امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۲ | کد خبر : 2308 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • مهندس غرضی: هر جا که اجماع باشد پیروزی حاصل می گردد / با اختلاف، بر هیچ امری پیروز نشدیم

  • دسته بندی مطلب : سیاسی | تعداد بازدیدها : نفر
  • مسعود منشوری – یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اندکی با دیگر انتخابات های پیشین متفاوت بود به این دلیل که نتیجه انتخابات برای خیلی از نخبگان سیاسی کشورغیر قابل پیش بینی و سخت بود و مهمترین دلیلی که این پیش بینی را در جامعه بر هم زد حرکت لایه های اجتماعی بود که تحلیل های سیاسی را شکست داد.به نظر می رسد که طی سالیان گذشته با رشد تکنولوژی و گسترش گردش دیدگاه ها در فضای مجازی (اینترنت)، جامعه از رشد اجتماعی بالایی برخوردار گردیده است. برای بررسی بیشتر، مهندس سید محمد غرضی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در دفتر نوید صبح و نشست با گروه خبری به بررسی مسائل سیاسی و اجتماعی کشور پرداخت.

    مهندس غرضی در پاسخ به این سوال که مذاکرات در کشور عده ای موافق و مخالف دارد، در صورتی که شما رییس جمهور می شدید چه اقدامی انجام می دادید؟ گفت: من اجماع حاصل می کردم. و با حرف هایم کسی رو نفی یا اثبات نمی کردم. و براساس موازین جمهوریت، اجماع را جلو می بردم. و اگر پدیده اجماع را بخواهم بیان نمایم از ۲۲ بهمن نام می برم که اجماع ملت ایران بود.

    وزیر پیشین پست و تلگراف و تلفن خاطرنشان کرد: ما در تاریخ ایران، تجارب بسیار زیادی داریم. هر گاه در یک موضوعی، اجماعی حاصل شد پیروز شدیم. و با اختلاف، بر هیچ امری پیروز نشدیم. چرا ۲۸ مرداد پیش آمد؟ چرا مشروطه شکست خورد؟ چرا ۲۲ بهمن ماند؟ و چرا جنگ به پیروزی رسید؟ زیرا در هر زمان که اجماع بود به موفقیت رسیدیم و هر جا که اجماع نبود شکست خوردیم. و جایی که اختلاف باشد دشمن وارد می شود.

    غرضی افزود: دلیل موافقین و مخالفین برای این است؛ عده ای که می گویند مذاکره کنیم، نفع شان در این است که قدرت خودشان را نگه دارند و عده ای که می گویند مذاکره نکنیم نفعشان در این است که قدرت را در آینده بدست آورند. و هر گروهی، گروه دیگر را نفی می کند و منافع ملی را در نظر نمی گیرند و در این کشمکش ها منافع ملی از بین می رود.

    کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بررسی تفاوت این دوره از انتخابات ریاست جمهوری با دوره های پیشین اظهار داشت: در این دوره مردم اجماع داشتند و پشت سر هم محکم ایستادند و در ۲۴ خرداد واقعا اجماع حاصل شد در صورتی که تا چند روز قبل از ۲۴ خرداد اکثر گروهها و احزاب می گفتند مردم پای صندوق های رای نمی آیند و یا دائما می گفتند که به کاندیدای ما رای دهید. ولی بعد از ۲۴ خرداد تمام دنیا اعلام کردند که ۷۳ درصد مردم پای صندوق ها آمدن و مردم شمشیر آمریکا را قلاف کردند. و مردم نشان دادند که کشور صاحب دارد و صاحب اصلی اش ملت است.

    غرضی افزود: آقایان هاشمی و خاتمی موفق شدند در بین اصلاح طلبان اجماع ایجاد نمایند و با کنار رفتن آقای عارف، پیروزی آقای روحانی را رقم بزنند. اما بعد از این پیروزی، سهم اصلاح طلبان از قدرت مشخص نشد.

    سید محمد غرضی به بررسی مشکلات اجتماعی پرداخت و گفت: تا زمانی که یک دولت با دامنه اجتماعی بزرگ ۷۰ یا ۸۰ درصدی نداشته باشید نمی توانید مشکلات اجتماعی را حل کنید. زیرا مخالفان نمی گذارند. و با قدرت سیاسی، قدرت اجتماعی شکل نمی گیرد و جریان سیاسی منابع ملی را هدر می دهد.

    وزیر پیشین نفت در پایان خاطر نشان کرد: ما مسلمانیم و حق نداریم که حقوق نسلهای آینده را به مصرف خود برسانیم. مصرف انرژی در کشور ما نسبت به کشورهای دیگر خیلی بالاست. زیرا آنان انرژی را مدیریت می نمایند ولی ما انرژی را از بین می بریم. ما سرمایه زیادی داریم و نیاز به سرمایه نداریم.

    نظرات کاربران در مورد "مهندس غرضی: هر جا که اجماع باشد پیروزی حاصل می گردد / با اختلاف، بر هیچ امری پیروز نشدیم"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir