امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ | کد خبر : 47621 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار با سعود الفیصل: انتظار نداریم که در این دیدار همه مسائل و مشکلات بین ایران و عربستان از بین برود/ روند این تفاهم ها ادامه یابد

  • دسته بندی مطلب : بین الملل , سیاسی | تعداد بازدیدها : نفر
  • رسانه نوید صبح – ملاقات وزیر امور خارجه عربستان سعودی با رئیس جمهوری اسلامی ایران (شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۶۴)

    شنبه ۲۸ اردیبهشت ساعت ۱۷:۵۰ در دفتر ریاست جمهوری در جلسه دیدار آقای سعود الفیصل (وزیر امور خارجه عربستان سعودی) با آیت الله خامنه ای (رئیس جمهور) شرکت کردم. سفیر عربستان در فرانسه، مدیرکل سیاسی وزارت خارجه، رئیس دفتر وزیر خارجه و کاردار عربستان در تهران نیز حضور داشتند. از طرف ما نیز آقایان [مرتضی] محمد خان (جانشین سرپرست نهاد ریاست جمهوری)، [محمد] هنردوست (رئیس کارگروه سیاسی دفتر رئیس جمهور)، [محمدرضا] فیاض (معاون ارتباطات دفتر رئیس جمهور)، [محمد حسین] لواسانی (مدیرکل سیاسی آفریقا و کشورهای عربی وزارت امور خارجه)، [مجتبی] هاشمی نیک (کاردار ایران در ریاض) و [جواد] ترکابادی (مترجم وزارت خارجه) حضور داشتند.

    پس از تعارفات اولیه، وزیر امور خارجه عربستان این ملاقات را برای رفع سوء تفاهم ها و برقراری روابط خوب بین دو کشور مؤثر دانست و گفت: امیدواریم با این دیدارهای پیوسته ای که خواهیم داشت، بتوانیم وضعیت مثبتی را رقم بزنیم و بر مسائل منطقه به ویژه جنگ ایران و عراق اثر بگذاریم. آقای سعود الفیصل افزود: پادشاه عربستان حاضر است همه مسئولیتهای محوله در مقابل امت اسلامی را بر عهده بگیرد.

    رئیس جمهوری اسلامی ایران هم با ابراز امیدواری از استمرار دیدارها برای تقویت مشترکات دو کشور، گفتند: انتظار نداریم که در این دیدار همه مسائل و مشکلات بین دو کشور که از نظر ذهنی و جوی بر روابط دو کشور حاکم بوده از بین برود، اما معتقدیم که روند این دیدارها، تفاهم ها خوب است و باید ادامه یابد.

    وزیر امور خارجه عربستان سعودی نیز با تمجید از تاریخ و جغرافیای ایران و همچنین فرهنگ و حرکت اسلامی ایران، گفت: امیدوارم با گفت وگوی روشن و صریح، به تفاهم برسیم و پرچم اسلام همواره در ایران در اهتزاز باشد.

    آیت الله خامنه ای نیز با بیان این که جدیت و تصمیم برای ایجاد روابط بهتر طرفین موجب پیشرفت کارها خواهد شد افزودند: شما در این مورد دل های با محبت و دست های به گرمی بازشده زیادی را مشاهده می کنید و امیدواریم حل مسائل موجود در روابط دو کشور و منطقه را که در مذاکرات با من و آقای دکتر ولایتی داشتید ادامه دهید.

    گروه تاریخ شفاهی رسانه نوید صبح – برگرفته از کتاب آن سوی دیپلماسی – جلد دوم – گزیده ای از خاطرات دکتر علی اکبر ولایتی

     

    نظرات کاربران در مورد "حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار با سعود الفیصل: انتظار نداریم که در این دیدار همه مسائل و مشکلات بین ایران و عربستان از بین برود/ روند این تفاهم ها ادامه یابد"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir