امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲ | کد خبر : 1648 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • آزرمی: سهم آلایندگی وسایط نقلیه بنزین سوز و گازوئیل سوز و آلایندگی بخش صنعت و سوخت مصرفی منازل بدرستی مشخص نیست

  • دسته بندی مطلب : اجتماعی | تعداد بازدیدها : نفر
  • آیت ا… آزرمی فرماندار اسبق تهران در دولت اصلاحات در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار نوید صبح پیرامون آلودگی هوای شهر تهران اظهار داشت: در تهران روزانه بطور متوسط حدود ۸۰ میلیون لیتر بنزین توسط وسایط نقلیه بنزین سوز از مخازن سوخت تهران دریافت و مصرف شده و خروجی آن وارد هوای تهران می شود ، این آمار بدلیل ورود صدها هزار خودو از شهرستانهای اطراف نمی تواند دقیق باشد چون در تهران سوخت گیری نمی کنند .

     

    وی در ادامه افزود: مسئله دیگر وجود خودروهای با مصرف سوخت بالا و خودروهای با میانگین سنی بالا می باشد که باعث مصرف بیشتر و به دنبال آن آلایندگی بیشتر می شود ، وجود میلیونی موتور سیکلت که آلایندگی آن چندین برابر خودو سواری است و برای تردد در سطح شهر هیچ ممنوعیتی ندارند نیز مزید بر علت است . و از دیگر موارد که موجبات آلودگی هوا درکلان شهر تهران را سبب شده است بنزین مصرفی است که سالهای گذشته نگرانیهای زیادی بوجود آورد که امیدوارم اصلاح شده باشد. خودروها و وسایط نقلیه گازوئیل سوز نیز وضعیت مشابه دارند .
    آزرمی در بیان دیگر موارد آلاینده هوای پایتخت عنوان داشت: وجود صنایع و نیروگاهها و پالایشگاه در حوزه غرب و جنوب تهران و صنایع و شهرکهای صنعتی در مسیر بادهای غربی ورودی تهران و خروجی سوخت منازل که وارد این فضا می گردد عامل بسیاری از آلودگی هوا خصوصا در ایامی از فصل سرما که با وارونگی هوا مواجه هستیم .
    شاید بتوان گفت با آمدن باد تا حدودی شاهد حل مشکلات آلودگی هوا باشیم زیرا باران در مواقع آلودگی باعث اسیدی شدن بارندگی شده ، یا بارش باران ترکیبات آلاینده را شستشو داده و وارد آبهای زیر زمینی و آبهایی که مورد استفاده کشاورزی در جنوب تهران قرار می گیرد شده که باعث بروز مشکلات ثانوی می گردد .
    آزرمی درپایان گفت: راه کار میان مدت و بلند مدت استفاده از وسایط نقلیه عمومی شامل قطار شهری ، اتوبوس در ابعاد گسترده و با قابلیت پوشش دهی  درون شهر تهران و از مبادی ورودی همه شهرهای اطراف تهران که بصورت روزانه برای کار و امور شخصی و اداری وارد تهران می شوند و به همراه آن ایجاد محدودیت و ممنوعیت برای مسافرتهای درون شهری و برون شهری است لذا اجرای طرح فرد و زوج حتی برای روزهایی از فصل سرما فقط یک مسکن مقطعی است .

    نظرات کاربران در مورد "آزرمی: سهم آلایندگی وسایط نقلیه بنزین سوز و گازوئیل سوز و آلایندگی بخش صنعت و سوخت مصرفی منازل بدرستی مشخص نیست"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir