سوخت یورو ۴ بهانه خودروسازان سودجو
به گزارش نویدصبح ، چندی پیش استاندار تهران ۶٠ درصد آلودگی هوای تهران را ناشی از آلایندگی خودروهای فرسوده دانست و خواستار مشارکت خودروسازان در اجرای طرح خروج این خودروها از ناوگان حمل و نقل کشور شد.
مهر ماه امسال پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اعلام کرد: حدود دو هزار دستگاه از اتوبوسهای شهر تهران فرسوده هستند و باید نوسازی شوند.
وی با بیان این که در دو سال گذشته هیچ اتوبوس جدیدی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی نشده، اظهار کرد: امید است دولت یازدهم توجه ویژهای به حمل و نقل عمومی در کشور داشته باشد و مشکلات پیش روی اتوبوسرانی شهرهای کشور نیز از سر راه برداشته شود چراکه بدون شک با نوسازی خودروهای فرسوده بخشی از آلودگی حداقل هوای پایتخت کاهش می یابد.
از سوی دیگر بر اساس طرح جامع کاهش آلودگی هوا که سال ۹۰ به تصویب هیئت دولت رسید، خودرو سازان در هشت کلان شهر کشور از جمله تهران، اهواز، اراک، تبریز، مشهد، شیراز، کرج و اصفهان موظف شدند از اول فروردین ۱۳۹۲خودروهایشان را مبتنی بر استانداردهای یورو ۴ تولید کنند.
این در حالی است که به گفته محمد رستگاری، معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت از محیط زیست استان تهران، این که خودروسازها می گویند تا سوخت یورو ۴ به صورت سراسری عرضه نشود خودرویی هم مطابق با استانداردهای یورو ۴ تولید نمی شود، قانونی نیست و تنها یک بهانه است