امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : پنج شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ | کد خبر : 47009 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • انتشارات “کمیته فلسطین”

  • دسته بندی مطلب : بین الملل | تعداد بازدیدها : نفر
  • رسانه نوید صبح – چنانکه دیدیم کمیته فلسطین بر اساس تصمیم پنجمین نشست اتحادیه تشکیل شده بود. تلاش های این کمیته موجب شد که اولاً برنامه های مشترکی با کمیته مرکزی اتحادیه دانشجویان فلسطینی طراحی و اجرا شود؛ ثانیاً با سازمان های مترقی مدافع حقوق فلسطینیان ارتباط برقرار و همکاری های مشترک برنامه ریزی گردد و ثالثاً نسبت به جمع آوری کمکهای نقدی برای آوارگان فلسطینی اقدام شود.

    علاوه بر اقدامات فوق و سایر اقدامات تبلیغاتی موسمی، اتحادیه تصمیم گرفت به منظور انعکاس وضعیت فلسطین اشغالی و سرنوشت آوارگان این سرزمین توسط استکبار جهانی و صهیونیسم بین المللی نسبت به انتشار دو نشریه زیر اقدام کند:

    1. نشریه قدس: محتوای این نشریه، اخبار خاورمیانه با محوریت فلسطین بود که در صفحات محدود متناسب با اخبار و تحلیل های واصله به صورت موسمی انتشار می یافت.
    2. مجموعه کرامه: این مجموعه به صورت کتاب منتشر می شد که مجموعاً هفت جلد از آن چاپ و توزیع گردید. محتوای پنج شماره اول راجع به فلسطین بود که توسط مرحوم دکتر حسن حبیبی ترجمه و تدوین و توسط کمیته فلسطین اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان ایرانی در اروپا منتشر و توزیع شد.

    فهرست محتویات پنج شماره اول مجموعه کرامه عبارت بودند از

    – شماره اول: استعمار صهیونیستی در فلسطین، ۳۴ صفحه منتشر شده در فروردین ماه سال ۱۳۴۹

    – شماره دوم: دفاع از فداییان، ۸۴ صفحه منتشر شده در مهرماه سال ۱۳۴۹

    – شماره سوم: انقلاب فلسطین و یهودیان، ۳۹ صفحه منتشر شده در آذرماه سال ۱۳۴۹

    – شماره چهارم: الفتح سخن می گوید، ۲۰۵ صفحه منتشر شده در شهریورماه سال ۱۳۵۰

    – شماره پنجم: اعراب در اسرائیل، ۱۹۶ صفحه منتشر شده در دی ماه سال ۱۳۵۱

    علاوه بر پنج کتاب فوق که راجع به فلسطین بود، محتوای دو شماره دیگر از مجموعه کرامه به شرح زیر توسط اعضای اتحادیه تهیه و انتشار یافت.

    – شماره ششم: جنبش آزادی بخش اریتره و تحولات حبشه، ۸۰ صفحه منتشر شده در ۱۵ خرداد ماه سال ۱۳۵۴

    – شماره هفتم: انقلاب ظفار، ۱۰۱ صفحه منتشر شده در خردادماه سال ۱۳۵۴

    در نشست ششم، مرحوم صادق طباطبایی از انجمن شهر آخن به عنوان مسئول ارتباطات، رجبعلی (جعفر) نیکویی از انجمن شهر هانوفر به عنوان مسئول مالی و محمد ابراهیم فروهش از انجمن شهر لئوبن به عنوان مسئول انتشارات انتخاب شدند.

    نشست ششم در غروب روز چهارم که برابر با سه شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۴۹ بود در فضایی بسیار احساسی به کار خود خاتمه داد خصوصاً آنکه این نشست محفل وداع با مرحوم شهید بهشتی بود و خواهران و برادران عضو اتحادیه با یک دوست مونس و راهنمای صمیمی و بی ادعا خداحافظی می کردند. غروب روز پایانی این نشست یکی از لحظات زندگی من است که هرگز از خاطرم محو نمی شود. … ادامه مطالب در کتاب

    گروه تاریخ شفاهی رسانه نوید صبح، برگرفته از کتاب در جستجوی آرمان ها – جلد اول – گزیده ای از خاطرات دکتر مهدی نواب، سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در آلمان

     

    نظرات کاربران در مورد "انتشارات “کمیته فلسطین”"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir