امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۵ | کد خبر : 12899 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • آیت‌الله عبدالکریم موسوی اردبیلی: قرآن سعادت انسان را در انحصار جنس نمی‌داند + فیلم مستند پیام آیت‌الله عبدالکریم موسوی اردبیلی

  • دسته بندی مطلب : زنان , فیلم | تعداد بازدیدها : نفر
  • گزارش ویدیویی نوید صبح از قرائت پیام حضرت آیت‌الله عبدالکریم موسوی اردبیلی در آیین نکوداشت استاد “منیره گرجی” تنها نماینده زن در مجلس خبرگان قانون اساسی توسط «کاظم اکرمی» وزیر پیشین آموزش و پرورش؛

    از نظر اسلام زن دارای چه مقامی است؟

    اینها و مطالبی دیگر را می توانید در ویدیو مستند « پیام آیت‌الله عبدالکریم موسوی اردبیلی » مشاهده نمایید؛

     

    متن پیام پیام آیت‌الله العظمی عبدالکریم موسوی اردبیلی:

    بسم‌الله الرحمن الرحیم

    مکتب اسلام مفتخر است که راه سعادت جاودانه را در برابر بشر گشوده و دستور خیر ابدی را در قالب وحی جاودانه نبوت خاتم(ص) برای مردمان به ارمغان آورده است. فجر اسلام در ظلمات جاهلیت، پرده پندارهای خرافی و رفتارهای گزافی را درید و افق حیات انسان را روشن ساخت. مردمی که زن را اسیر و متاع و ملعبه مرد می‌دانستند و او را در حاشیه زندگی بشری می‌خواستند با کتابی مواجه شدند که آدمیان را زاییده یک زن و یک مرد می‌داند و هیچ برتری را در جنسیت نمی‌بیند، کتابی که حقیقت انسان را فراتر از جنسیت ترسیم می‌کند و سعادت انسان را در انحصار جنس نمی‌داند، کتابی که هرکس را مالک دسترنج خود و پاسخگو و مسئول رفتار خویش می‌بیند، کتابی که میان حقوق و مسئولیت‌های انسان، فارغ از جنسیت او، موازنه و تعادل برقرار می‌کند و پیامبری که اولین شریک او در تلاش مبارکش همسر ارجمند اوست و بهترین پرورده دامانش دختر دُردانه‌اش.

    و چنین شد که تاریخ اسلام دربردارنده بزرگ ‌زنانی است که در عرصه‌های گوناگون علم و ادب و عرفان و اجتهاد و جهاد و مقاومت و سیاست و فرهنگ، گوهرهای تابناک تاریخ بشرند.

    بر آستان پیامبر رحمت(ص) سر ارادت فرود می‌آورم و به ریسمان مستحکم قرآن حکیم چنگ می‌زنم و به همه خواهران و برادرانی که در این مجلس گرامی گرد آمده‌اند درود می‌فرستم و برای خواهر گرامی و ارجمندمان سرکار خانم گرجی از حضرت احدیت بقای عمر و توفیق و سرافرازی مسئلت دارم و خدمات علمی و قرآنی ایشان و سابقه ارزشمندشان در پی‌ریزی نظام جمهوری اسلامی در مجلس خبرگان تدوین قانون اساسی را ارج می‌نهم و از خداوند کریم برای همه دختران و زنان امت اسلام سرافرازی و سعادت جاودان درخواست می‌کنم.

    والسلام علی جمیع المؤمنین و المؤمنات ـ قم، ۲۹/۱/۱۳۹۵

    عبدالکریم موسوی‌اردبیلی

     

     

    نظرات کاربران در مورد "آیت‌الله عبدالکریم موسوی اردبیلی: قرآن سعادت انسان را در انحصار جنس نمی‌داند + فیلم مستند پیام آیت‌الله عبدالکریم موسوی اردبیلی"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir