امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ | کد خبر : 7274 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تصمیمات لوزان چگونه اجرایی می شود

  • دسته بندی مطلب : اخبار | تعداد بازدیدها : نفر
  • مذاکره کننده ارشد هسته ای کشورمان: یکی از ضمیمه  ها، مربوط به بحث های فنی و ابعاد مختلف هسته ای است؛ اینکه در تصمیماتی که گرفته شده و راه حل هایی که در لوزان به دست آمده، چگونه در عمل اجرا می شود.

     

    به گزارش نوید صبح، «عباس عراقچی» عضو ارشد تیم هسته ای ایران پیش از ترک وین با بیان اینکه محصول نهایی توافق هسته ای، سندی بسیار مفصل با ضمایمی جامع خواهد بود گفت؛ یک ضمیمه مربوط به بحث تحریم ها است و همه جزییاتی که مربوط به تحریم ها می شود، قوانینی که برداشته می شود و تاثیر این قوانین در عمل با جزییات در ضمیمه بحث خواهد شد.

     

    عراقچی اظهار داشت: ضمیمه دیگر، مربوط به بحث های فنی و ابعاد مختلف هسته ای است؛ اینکه در تصمیماتی که گرفته شده و راه حل هایی که در لوزان به دست آمده، چگونه در عمل اجرا می شود.

     

    این عضو ارشد مذاکره کننده هسته ای خاطر نشان کرد: یک ضمیمه دیگر در خصوص همکاری های صلح آمیز هسته ای با ایران خواهد بود؛ اینکه کشورها در چه حوزه هایی می توانند با ایران همکاری کنند. در حوزه های مربوط به راکتورهای آب سبک قدرتی، نیروگاه ها و راکتورهای تحقیقاتی، آب شیرین کن هسته ای، تحقیق و توسعه، گداخت هسته ای و همه مسائلی که در حوزه صلح آمیز هسته ای قرار می گیرد در این ضمیمه شرح داده خواهد شد.

     

    وی، با اشاره به مشخصات متن و ضمائم متن در حال نگارش، گفت: در صورت رسیدن به توافق نهایی، یک متن اصلی خواهیم داشت و فکر می کنم تا ۵ ضمیمه برای آن پیش بینی شده است.

     

    عراقچی افزود: ضمیمه دیگر، در خصوص کمیسیون مشترکی که قرار است تشکیل شود، نحوه و قوانین کارکرد آن و اینکه چگونه و به چه مسائلی رسیدگی خواهد شد؛ در همه موضوعات مورد توافق و در نهایت ضمیمه آخر هم مربوط به برنامه اجرایی خواهد بود؛ اینکه اقداماتی که دو طرف باید انجام بدهند در چه جدول زمانی صورت خواهد گرفت.

     

    وی تاکید کرد: آنچه که محصول نهایی خواهد بود یک سند بسیار مفصل و ریزی خواهد بود حدود بیش از ۲۰صفحه متن اصلی و حدود ۴۰و ۵۰صفحه مجموعه ضمائم است و کلمه به کلمه این سند جای بحث و بررسی دارد و کلمه به کلمه آن بعضا مورد مشاجره و منازعه و اختلاف نظر است.

     

     

    نظرات کاربران در مورد "تصمیمات لوزان چگونه اجرایی می شود"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir