امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ | کد خبر : 6967 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تحریم‌های شورای امنیت لغو می‌شود

  • دسته بندی مطلب : اخبار | تعداد بازدیدها : نفر
  • عراقچی: تحریم‌های کنگره توسط دولت آمریکا متوقف می‌شود. تحریم‌های مالی- اقتصادی اروپا لغو می‌شود و تحریم‌های شورای امنیت هم لغو می‌شود، ما به دنبال همزمانی اقدامات طرفین هستیم و در این زمینه به راه‌حل‌هایی هم رسیده‌ایم.

     

     

    به گزارش نوید صبح، یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره نشست کمیسیون گفت؛نشست امروز کمیسیون با حضور عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده آخرین وضعیت و شرایط مذاکرات به همراه قشقاوی معاون وزیر خارجه مورد بررسی قرار گرفت، در این جلسه عراقچی گفت که بعد از بیانیه لوزان طرفین متونی را به‌عنوان پیش‌نویس تهیه کرده بودند که طی مذاکرات اخیر این متون به کار گرفته شد و تقریبا به یک متن واحدی دست یافته‌ایم که پرانتزهای زیادی داشت. بخشی از مسائل کاملا روشن شده و پرانتزها حذف شده ولی بخش دیگری همچنان باقی مانده است. بنابراین هنوز مذاکرات سختی داریم. تا اینجا حدود ۲۰ صفحه تهیه شده که بعد از مقدمه، بخشی مربوط به فعالیت هسته‌ای و بخشی مربوط به لغو تحریم‌ها و بخشی هم جدول زمانی آن است. از دو روز آینده مجدداً کار روی متن را شروع می‌کنیم. البته در ضمائم هنوز مسائل اختلافی داریم.

     

    عراقچی همچنین گفت که آنچه که به نظر می‌رسد این است که ما توافق را در متن مذاکرات دست‌یافتنی می‌دانیم. البته بیرون از مذاکرات لابی صهیونیست، سعودی‌ها و داخل آمریکا تلاش‌هایی می‌کنند که توافق انجام نشود. یکی از اعتراضات نمایندگان کنگره آمریکا و مقالاتی که سیاسیون منتشر کردند این است که توافق ایران را به‌عنوان یک قدرت صاحب فناوری هسته‌ای به رسمیت می‌شناسد. بالاخره اینکه طرح اخیر به سنا آمد مبنی بر اینکه اولا کنگره در متن تغییری ندهد و دیگر اینکه کنگره به اعلام مخالفت رای دهد (و این یعنی عدم قبول) و سوم اینکه دولت فقط گزارش صحت اجرا را به کنگره بدهد. در چنین صورتی چه حالت‌هایی پیش می‌آید و کنگره سکوت می‌کند. کنگره اعلام مخالفت می‌کند که رئیس جمهور آن را وتو می‌کند و شکست وتوی رئیس جمهور هم دو سوم آرای کنگره را می‌خواهد که امکانپذیر نیست.

     

    معاون وزیر خارجه افزوده است که تنها اثر دخالت سنا، اجرای توافق را حدود ۲ ماه به تاخیر می‌اندازد و الا اثر دیگری ندارد. حالا فرض کنیم کنگره وتوی رئیس جمهور را شکست، چه کسی ضرر می‌کند؟ قطعاً آمریکایی‌ها ضرر می‌کنند. چون ما به راه خود ادامه می‌دهیم در حالی که وحدت ۱+۵ دچار شکست می‌شود، تحریم‌ها متزلزل می‌شود، شورای امنیت توافق را تایید کرده و نتایج حاصله به ایران می‌رسد و اروپایی‌ها با ایران همراه شده‌اند، تحریم‌های آمریکایی به این شکل لغو می‌شود که تحریم‌های دولت آمریکا لغو می‌شود. تحریم‌های کنگره توسط دولت متوقف می‌شود. تحریم‌های مالی- اقتصادی اروپا لغو می‌شود و تحریم‌های شورای امنیت هم لغو می‌شود، ما به دنبال همزمانی اقدامات طرفین هستیم و در این زمینه به راه‌حل‌هایی هم رسیده‌ایم.

     

    نظرات کاربران در مورد "تحریم‌های شورای امنیت لغو می‌شود"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir