امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر : 30751 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • جیان شیونگ: شعار “یک کمربند، یک راه” دوستی کشورها را بیشتر می کند + فیلم مستند پروفسور دانشگاه فودان شانگهای

  • دسته بندی مطلب : بین الملل , فیلم | تعداد بازدیدها : نفر
  • “گه جیان شیونگ” پروفسور تاریخ و جغرافیا دانشگاه فودان شانگهای با بررسی « اهمیت تعمیق روابط فرهنگی ایران و چین » در گفتگوی اختصاصی با گروه خبری نوید صبح ؛

    شعار “یک کمربند، یک راه” کدام اهداف فرهنگی را شامل می شود؟

    مردمان کشور چین تا چه میزان با فرهنگ و تمدن کهن سرزمین پارس آشنا هستند؟

    اینها و مطالبی دیگر را می توانید در ویدیو مستند « اهمیت تعمیق روابط فرهنگی ایران و چین » مشاهده نمایید؛

    ***

    Ge Jianxiong

     

    *

         复旦大学教授:一带一路增强沿线国家友谊

    *** ترجمه فارسی متن فیلم

    من آقای گه جیان شیونگ هستم از دانشگاه فودان شانگهای. زمینه تحقیقات و فعالیت بنده در زمینه تاریخ و جغرافیا است. اولین بار است که به ایران می آیم و به دعوت وزارت تبلیغات چین. خیلی خوشحالم، چرا که به عنوان دانشمند در حوزه تاریخ از خیلی وقت پیش ما در مورد فارس قدیم شنیده بودم و این را می دانم که پارس با تمدن قدیم نقش خیلی زیادی در تمدن جهان و مخصوصا در تمدن چین داشته است ولی بدلیل اینکه در زمینه فرهنگی تبادلات کمی صورت گرفته است اطلاعات ما در مورد ایران خیلی ناقص است و اما نمایشگاه کتاب فرصت مناسبی برای تبادلات فرهنگی خوب می باشد در این چند روز انتشاراتی های مختلفی کتابهای زیادی از زبان فارسی به چینی برگردانده اند و بدین وسیله چینی های زیادی فرصت پیدا خواهند کرد تا بیشتر با ایران آشنا میشوند در این چند روز رویدادهای مهم دیگری نیز برگزار خواهد شد که یکی از مهمترین این رویدادها کنفرانس « یک کمربند یک راه و همدلی مردم با همدیگر ».

    امیدوارم فعالیت های فرهنگ زیادتری بین دو کشور انجام شود تا مردم دو کشور آشنایی بیشتری نسبت به دو تمدن کهن داشته باشند.

    رئیس جمهور محترم چین شعار یک کمربند یک راه را مطرح کرد که یکی از آنها بحث فرهنگی می باشد و بدین وسیله کشورهای مختلف در مسیر یک کمربند یک راه بتوانند بیشتر با هم آشنا شوند و دوستی با همدیگر را تقویت کنند. ممنونم

    ***

    گه جیان شیونگ

    گه جیان شیونگ، متولد سال ۱۹۴۵ استان جه جیاگ چین و استاد دانشگاه فودان، عضو کمیته علوم اجتماعی وزارت آموزش و پرورش و مرکز مطالعات فرهنگی و تاریخی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین است. او در گذشته ریاست پژوهشگاه تاریخ و جغرافیای چین، کتابخانه دانشگاه فودان، کمیته تاریخ و جغرافیای فرهنگستان جغرافیای چین را برعهده داشت و همچنین عضو کمیته دائمی یازدهمین و دوازدهمین دوره کنفرانس مشورت سیاسی خلق چین بود. وی سال ها در زمینه تاریخ چین، جغرافیای تاریخی، تاریخ جمعیت، تاریخ مهاجرت، تاریخ فرهنگ، تاریخ محیط زیست و بسیار زمینه های دیگر مطالعه و پژوهش کرده و با همکاری یک گروه از پژوهشگران و نویسندگان، «تاریخ جمعیت چین» (مجموعه ای ۶ جلدی که او مولف جلد اول آن است) و «تاریخ مهاجرت چین» (مجموعه ای ۶ جلدی که دو جلد نخست آن را گه جیان شیونگ نوشته است) را به رشته تحریر درآورد. از او کتاب هایی چون «وحدت و تجزیه: الهام از تاریخ چین»، «تاریخ سرزمین در سلسله های چین»، «فضای زندگی در آینده: فضای طبیعی»، «مجموعه ادبی گه جیان شیونگ» (۷ جلد) و رساله هایی دیگر نیز منتشر شده است. وی در حال حاضر سرپرست اجرایی «مجموعه نقشه های تاریخی جمهوری خلق چین» است.

    نظرات کاربران در مورد "جیان شیونگ: شعار “یک کمربند، یک راه” دوستی کشورها را بیشتر می کند + فیلم مستند پروفسور دانشگاه فودان شانگهای"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir