امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۲ | کد خبر : 2533 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۱ نظر
  • شهیندخت مولاوردی: مدیریت منابع در حوزه زنان مشکل دارد

  • دسته بندی مطلب : زنان | تعداد بازدیدها : نفر
  • به گزارش نویدصبح به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده ،ˈشهیندخت مولاوردیˈ درباره علت کاهش بودجه سال ۹۳ برای بیمه زنان خانه دار افزود: این که گفته می شود، این بودجه به نسبت قبل ۸۵ درصد کاهش داشته به این دلیل است که این میزان را با آن یکصد میلیاردی که در گذشته در نظر گرفته شده بود، مقایسه می کنند.

    وی اظهار داشت: این مقایسه اصلا درست نیست زیرا هیچ مقدار از آن مبلغ صرف این کار نشده و برای بیمه شدن زنان خانه دار اختصاص نیافته، اگر این میزان اختصاص پیدا کرده و کاری انجام شده بود، این مقایسه درست بود اما حالا این مبلغ را باید با این مقایسه کنند که هیچ مبلغی در گذشته صرف این کار نشده است.

    وی ادامه داد: پیشنهادی که دادیم حتی بیشتر از آن مبلغ بود به طوری که یکصد و ۵۰ میلیارد تومان را مطرح کردیم. با توجه به این که در سال گذشته در نظر گرفته شده بود، ۲۰۰ هزار نفر بیمه شوند ما با افزایش بودجه ای که در نظر داشتیم تعیین کرده بودیم که این تعداد به ۵۰۰ هزار زن خانه دار افزایش یابد.

    مولاوردی اضافه کرد: مشکل اینجاست که سیاست های انقباضی بودجه امسال اجازه این کار را نمی داد و این مبلغ کاهش پیدا کرد، اما از سوی دیگر این اطمینان به ما داده شده که این مبلغ، یک مبلغ فرضی نیست و قرار است قابل اجرا باشد.

    معاون رییس جمهوری تصریح کرد: در گذشته سنگ بزرگی برداشته شد که کاری در ازای آن انجام شد و حالا اگر همین ۱۵ میلیارد تومان که درباره اجرای آن ابراز امیدواری شده برای این کار تخصیص پیدا کند و اجرایی شود تحول بزرگی در این زمینه پیش می آید و می توان به ادامه این روند در آینده امیدوار بود.

    وی درباره علت کاهش همیشگی بودجه برای بخش های مربوط به زنان تاکید کرد: به نظر می رسد مدیریت منابع در حوزه زنان مشکل دارد تا این که کمبود منابع داشته باشیم ، بسیاری از این گونه برنامه ها ماهیتشان طوری است که برای بسیاری از افراد قابل پذیرش نیست.

    مولاوردی یادآور شد: اخیرا هم با کارشناسان بحث های مفصلی داشتیم تا لزوم انجام این کار را به آنها گوشزد کنیم، به عنوان مثال درباره بیمه زنان خانه دار یا اشتباهی که پیش می آید، این است که این بیمه را با بیمه زنان سرپرست خانوار اشتباه می گیرند در حالی که بیمه زنان سرپرست خانوار وظیفه سازمان بهزیستی است که در حال انجام شدن است و ماهیتا با بیمه زنان خانه دار تفاوت دارد.

    وی گفت: گاهی دیده می شود این نگرش وجود دارد که زنانی که در خانه هستند، کار خاصی انجام نمی دهند که حالا نیازی باشد بیمه هم بشوند،باید فلسفه ای که پشت این قضیه وجود دارد را مشخص و بر محاسبه ارزش کار خانگی و تاثیر آن بر درآمد ناخالص ملی تاکید کرد که زنان خانه دار چه نقشی ایفا می کنند تا بتدریج چنین برنامه هایی به رسمیت شناخته و برای آنها جایگاه خاصی در نظر گرفته شود.

    مولاوردی درباره افزایش این اعتبار اضافه کرد:در تلاشیم که در دولت مساعدتی ایجاد شود و بتوانیم این مقدار را افزایش دهیم، مکاتباتی هم انجام داده ایم تا برای این بخش کاری انجام دهیم ، مساله اینجاست که سقف بودجه گنجایش بیشتر از این میزان را ندارد و تنها شاید بتوان با جابجایی هایی، مبلغ مربوط به این بخش را افزایش داد.

     

    مولاوردی درباره امکان افزایش اعتبار بیمه زنان خانه دار و افزایش مرخصی زایمان زنان افزود: بودجه ای که ارائه شده گنجایشی بیشتر از این ندارد، مگر این که در آن جابجایی هایی صورت دهند و در کمیسیون تلفیق در این رابطه کاری انجام شود یعنی از یک بخش دیگر مبلغی برداشته شود و برای این موضوعات در نظر گرفته شود.

    معاون رییس جمهوری درباره دورنمای بیمه زنان خانه دار و محقق شدن آن در دولت یازدهم گفت: این برنامه به دیروز و امروز تعلق ندارد، سالهاست که مطرح شده و باید به نتیجه برسد، باید ابعاد آن را برای افرادی که با آن مخالفند، روشن کنیم تا به این طرح و برنامه های مشابه به عنوان یک اقدام ضروری نگاه کنند.

    مولاوردی اظهار داشت: این طرح با این که موافقانی دارد و در تمام دولت ها حامیانی هم داشته اما هنوز هم مخالفانی دارد و باید آنها را متقاعد کرد، با این حال، پیش بینی و امیدواری ما این است که این طرح تا پایان دولت یازدهم تا حدود زیادی به سرانجام برسد و پیگیر این موضوع و سایر برنامه های مطرح شده در حوزه زنان هستیم

    نظرات کاربران در مورد "شهیندخت مولاوردی: مدیریت منابع در حوزه زنان مشکل دارد"
    نظرات در مورد » “شهیندخت مولاوردی: مدیریت منابع در حوزه زنان مشکل دارد”
    1. محمد آيتي گفت:

      خدا قوت خانم مولاوردی


  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir