امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ | کد خبر : 3611 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • آقاجانی:تعداد دستگاه های دیالیز کمتر از نیاز کشور است/باید دو هزار دستگاه دیالیز به مراکز درمانی افزوده شود

  • دسته بندی مطلب : اخبار | تعداد بازدیدها : نفر
  •   معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی، گفت: هم اکنون در ایران و منطقه سونامی نارسایی کلیوی در حال شکل گیری است.

    به گزارش نوید صبح ، محمد آقاجانی گفت: هر ۱۰ سال، تعداد بیماران مبتلا به نارسایی حاد کلیوی در سطح کشور سه برابر می شود.

    آقاجانی اظهار کرد: در صورتی که بتوان از بروز بیماری دیابت و فشار خون جلوگیری کرد و یا در مراحل اولیه بیماری مشکل را تشخیص داد، می توان از آمار ابتلای افراد به بیماری نارسایی حاد کلیوی کاهش داد.

    معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی، گفت: باید با این سونامی مقابله کرد و راهکار مقابله با آن فقط گسترش تجهیزات درمانی و پزشکی نیست.

    وی خاطر نشان کرد: باید با جلوگیری از بروز بیماری دیابت و پرفشاری خون از طریق اصلاح الگوی تغذیه، افزایش تحرک افراد و ایجاد فعالیت های فیزیکی بر این مشکل فائق آمد.

    آقاجانی ادامه داد: استاندارد برخورداری از تجهیزات پزشکی مختص بیماران مبتلا به نارسایی کلیوی یک تخت به ازای هر چهار بیمار است.

    معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی، متوسط نسبت بیماران دیالیزی به تخت های موجود را در کشور ۱/۵ عنوان کرد و گفت : تعداد دستگاه های دیالیز موجود نیز کمتر از نیاز کشور است .

    وی افزود: هم اکنون یک هزار و ۷۰۰ دستگاه دیالیز از میان چهار هزار و ۶۰۰ دستگاه موجود در سطح کشور عمری بالای ۲۰ هزار ساعت دارند.

    آقاجانی یادآورشد: در سال ۹۳ برای تعویض، جایگزینی و تامین بخشی از نیازهای موجود کشور باید دو هزار دستگاه دیالیز به مراکز درمانی افزوده شود.

    معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی با بیان اینکه راه اندازی هر تخت دیالیز با تجهیزات مورد نیاز آن نیاز به دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار دارد،افزود: یک میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات تخت دیالیز نیاز است .

    وی بر لزوم ورود سازمان های مردم نهاد و خیرین به این حوزه تاکید کرد و بودجه های مورد نیاز بخش دیالیز و بیماران حاد کلیوی را خارج از توان بودجه ای این وزارتخانه برشمرد.

    آقاجانی تصریح کرد: در صورتی که خیری قصد خرید حتی یک دستگاه دیالیز را داشته باشد، این وزارتخانه حاضر است آن دستگاه را در هر مکانی که خیر بخواهد نصب کرده و نام وی را بر روی این سیستم ثبت کند.

    معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی، بر لزوم تمرکز زدایی مراکز پیوند کلیه از استان های بزرگ همچون تهران تاکید کرد و از انجام ۵۰ درصد جراحی پیوند کلیه کشور در تهران خبر داد.

    وی تاکید کرد: باید فرهنگ اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی را در میان مردم نهادینه کرد.

    به گفته آقاجانی باید آمار بیماران پیوند کلیه را از طریق بیماران مرگ مغزی در سطح کشور افزایش داد.

    نظرات کاربران در مورد "آقاجانی:تعداد دستگاه های دیالیز کمتر از نیاز کشور است/باید دو هزار دستگاه دیالیز به مراکز درمانی افزوده شود"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir