امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۲ | کد خبر : 782 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • شهربانو امانی: زنان در عرصه سیاسی از کمترین حمایت برخوردارند

  • دسته بندی مطلب : زنان | تعداد بازدیدها : نفر
  • شهربانو امانی نماینده پیشین مردم ارومیه در مجلس پنجم و ششم شورای اسلامی با حضور در دفتر نوید صبح، ابراز امیدواری نمود که نوید صبح به یکی از مجموعه های تاثیرگذار در عرصه اطلاع رسانی تبدیل شود و آقای روحانی در شعارهای انتخاباتی خود اصل سوم قانون اساسی را مطرح نمودند که مربوط به حقوق ملت و شهروندان است که یکی از ابعاد آن حقوق گردش آزادانه اطلاعات است، امیدوارم نوید صبح نیز در جایگاه مناسب خود در زمینه اطلاع رسانی قرار گیرد.

    این فعال سیاسی در بررسی شکل گیری دولت یازدهم و پیروزی دکتر روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دهه چهارم انقلاب و با توجه به راهبرد و دستاورد دولت های نهم و دهم که با اندیشه خاص خود کشور را اداره نمودند همگان دریافتند که با روش تک صدایی نمی شود کشور را اداره کرد.

    و همفکران اصلاح طلب ما نیز با عقلانیتی که به کار بردند و با توجه به تجربه و هزینه های بسیار زیادی که در گذشته داده بودند، به یک ائتلاف نانوشته روی آوردند و حتی شخصیت هایی مانند آقای ناطق نوری نیز که دغدغه کشور و جمهوری اسلامی را داشتند بر این ائتلاف نانوشته صحه گذاشتند

    یکی از آن دلایل این بود که طی هشت سال گذشته جریان فکری ای که قدرت اجرایی را عهده دار بود و سیستم اجرایی کشور را اداره می نمود به هیچ وجه پاسخگو نبود. در حالی که هیچ دولتی به اندازه دولت های نهم و دهم مورد حمایت های مادی و معنوی قرار نگرفته بود و حتی منتقدین نیز سکوت کردند و با برخورداری از درآمدهای افسانه ای نفت باز هم شاهد آن بودیم که چگونه کشور را اداره کردند چه شعارهایی که ندادند.اما وقتی که آنها توان اداره کشور را نداشتند تقصیر ما چه بود. و حافظه مردم ایران ضعیف نیست و فراموش نمی کنند که دولت قبل چگونه سیب زمینی تبلیغاتی توزیع می نمود و چگونه عده زیادی را بصورت غیر کارشناسی وارد دولت نمود و سعی نمود هزینه هایی را ایجاد نماید که بصورت باتلاقی برای دولت یازدهم درآید.

    و نباید فراموش کنیم که وقتی مقام معظم رهبری در سه شنبه قبل از انتخابات بیان داشتند که اگر جمهوری اسلامی را قبول ندارید، به خاطر ایران به پای صندوق ها بیایید و رای دهید و رای مردم را حق الناس خواندند و این یکی دیگر از موارد تاثیر گذار بود.

    در واقع دکتر روحانی با شعار تدبیر و امید موجبات آن را فراهم آوردند تا امیدی در دل مردم به وجود آید. و با احراز نشدن صلاحیت آقای هاشمی، تلنگری به همه اصلاح طلبان و اصولگرایان معقول وارد آمد که کشور را از این بحران نجات دهند. و امیدواریم که در دولت یازدهم نقد علمی و منصفانه و رفتارشناسی جریانات درون نظام از طریق خواستگاه علمی آن که دانشگاهها و کنگره های علمی می باشند صورت پذیرد

    نماینده پیشین مجلس در ادامه افزود: عده ای که تا دیروز اتاق فکر دولت قبل را تشکیل می دادند ، امروز با چرخش۱۸۰ درجه، فکر، مشی، اعتقاد و دیگری را ارائه می نمایند که نشانه عدم صداقت است

    این فعال اجتماعی حوزه زنان، در بررسی نقش زنان در دولت یازدهم گفت: حضور فعال زنان در انتخابات یازدهم چشمگیر بود و انتظار این قشر که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند از دولت یازدهم، ایجاد فضایی مناسب برای حضور فعالانه تر می باشد چرا که زنان در هر کجا که باشند سعی می نمایند تمام توان خود را به کار گیرند و نشان دهند که توانایی های لازم را برای اداره و انجام امور را دارند

    شهربانو امانی در ادامه تصریح کرد: نمی دانم آیا بانک اطلاعاتی فعالی از زنان در سیستم اجرایی کشور وجود دارد یا نه؟ و همیشه بدین صورت بوده است که خانم ها را در امورات اجرایی کمتر به کار دعوت می کنند و فرقی هم ندارد که از کدام جناح، اصولگرا و یا اصلاح طلب باشند. و گفته می شود که تجربه ندارند. حال این سوال مطرح است که این تجربه چگونه باید کسب شود؟ و غیر از این است که می بایست در کارها ورود پیدا کنند و تجربه کسب نمایند؟

    اولین نماینده زن ارومیه در ادامه عنوان داشت: محدودیت های خانم ها بیشتر از آقایان است به ویژه در عرصه سیاسی ، برای مثال در کاندیداتوری زنان برای انتخابات مجلس ششم شاهد رشد شصت درصدی بودیم ولی به دلیل آنکه از زنان حمایت کمتری در کاندیداتوری می شود افت شدیدی را در عمل می بینیم.

    وی دلیل اصلی این افت را اینگونه دانست که آقایان از لابی سیاسی و قدرت اقتصادی برخوردارند ، در کشورهای در حال توسعه این قدرت دست آقایان است به این دلیل که ما اقتصاد مردانه است و خانم ها نمی توانند خانه شوهر خودشان را بفروشند تا خرج کاندیداتوری خود را پرداخت نمایند. و خانم ها در عرصه سیاسی خیلی کم حمایت می شوند. حتی احزاب و NGO ها و شخصت های سیاسی نیز از خانم ها چندان حمایتی نمی کنند.

    در نتیجه دیدید که با وجود آنکه در دولت اصلاحات از فضای باز سیاسی نسبی برخوردار بودیم و عزم و اراده دولت برای فعالیت زنان خوب بود ولی تعداد نمایندگان زن مجلس ششم از تعداد زنان مجلس پنجم هم کمتر بود.

    شهربانو امانی همچنین خاطر نشان کرد: بیاییم در عزل و نصب ها همانند کنکور سراسری دست به ارزیابی وزرا و مدیران بزنیم. آنگاه مطمئن باشید که زنان در این آزمون موفق تر خواهند بود چرا که هم دانش آن را دارند و نیز از توان اجرایی بالاتری برخوردار نمی باشند.

    وی در ادامه به مشکلات حوزه اجتماعی پرداخت و گفت: امروز حوزه اجتماعی در کشور دامنه ویرانه تری از حوزه اقتصادی دارد، به گونه ای که اعتیاد در بین زنان افزایش چشمگیری یافته و یا در دیگر بخش ها از جمله مسائل و مشکلات خانواده، کسانی که تا دیروز چند همسری را تبلیغ می نمودند و با رفتارشان بنیاد خانواده را ویران می ساختند و به دنبال مطرح ساختن بحث ازدواج موقت بودند امروز گرفتار آن شده اند که حتی یک مرد نمی تواند اقتصاد زندگی اصلی خود را اداره کند و این همان چیزی بود که ما یک روز در مورد آن هشدار می دادیم و بیان می کردیم اما کسی باور نمی کرد.

    نماینده پیشین مجلس دلیل همه این مشکلات را این چنین مطرح نمود: وقتی که رییس پیشین سازمان بهزیستی اولین کاری را که انجام می دهد این است که بیاید مانع از مصاحبه کارشناسان آن سازمان شود و خبرنگاران را در این حوزه راه ندهند مشخص است که با چنین مشکلاتی مواجه می باشیم.

    ایشان در پایان ابراز امیدواری کرد که دولت تدبیر و امید، دامنه موج ناامیدی را به سمت امید تغییر دهد و همانگونه که وعده داده بود یک جایگاه واقعی که در شان زنان کشور ما باشد را ایجاد نماید و خواستار آن شد که مشکلات اجتماعی با دانش بشری در حوزه اجتماعی حل و فصل شود.

    نظرات کاربران در مورد "شهربانو امانی: زنان در عرصه سیاسی از کمترین حمایت برخوردارند"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir