امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ | کد خبر : 46168 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • ثروت ایرانیان خارج از کشور

  • دسته بندی مطلب : بین الملل | تعداد بازدیدها : نفر
  • ۷۰% مهاجران ایرانی در آمریکا، کانادا، آلمان، انگلستان و سوئد زندگی می کنند.۵۰% شاغلان مهاجر ایرانی مهارت سطح بالا دارند. ۶۰۰ هزار ایرانی خارج تحصیلات دانشگاهی سطح بالا دارند. ایرانیان مقیم آمریکا ۲۰۰۰ میلیارد دلار و کانادا ۴۰۰ میلیارد دلار ثروت دارند.

    پنج مقصد اصلی دانشجویان ایرانی کشورهای آمریکا، ترکیه، آلمان، ایتالیا و کاناداست. آمریکا چهار دهه است که اولین مقصد دانشجویان ایرانی است: «در‌ سال ۲۰۱۸ میلادی، تعداد ۱۲‌هزار و ۱۴۲ دانشجوی ایرانی در آمریکا مشغول به تحصیل بوده‌اند.» دومین مقصد محبوب سال‌های اخیر دانشجویان ایرانی ترکیه است. آمارهای ‌سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد این کشور میزبان بیش از ۶‌هزار دانشجوی ایرانی است. هم‌جواری و نزدیکی فرهنگی، لغو روادید میان دو کشور، زبان ترکی، موقعیت و بورسیه‌های تحصیلی در دانشگاه‌های ترکیه منجر به افزایش دانشجویان ایرانی در این کشور در سال‌های اخیر شده است.

    مقاصد بعدی دانشجویان ایرانی آلمان و ایتالیاست؛ هر کدام با بیش از ۴‌هزار دانشجو. بورسیه‌های تحصیلی، هزینه‌های زندگی نسبتا پایین در این کشورها، پیری جمعیت و نیاز به نیروی کار جوان باعث شده است برنامه‌های جذاب و متنوعی برای جذب دانشجویان داشته باشند. کانادا هم میزبان نزدیک به ۴‌هزار دانشجوی ایرانی است: همچنین محدودیت‌های دولت ترامپ برای ورود اتباع و دانشجویان ایرانی به خاک آمریکا، زبان انگلیسی و برنامه‌های تسریع ورود و جذب دانشجو در کانادا، حضور جمعیت قابل توجه ایرانیان در کانادا که زمینه آگاهی جوانان ایرانی را از فرصت‌های دانشجویی در این کشور فراهم می‌کند ازجمله عواملی است که در رشد تعداد دانشجویان ایرانی در این کشور موثر بوده است.

    دیگر نتایج پیمایش رصدخانه مهاجرت ایران از میل به بازگشت دانشجویان و فارغ‌التحصیلان می‌گوید: «۱۶‌درصد از کسانی که میل به مهاجرت دارند، می‌خواهند دوباره برای زندگی به ایران بازگردند، در حالی (ادامه مطالب در کتاب)

    کتاب فراز و فرود روابط ایران و اروپا – تالیف دکتر علی بمان اقبالی زارچ

    ***

    نوید صبح منتشر کرد؛ “کتاب فراز و فرود روابط ایران و اروپا”

    تالیف: دکتر علی بمان اقبالی زارچ

    ناشر: گروه تاریخ شفاهی رسانه نوید صبح

    سفارش کتاب بصورت تلفنی و یا ارسال پیامک از طریق شماره ۰۹۳۸۳۴۰۴۰۲۸

    نظرات کاربران در مورد "ثروت ایرانیان خارج از کشور"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir