امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ | کد خبر : 50322 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • احد قضایی: کسانی که مسائل “قره باغ” را تحلیل می کردند حتی یکبار هم در منطقه حضور نداشتند! / دکتر پزشکیان از گذشته انتقاد نمی کند، راه کار گذر از شرایط را بیان می کند

  • دسته بندی مطلب : بین الملل , سیاسی | تعداد بازدیدها : نفر
  • احد قضایی

    رسانه نوید صبح – یادداشت سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان و نماینده دوره پنجم مجلس شورای اسلامی

    با شناختی که از قبل از دکتر پزشکیان داشتم و نسبت به صداقت و صراحت و پاکدستی و جسارت و شجاعت او ایمان داشتم، توفیق پیدا کردم تا یک هفته قبل از اعلان رسمی تایید صلاحیت به خدمتس برسم و حدود یکساعت با ایشان دیدار خصوصی داشته باشم و در مورد پاره ای از ضرورتهای مقطع فعلی با یکدیگر صحبت کردیم. با اینکه به خوبی ایشان را می شناختم بسیار تحت تاثیر فرمایشات وی قرار گرفتم و خیلی به اینده امیدوار شدم.
    دکتر پزشکیان در دو سه روز گذشته اظهار نظرهایی کردند  که اگر مثل خودشان با ملاحظه، شرایط کشور و موقعیت سیاسی و روابط بین المللی و وضعیت اقتصادی و اجتمایی کشور را مبنا قرار بدهیم با شعار انتقاد از گذشته ها و مسولین دیگر سخن نمی گوید بلکه راه کار گذر از موانع در شرایط کنونی را بیان می کند.
    دکتر پزشکیان خیلی زیبا و با زبان ساده و با استفاده از نظر کارشناس واقعی هر رشته سخن می گوید و خودش را مثال می زند و می گوید من فوق تخصص قلب هستم و اما یک قلب هفتصد ، هفتصد و پنجاه گرمی در هین عمل جراحی لازم شود از متخصص دیگری استفاده می کنم، مرا به یاد اتفاقات حساس و تاریخی در شمال کشورمان جنگ دوم قره باغ بین جمهوری آذربایجان با ارمنستان و آزادی سرزمینهای اشغالی توسط ارمنستان انداخت.
    وقتی که آذربایجان خواست سرزمینی که سی سال قبل توسط همسایه اش اشغال شده بود و یک میلیون نفر از وطن و شهر و روستای خود آواره شده بودند را پس بگیرد که خود داستان مفصلی دارد و رسانه های کشورمان شروع به تحلیل و خبر رسانی و جهت دهی کردند بطوری که آشکارا در طول مناقشه موضع گیریهای ایران به نفع منافع ملی تمام نشد.
    کسانی در رابطه با جنگ قره باغ اظهار نظر و تحلیل می نوشتند که حتی یکبار هم در منطقه حضور نداشتند. و در رابطه با دیدگاهها و مطالب کارشناسانه من اعتراض می کردند. در حالی که من بیش از چهل سال یا در منطقه به عنوان سفیر و یا در دوره شوروی سابق به عنوان سرکنسول و در دوران نماینده مردم شریف اردبیل به عنوان رئیس گروه دوستی پارلمانی دو کشور و بعد در دوران سفارتم به عنوان رئیس گروه دوستی ایران و جمهوری آذربایجان در منطقه حضور فزیکی داشتم را نادیده می گرفتند.

    نظرات کاربران در مورد "احد قضایی: کسانی که مسائل “قره باغ” را تحلیل می کردند حتی یکبار هم در منطقه حضور نداشتند! / دکتر پزشکیان از گذشته انتقاد نمی کند، راه کار گذر از شرایط را بیان می کند"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir