امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر : 30533 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • قهرمان آوا: دولت آذربایجان توجه ویژه ای به مسایل زنان دارد + فیلم مستند معاون وزیر امور زنان جمهوری آذربایجان

  • دسته بندی مطلب : بین الملل , زنان , فیلم | تعداد بازدیدها : نفر
  • سرکار خانم “صداقت قهرمان آوا” معاون وزیر امور زنان جمهوری آذربایجان با بررسی « جایگاه زنان در جمهوری آذربایجان » در گفتگوی اختصاصی با گروه خبری نوید صبح ؛

    کمیته دولتی امور زنان کشور آذربایجان در چه سالی و به چه دلیلی تشکیل شد؟

    جمهوری آذربایجان برای رشد جایگاه زنان چه اقداماتی را در آن کشور انجام داده است؟

    اینها و مطالبی دیگر را می توانید در ویدیو مستند « جایگاه زنان در جمهوری آذربایجان » مشاهده نمایید؛

    ***

    *** ترجمه فارسی متن فیلم

    باید عرض کنم که در آذربایجان دولت توجه ویژه ای به مسایل زنان دارد. ما سال گذشته یکصدمین سالگرد اعطای حق انتخاب کردن و انتخاب شدن به زنان را برگزار کردیم. در واقع یکصد سال پیش که جمهوری آذربایجان تشکیل شد یکی از قوانین مصوب آن دوره اعطای این حقوق به زنان آذربایجانی بود. اگر صد سال پیش برای تأمین چنین حقی برای زنان اقدام لازم صورت گرفت امروزه برای پیشرفت در امور زنان همه شرایط فراهم شده است. در این راستا پس از آن که آذربایجان استقلال خود را احیاء کرد و نهادهای مختلف دولت مستقل شکل گرفتند بنا به فرمان حیدر علی اف رهبر جاویدان آذربایجان کمیته دولتی امور زنان در سال ۱۹۹۸ تشکیل شد و در سال ۲۰۰۶  اختیارات این کمیته گسترده تر شد و امروز این کمیته به عنوان “کمیته امور خانواده، زنان و کودکان” فعالیت می کند. این بدان معناست که دولت تحکیم کانون خانواده، حفظ حقوق زنان و کودکان را در اولویت خود قرار داده است. به نظر من در آذربایجان برای تأمین حقوق زنان بستر خوبی وجود دارد. در این زمینه قوانین مربوطه به تصویب می رسد. دولت فرامین و مصوبات خوبی را به اجرا می گذارد و برای پیشرفت امور زنان همه شرایط لازم فراهم می گردد. اگر امروزه در ترکیب ۱۲۵ نماینده مجلس ملی آذربایجان ۲۱ نماینده زن دیده می شود این بدان معناست که زنان در نهادهای انتخابی حضور فعال دارند. و در اداره کشور حضور زنان اگرچه به میزان لازم نیست اما قابل توجه می باشد. برای مثال رئیس یکی از کمیته های دولتی از زنان انتخاب شده است و موکل حقوق بشر آذربایجان زن می باشد، معاون پنج وزیر زن است و نیز برای تأمین هر چه بیشتر حضور زنان در اداره کشور، یکی از معاونین فرمانداران قطعاً از بین زنان انتخاب می شود. علاوه بر این ۳۵ درصد اعضای شوراهای شهر و روستا را زنان تشکیل می دهند. لذا بر این باورم که در کنار حل مسایل و مشکلات زنان در آذربایجان به حضور و پیشرفت آنها در بخش های مختلف اهمیت داده می شود.

     

    S.Qəhrəmanova: Azərbaycan dövləti qadın məsələlərinə xüsusi diqqət ayırır

    نظرات کاربران در مورد "قهرمان آوا: دولت آذربایجان توجه ویژه ای به مسایل زنان دارد + فیلم مستند معاون وزیر امور زنان جمهوری آذربایجان"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir