امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ | کد خبر : 49185 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • دستگیری جاسوسان در شیراز و قطعنامه پارلمان اروپایی

  • دسته بندی مطلب : بین الملل | تعداد بازدیدها : نفر
  • رسانه نوید صبح – در زمان ورودم به بروکسل یعنی (اول ژانویه ۲۰۰۰ م.) ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا به عهده کشور پرتغال بود. در آن مقطع تنها ۱۵ کشور، اعضای اتحادیه اروپایی را تشکیل می‌دادند و “پول واحد اروپایی”  نیز به تازگی وارد چرخه اقتصادی اروپای واحد شده بود.

    با پیروزی چشمگیر راست‌های افراطی در اتریش و حضور هایدر، رئیس آن حزب در دولت ائتلافی ولفگانگ شوسل، صدر اعظم اتریش، بحران عظیمی در روابط اتریش و اتحادیه اروپایی بروز کرده بود. وین تقریباً درآستانه مدار تحریم‌های سیاسی بروکسل قرار گرفت و افکار عمومی اروپا به شدت نگران آینده وحدت با پاگرفتن راست‌های افراطی در اتریش و تبعاتش بودند… ادامه مطالب در کتاب

    در چنین فضایی انتخابات مجلس شورای اسلامی در۲۹ بهمن ماه ۱۳۷۸ ( ۱۸ فوریه ۲۰۰۰ م.) انجام شد و پرتغال به‌عنوان ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپایی با صدور بیانیه‌ای در ۲۳ فوریه با استقبال از حضور وسیع مردم در پای صندوق‌های رأی اظهار امیدواری نمود که اتحادیه اروپایی در پرتو این تحول، روابط نزدیک‌تری با تهران برقرار نماید.

    آنتونیو گوترش، نخست‌وزیر وقت پرتغال (دبیرکل سالهای بعد سازمان ملل متحد) نقش قابل‌توجهی در سوق دادن توجهات داخلی اتحادیه اروپایی به تحولات جمهوری اسلامی ایران داشت. به همت ایشان و سایر مسولین جمهوری پرتغال، این کشور پس از ورود به جمع اعضا اتحادیه اروپایی و طی بیست سال گذشته پیشرفت‌های چشمگیری داشته و با عبور از وضعیت کشوری نسبتاً فقیر و عقب ‌افتاده در اروپا به سطح کشوری توسعه‌یافته و مدرن رسیده بود که مشخصه‌های بارزی را در سطح اقتصاد اروپا و بین‌الملل برای خود تعریف می‌کرد.

    متعاقب بیانیه ۲۳ فوریه ۲۰۰۰ م. ریاست اتحادیه اروپایی در خصوص انتخابات که فضای روابط تهران- بروکسل را بسیار تلطیف کرده بود، خبر دستگیری گروهی جاسوس متشکل از ۱۳ یهودی و ۸ مسلمان که به جاسوسی برای رژیم صهیونیستی و آمریکا متهم بودند، پارلمان اروپایی و به‌خصوص برخی نمایندگان تابلودار آن که همواره مترصد چنین فرصت‌هایی برای مطرح‌شدن در سطح افکار عمومی و دفاع از موارد به اصطلاح حقوق بشری بودند، قطعنامه‌ای را در ۱۴ آوریل ۲۰۰۰ م. صادر نمود که طی آن از شورای اروپایی درخواست اعزام هیئت سیاسی رسمی برای دیدار با دستگیرشدگان را نمود.

    علی‌القاعده چنین بیانیه‌ای که به‌منزله دخالت در امور داخلی کشور تلقی می‌شد و اصل تفکیک قوا را … ادامه مطالب در کتاب

    گروه تاریخ شفاهی رسانه نوید صبح – گزیده ای از خاطرات ابوالقاسم دلفی – دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران – بر گرفته از کتاب از پاریس تا پاریس – جلد اول

    ***

    گروه تاریخ شفاهی نوید صبح منتشر کرد؛

    کتاب “از پاریس تا پاریس

    خاطرات ابوالقاسم دلفی

    ” سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران”

    “در کلمبیا، شیلی”

    ” بلژیک، صربستان و فرانسه”

    سفارش کتاب بصورت پیامک و یا تماس تلفنی ۰۹۳۸۳۴۰۴۰۲۸

    نظرات کاربران در مورد "دستگیری جاسوسان در شیراز و قطعنامه پارلمان اروپایی"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir