امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : پنج شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر : 30430 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • قهرمان آوا: ایجاد شرایط بهتر برای مشارکت زنان، امری ضروری است + فیلم مستند معاون وزیر امور زنان جمهوری آذربایجان

  • دسته بندی مطلب : بین الملل , زنان , فیلم | تعداد بازدیدها : نفر
  • سرکار خانم “صداقت قهرمان آوا” معاون وزیر امور زنان جمهوری آذربایجان با بررسی « حقوق زنان » در گفتگوی اختصاصی با گروه خبری نوید صبح ؛

    چرا در دنیای امروز پرداختن به مسائل زنان از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است؟

    جمهوری آذربایجان در اعطای حق انتخاب شدن و انتخاب کردن به زنان در چه جایگاهی قرار دارد؟

    اینها و مطالبی دیگر را می توانید در ویدیو مستند « حقوق زنان » مشاهده نمایید؛

    ***

    *** ترجمه فارسی متن فیلم

    سپاسگزارم. من صداقت قهرمان آوا معاون کمیته دولتی آذربایجان در امور خانواده، زنان و کودکان هستم. از اینکه در کنفرانس مرتبط با مسایل زنان در تهران شرکت کرده ام بسیار خرسندم. دولت ایران موضوع بنیادین تحت عنوان زن، صلح و امنیت برای این کنفرانس انتخاب کرده است. امروز همچنین با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) مصادف شده است. علاوه بر این امروز “چهارشنبه سوری آب” است که از مراسم مشترک ایران، آذربایجان و جهان اسلام بشمار می رود. به این مناسبت همه انسان ها را شادباش می گویم. برای کار کنفرانس هم آرزوی موفقیت دارم. امروزه در دنیا زنان و کودکان از تروریسم و جنگ آسیب بیشتری نسبت به دیگران می بینند. به همین دلیل پرداختن به مسایل زنان و کودکان اهمیت ویژه ای پیدا می کند. در واقع دفاع از حقوق زنان، ایجاد شرایط بهتر برای آنها و نیز مشارکت زنان در فعالیت های مختلف به امری ضروری تبدیل شده است. در کنفرانس امروز تأکید بر این شد که تبعیضی بین زنان و مردان در جوامع نباشد. در قطعنامه های سازمان ملل متحد و دیگر سازمان ها هم به این موضوع پرداخته شده است. و البته آذربایجان هم خود را ملزم به اجرای این قطعنامه ها می داند. شایان ذکر است که در سال ۲۰۱۸ صدمین سالگرد اعطای حق انتخاب شدن و انتخاب کردن به زنان در جمهوری آذربایجان برگزار شد. یعنی ما جزو نخستین کشورها در جهان بودیم که چنین حقی را برای زنانمان به رسمیت شناختیم. با مرور این مسایل معتقدم که موضوع کنفرانس تهران از اهمیت زیادی برخوردار است.

    *

    Qəhrəmanova: Qadınların iştirakına əlverişli şəraitin yaradılması dünyada artıq bir zərurətə çevrilib

     

    نظرات کاربران در مورد "قهرمان آوا: ایجاد شرایط بهتر برای مشارکت زنان، امری ضروری است + فیلم مستند معاون وزیر امور زنان جمهوری آذربایجان"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir