان)

    یک روز در دیدار خصوصی که با آقای حیدر علیف داشتم، به ایشان گفتم این شعارهایی که در آذربایجان داده می شود، طرح دشمنان است و شما باید آن را در افکار عمومی اصلاح کنید. فرمودند من این را قبول دارم و گفته های شما درست است؛ اما به قدری این مسائل در افکار عمومی جا افتاده است که اگر من یکدفعه بخواهم موضع گیری کنم، مردم علیه من بر می انگیزند. من باید این موضوع را به مرور زمان از اذهان مردم پاک کنم و پس از مدتی هم این کار را کرد.

    ***

    بخشی از خاطرات افشار سلیمانی (سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان)

    در جریان دیدار با حیدر علیف، او گفت؛ دو سه روز دیگر عازم آلماتی خواهم بود. و گفت خبر دارم که دکتر ولایتی نیز در آن مراسم شرکت خواهد کرد. چند ساعت قبل از حرکت حیدر علیف و هیئت همراه او به آلماتی از آنجا که ادامه سردی مناسبات و قطع سفرها و تماس های دوجانبه را به زیان منافع ملی کشور و ایجاد فرصت برای بدخواهان روابط دو کشور می دانستم و برایم آزار دهنده بود و به فکر یافتن راهی برای خروج از این بن بست بودم در اتاق کارم در سفارت نشسته بودم که یک آن به ذهنم رسید با هواپیمای حامل حیدرعلیف عازم آلماتی شوم و برای تحقق دیداری میان ولایتی و علیف در آلماتی سعی نمایم.

    ***

    بخشی از خاطرات محسن پاک آیین (سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان)

    قبل از سفر به باکو توفیق پیدا کرده که پس از اقامه نماز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کوتاهی داشته باشم. ایشان با اهدای یک انگشتر عقیق از من پرسیدند که آیا زبان آذری می‌دانم که پاسخ منفی دادم و ایشان گفتند: ” خوب است یاد بگیری.” اظهارات آیت‌الله خامنه‌ای نشان‌ دهنده میزان علاقه مندی ایشان به زبان آذری بود ….

    نظرات کاربران در مورد "فروش آنلاین کتاب “خاطرات سفرای ایران در جمهوری آذربایجان” تالیف “مسعود منشوری”"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir