امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ | کد خبر : 47469 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • ناصر ابوشریف: الاسری الفلسطینیون اصبحوا زعماء فصائل المقاومه

  • دسته بندی مطلب : بین الملل , فیلم | تعداد بازدیدها : نفر
  • نوید صبح، فلم وثائقی من کلمات ناصر ابوشریف: الاسری الفلسطینیون اصبحوا زعماء فصائل المقاومه

    ترجمه مستند عربی به زبان فارسی

    ناصر ابوشریف: اسرای فلسطینی، رهبران گروههای مقاومت شدند

    گفتگوی اختصاصی دکتر “ناصر ابوشریف”  نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با گروه خبری نوید صبح در  بررسی تلاش زندانیان فلسطینی برای تبدیل زندان های صهیونیستی به دانشگاه

    رژیم صهیونیستی زندان ها را ایجاد کرد تا گورستانی برای فلسطینیان باشد و زندانیان را بصورت زنده در آنجا دفن کند. در ابتدا هر گونه فعالیت آموزشی در زندان های صهیونیستی ممنوع بود. ارتباط زندانیان با جهان خارج کاملا قطع بود و اگر یک قطعه روزنامه در دست زندانیان پیدا می کردند مجازات سنگینی برای او اعمال می کردند. رزمندگان مقاومت که زندانیان صهیونیست بودند به تدریج با مقاومت خودشان به مدیریت سازمان زندان های رژیم صهیونیستی تحمیل کردند که ابتدا به آنها دفتر و خودکار و بعد هم رادیو و تلویزیون بدهد. بتدریج روزنامه، رادیو و تلویزیون برای زندانیان فلسطینی، وارد زندان های رژیم صهیونیستی شد.

    زندانیان فلسطینی از اوقات فراغت بهره بردند و برای مطالعه و بحث های سیاسی استفاده کردند. همچنین کمیته فرهنگی را در همه زندان ها تشکیل دادند. آنها به خواندن کتاب ها و آموزش اقدام کردند. بعد از مدتی جلسات بحث و پرسش و پاسخ را در زندان ها برای بررسی مسائل سیاسی و اجتماعی برقرار کردند.

    از اینرو زندانیان فلسطینی، زندان های اسرائیل را به دانشگاه، مکان های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی تبدیل کردند. از همینجا بود که تعدادی تحلیگر فکری و کارشناس در سطوح فرهنگی، اجتماعی و سیاسی از این زندان ها فارغ التحصیل شدند. مقاومت زندانیان فلسطینی آنقدر ادامه پیدا کرد تا بالاخره رژیم صهیونیستی  در سال ۱۹۹۷ میلادی تسلیم شد و اجازه داد فلسطینیان در دانشگاههای باز، ادامه تحصیل دهند و این زندانیان همانند یک دانشجو اقدام به تحصیل کردند و توانستند از زندان های رژیم اسرائیل فارغ التحصیل شوند و مدرک بگیرند.

    البته فکر نکنید که این یک بخششی از طرف رژیم صهیونیستی به زندانیان فلسطینی بود بلکه همه اینها به فضل مقاومت قهرمانانه مردم فلسطین، زندانیان و خانواده هایشان بود که موجب شد این دستاوردها برای مقاومت فلسطین و زندانیان حاصل شود.

    نظرات کاربران در مورد "ناصر ابوشریف: الاسری الفلسطینیون اصبحوا زعماء فصائل المقاومه"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir