امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ | کد خبر : 1885 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • طاهره رحیمی: “اشتغال زنان” جزو اولویت ها در نظر گرفته نمی شود / زنان نیازمند “اشتغالی منعطف” با “ساعات کاری مناسب” می باشند.

  • دسته بندی مطلب : زنان | تعداد بازدیدها : نفر
  • طاهره رحیمی،  دبیرکل جامعه فاطمیون در مصاحبه اختصاصی با ریحان خبرنگار نوید صبح گفت: یکی از مهمترین مشکلات زنان بحث “اشتغال زنان” می باشد. و علرغم آنکه امروزه زنان و دختران در کشور از تحصیلات بالایی برخوردار بوده و یا خود سرپرست می باشند با این حال  “اشتغال زنان” جزو اولویت ها در نظر گرفته نمی شود.

    دبیرکل جامعه فاطمیون اظهار داشت: اگر خانم ها در زندگی دچار مشکلی شوند نمی توانند به تنهایی هزینه های زندگی خود را تامین نمایند. و ما می بایست تمام تلاش خود را به کار ببندیم که زنان ما توانمند شوند تا در صورتی که همسران آنها رفتار مناسبی نداشتند و یا از عهده مخارج زندگی بر نیایند و همچنین در صورت از دست دادن همسر و مشکلات دیگر آنها باید بتوانند زندگی خودشان را اداره کنند.

    کارشناس ارشد حقوق زن در اسلام گفت: درست است که زنان مجبور به حق کسب و کار نیستند ولی خداوند این حق را به آنها داده است ولی می بایست برای زنان با “ساعات کاری منعطف” ایجاد کرد.

    سخنگوی جامعه زینب در ادامه افزود: باید یک سری از مشاغل را برای زنان در نظر بگیریم که ساعات کاری آنها منعطف باشد و به گونه ای که در بخش هایی از ساعات اداری که می توانند کار نمایند و نه اینکه به صورت تمام وقت از ابتدا تا پایان وقت اداری مشغول به فعالیت باشند زیرا شغل های با ساعت کاری طولانی برای خانم ها خیلی هم مناسب نیست. و اگر دارای همسر و فرزند باشند فشار کار به همراه کار در منزل، موجب خستگی و “پیروی زودرس” آنان می گردد در حالی که امیرالمومنین علی (ع) می فرمایند: به زنان کارهای سخت و طاقت فرسا ندهید زیرا موجب می شود زیبایی و طراوت را از دست بدهند و آنها برای زندگی کردن به زیبایی و طراوت نیاز دارند

     عضو ائتلاف اسلامی زنان اظهار داشت: زنان اگر در بیرون از خانه کار کنند همچنان کار در خانه نیز بر عهده دارند. فرهنگ و سنت کار در خانواده را جزو وظایف زن می داند در صورتی که در شرع، کار کردن زنان در خانه جزو وظایف زنان نیست بلکه ریشه در عرف دارد.

    فعال امور زنان افزود: هشت ساعت کار در بیرون از خانه به همراه انجام وظایفی که در خانه بر دوش یک زن گذاشته می شود موجب “فرسودگی درونی” او می شود. در نتیجه ما نیازمند اشتغالی منعطف با ساعات کاری مناسب برای زنان می باشیم.

    رحیمی خاطر نشان کرد: متاسفانه در زمینه اشتغال یکی از مشکلات زنان با آن مواجه اند؛ “بهره کشی اقتصادی” و “کار بیش از حد” به خصوص در شرکت های خصوصی می باشد. “ساعات کار طولانی” و  “دستمزد کم” شاخصه های بهره کشی اقتصادی از زنان است.

    دبیر کل جمعیت فاطمیون در پایان گفت: زنان به دلیل فرار از بیکاری و مشکلات زندگی مجبورند تا کارهای طاقت فرسا انجام دهند. ولی آقایان زیر بار این بهره کشی های اقتصادی نمی روند و بهره کشی کاری از آقایان کمتر اتفاق می افتد ولی زنان مجبورند ساعات کاری طاقت فرسا و حقوق نامناسب را تحمل نمایند.

    نظرات کاربران در مورد "طاهره رحیمی: “اشتغال زنان” جزو اولویت ها در نظر گرفته نمی شود / زنان نیازمند “اشتغالی منعطف” با “ساعات کاری مناسب” می باشند."
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir