امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ | کد خبر : 4072 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تخت روانچی: هر توافقی باید منوط به لغو کامل تحریم ها باشد/ از خطوط قرمز عبور نمی کنیم

  • دسته بندی مطلب : اخبار | تعداد بازدیدها : نفر
  • مجید تخت روانچی گفت: ما روشن کردیم که تحت هیچ شرایطی از خطوط قرمز عبور نمی کنیم ولی در همین چارچوب هم اگر زیاده خواهی نباشد می توانیم به نتیجه برسیم. در بحث تحریم ها اعلام هم کرده ایم که کوتاه نمی آئیم و هر توافقی باید منوط به لغو کامل تحریم ها باشد.

    به گزارش نویدصبح ، مجید تخت روانچی، معاون اروپا و امریکای وزارت خارجه ایران که برای ادامه مذاکرات هسته ای کشورمان در حاشیه اجلاس سالانه سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است،اظهار داشت؛ تیم مذاکره کننده ایران به هیچ وجه از خط قرمزهای تعیین شده بر اساس منافع ملی کشورمان عبور نخواهد کرد و اگر طرف های غربی نیز حسن نیت داشته باشند، می توانیم به نتیجه نهایی برسیم.

    تخت روانچی با اشاره به اینکه مذاکرات در مرحله بسیار حساسی است، افزود:  مذاکرات بسیار فشرده ای را از ده روز پیش داشته ایم و در سطوح مختلف به بحث های حساسی رسیده ایم و هرچقدر که به تاریخ ۴ آذر نزدیک می شویم، مذاکرات حساس تر می شود.

    وی اضافه کرد: الان وارد جزئیاتی شده ایم که در دورهای قبلی به این صورت نبود و توضیح اینکه به چه نحوی پیش خواهیم برد مشکل است اما تلاش می کنیم در چارچوبی که تعیین شده و خطوط قرمزی که ما داریم مذاکرات را پیش ببیریم.

    تخت روانچی با اشاره به نشست سه جانبه دکتر ظریف، اشتون و جان کری که انجام شد، گفت: دیشب جلسه ای بود که بیش از یک ساعت طول کشید و مذاکرات خوب پیش رفته و امروز ادامه آن خواهد بود الان نمی توانم بگویم در چه وضعی هست و باید ببینیم که امشب مذاکرات چگونه پیش می رود.

    وی تصریح کرد: ما روشن کردیم که تحت هیچ شرایطی از خطوط قرمز عبور نمی کنیم و لی در همین چارچوب هم اگر زیاده خواهی نباشد می توانیم به نتیجه برسیم. در بحث تحریم ها اعلام هم کرده ایم که کوتاه نمی آئیم و هر توافقی باید منوط به لغو کامل تحریم ها باشد.

    تخت روانچی درباره پیشنهادات جدید امریکایی ها که در مطبوعات منتشر شده، گفت: طرح های مختلفی مطرح شده و من هم دیدم در مطبوعات امریکایی، ولی هیچگاه طرحی به عنوان متقن در مذاکرات مطرح نشده است.

    معاون وزیر خارجه افزود: رئیس جمهور فردا اینجا را ترک می کنند بعید است ما تا فردا به نتیجه قطعی برسیم ولی امیدواریم در آینده پیشرفت خوبی داشته باشیم.

     

    نظرات کاربران در مورد "تخت روانچی: هر توافقی باید منوط به لغو کامل تحریم ها باشد/ از خطوط قرمز عبور نمی کنیم"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir