امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر : 24814 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • عملکرد دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی/ بخش ۲۹ (دیدار بانوان مدیر در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی با استاندار)

  • دسته بندی مطلب : اجتماعی | تعداد بازدیدها : نفر
  • عملکرد دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی/ بخش ۲۹ (دیدار بانوان مدیر در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی با استاندار)

    نوید صبح این امکان را برای شما فراهم آورده است تا با عملکرد دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی بیشتر آشنا شوید؛

    به مناسبت سالروز ولادت دخت نبی مکرم اسلام و هفته بزرگداشت مقام زن، جمعی از بانوان مدیر در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و … با استاندار خراسان رضوی دیدار کردند.

    دیدار بانوان مدیر در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و … با استاندار خراسان رضوی

    علی رضا رشیدیان در این دیدار گفت: مجمع مشورتی بانوان که امروز در سطح استان و ۲۸ شهرستان تشکیل شده است نهادی مقدس، فراتر از مسائل خطی، جناحی، حزبی و گروهی است.
    وی افزود: این مجمع از زمان تشکیل، برکات زیادی داشته از جمله این که موجب شناسایی ظرفیت های قابل توجهی از بانوان توانمند و برجسته در شهرستان های کوچک، محروم و دورافتاده شده که امروز باید از این توان بهره گرفت.
    استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: کمیسیون های مختلف این مجمع هم باید به عنوان نهادهای اجتماعی و فرهنگی بتوانند در حوزه زنان و بروز و ظهور این توانمندی ها عملکرد مناسبی داشته باشند.
    رشیدیان خاطر نشان کرد: امروز نقش بانوان در شرایط کنونی که جامعه دچار تحولات گسترده ای شده، با حفظ اصالت و هویت های فرهنگی بی بدیل است و باید به طور جدی به این موضوع توجه شود.
    وی ادامه داد: بانوان به عنوان عضو اجتماع، زیربنای سلول اصلی جامعه یعنی خانواده هستند و نمی توان آنها را از سایر اجزا جامعه جدا دید بلکه نقش مهمتری عهده دار هستند.
    استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: بر خلاف برخی شعارهای فیمنیستی که جنبه غیر توحیدی دارد، زنان و مردان در کنار هم و کامل کننده یکدیگر هستند و در این تکامل جامعه را به سمت تعالی و رشد سوق می دهند.
    رشیدیان با بیان اینکه در این حرکت به ویژه در شرایط کنونی باید اساسی ترین هسته جامعه یعنی خانواده حفظ و توسعه یابد، افزود: امروز جوامع کوچک و محله محور تغییر یافته و گروه های مرجع متحول شده اند و فضای مجازی و اینترنت و دسترسی های متعدد همه اجزا و بافت های فرهنگی و اجتماعی جامعه را درهم ریخته و در این میان نقش بانوان و باز تعریف آن در تداوم حرکت جامعه بر مبنای اصول و حفظ هویت های فرهنگی بعنوان محور خانواده می تواند بسیار کلیدی باشد.
    وی با بیان اینکه امروز بسیاری تلاش می کنند آزادی زن را در برداشتن حجاب نشان دهند، گفت: حجاب و پوشش مناسب، خود عاملی برای حضور سهل تر و امن در عرصه اجتماع و مصونیت ساز است.
    استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: امروز باید نسبت به تهاجم فرهنگی که از سوی غرب در حال انجام است و تلاش می کنند الگوهای خود را به جوانان ما به عنوان برترین معرفی کنند؛ به طور جدی توجه داشته باشیم.
    رشیدیان ادامه داد: در این شرایط باید برنامه ریزی ها، اقدامات، و برخوردهای مسئولان و متولیان امر در مواجهه با این تهاجم های فرهنگی، کارشناسانه و حساب شده باشد.
    وی با تاکید بر این که در این شرایط، اهمیت نهاد سازی برای مسائل توسعه ای و اقدام موثر در مقابل این تهاجم بسیار مهم است؛ گفت: تشکیل مجمع مشورتی بانوان خود اقدامی مهم و شاخص در این حوزه است.
    استاندار خراسان رضوی در ادامه با اشاره به نامگذاری ایام هفته زن، افزود: خودباوری و اعتماد به نفس در زنان از جمله مباحث مهمی است که می تواند استعدادهای آنان را به منصه ظهور و بروز رساند .
    رشیدیان با بیان اینکه ظرفیت استخدامی در ادارات دولتی بسیار اندک و ناچیز است، تصریح کرد: دختران و بانوان ما توانمندی های بسیاری دارند و باید با شناسایی و تجمیع این ظرفیت ها، نسبت به کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای خود و دیگران اقدام کنند.
    وی تصریح کرد: با ایمان به این خودباوری و مبتنی بر شایسته سالاری،  هم اکنون ۹۶ دهیار در سطح استان، از بانوان انتخاب شده اند؛ ۷۳ نفر از بانوان در پست های اجرایی در استان انجام وظیفه می کنند و ۳۲ درصد کارکنان ادارات دولتی را بانوان تشکیل می دهند.
    استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: باید با ظرفیت سازی، حمایت بیشتر از بانوان، تقویت خودباوری و مهارت آموزی به دور از حرکت های فیمنیستی، زمینه مناسب را برای بروز توانمندی ها و نقش آفرینی زنان به ویژه در عرصه اقتصاد مقاومتی فراهم کنیم .
    رشیدیان اظهار کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه و نیز تاکید رئیس جمهوری، فضا برای افزایش نقش و جایگاه زنان در مسئولیت های اجرایی، پست ها و مناصب مهیا است و در سال ۹۷ تعداد بیشتری از بانوان را در این جایگاه ها خواهیم داشت.
    وی ادامه داد: در واقع باید هم ظرفیت دسترسی بانوان به فرصت ها و ایفای نقش را افزایش داد و هم آگاهی های آنان ارتقا یابد که در این راستا یکی از اقدامات مورد پیگیری دولت دوازدهم، اطلاع همگان از حقوق شهروندی است و در این میان این آگاهی برای بانوان ضروری تر است.
    استاندار خراسان رضوی در ادامه نیاز دختران به گفت و گوی بین نسلی را بیش از پسران دانست و گفت: دراین حوزه نقش بانوان فرهیخته برای این حضور و گفت و گو بین نسلی شاخص تراست.
    رشیدیان، ایجاد نشاط و گسترش ظرفیت های شادی، تقویت امید به آینده و دور کردن ابعاد منفی از جامعه به ویژه در زنان و دختران را برای تقویت سلامت جامعه ضروری دانست و افزود: شادی های مشروع، معنوی و اجتماعی، به اندازه تغذیه برای انسان اهمیت دارد.
    وی همچنین در ادامه با بیان اینکه زنان به عنوان شهروندان جهانی و نمایندگان فرهنگ ایرانی – اسلامی باید نقش خود را در دفاع و توسعه و ترویج این فرهنگ در عرصه بین المللی بیشتر ایفا کنند، ادامه داد: این مهم در خراسان رضوی و مشهد مقدس که مهد فرهنگ و ادب و پایتخت فرهنگی جهان اسلام است از اهمیت بالاتری برخوردار می باشد.
    گفتنی است؛ در پایان این دیدار، با حضور استاندار خراسان رضوی از بانوان تقدیر به عمل آمد.

    نظرات کاربران در مورد "عملکرد دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی/ بخش ۲۹ (دیدار بانوان مدیر در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی با استاندار)"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir