امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۲ | کد خبر : 4972 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • الویری از “انتخابات ریاست جمهوری” تا “پارلمان اصلاحات”

  • دسته بندی مطلب : اخبار | تعداد بازدیدها : نفر
  •  مرتضی الویری عضو شورای مشورتی سید محمد خاتمی رییس جمهور پیشین کشورمان در گفتگوی اختصاصی با گروه خبری نویدصبح به بررسی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.

    الویری گفت: کشور ما با مشکلات مختلفی مواجه می باشد و کشوری که از فرهنگ غنی و ذخایر زیرزمینی بالایی برخوردار بوده و در یک منطقه ژئوپلتیک مهم قرار گرفته است استحقاق برخورداری از امکانات خیلی بیشتری را باید داشته باشد.

    شهردار دوران اصلاحات افزود: جریان فکری که تمایل به توسعه اقتصادی و زندگی بهتر را دارد و  به آزادی و حرمت انسانها معتقد است جریان “اصلاحات” می باشد و به اعتقاد من اکثریت مردم ایران را تشکیل می دهد.

    وی اظهار داشت: اصلاحات به دلیل فقدان تشکیلات و سازماندهی در خیلی از مواقع نتوانسته خواسته های خود را محقق نماید. بنابراین اصلاحات به یک تشکیلاتی نیازمند است که بتواند همه اصلاح طلبان را به خصوص در زمان انتخابات ریاست جمهوری در کنار یکدیگر قرار دهد.

    الویری در مورد انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ خاطر نشان کرد؛ به صورت استثنایی همه نیروهای اصلاح طلب بر روی یک کاندیدای معتدل و میانه رو هم پیمان شدند و با همه فشارهای موجود توانستند به پیروزی برسند.

    وی تاکید کرد: اصلاح طلبان برای اینکه بتوانند در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ، ریاست جمهوری و شوراها موفقیت کسب کنند لازم است که بین سه جریان و قدرت رای آور در کشور هماهنگی ایجاد شود. و احزاب و گروهها یکی از زیر مجموعه ها می باشند که تعدد گروههای اصلاح طلب و عدم وجود احزاب فراگیر موجب ضربه پذیری آنان شده است و توان نیروهای اصلاح طلب صرف بگو و مگوهای درون حزبی در بعضی از آنها می شود.

    الویری گفت: بنابراین متشکل شدن و هماهنگ شدن شخصیت های حقوقی گروههای اصلاح طلب و اشخاص حقیقی فرهیخته که در چارچوب های حزبی و گروهی نمی گنجند می تواند نقش تاثیرگذاری داشته باشد. و مجموعه سوم اشخاص کاریزماتیک از جمله آقایان هاشمی و خاتمی می باشند و نقش آنها را در انتخابات اخیر دیدیم که تصمیم واحد ، هماهنگی و اعلان نظر آنها  توانست نقش تعیین کننده ای در هماهنگ کردن آراء به سود آقای روحانی در انتخابات ایفا کند.

    الویری در مورد طرح رها گفت: جمعی از دوستان به دنبال طرحی هستند که بین همه احزاب اصلاح طلب، اشخاص کاریزماتیک و همچنین اشخاص حقیقی که در کل کشور که عضو هیچ حزبی نیستند ایجاد ارتباط  نماید و برای تصمیم گیری های مهم و کلان، نظر واحدی از خرد جمعی این مجموعه بوجود آورد که این طرح به نام “رها” مخفف «راه همبستگی اصلاح طلبان» می باشد.

    الویری درباره “رها” توضیح داد: برای تکیه بر خرد جمعی در داخل هر شهرستانی، اصلاح طلبان آن شهرستان یک شورای پانزده نفره به عنوان شورای اصلاح طلبان شهرستان شکل می دهند و به تناسب جمعیت شهرستان یک استان، نمایندگانی از شورای اصلاح طلبان شهرستان در مرکز استان و در یک جمع وسیع تر در حدود پنجاه نفره با یکدیگر جمع می شوند و “شورای اصلاح طلبان استان” را شکل می دهند که تمامی شهرستان های آن استان را نمایندگی می کند.

    و بعد نمایندگان استان ها متناسب با جمعیت هر استان به تهران می آیند و نشست های ۹۰۰ و ۳۰۰۰ نفره را با نام «پارلمان اصلاحات» برگزار می نمایند و تمام تصمیم گیری های کلان و برنامه ریزی های اساسی و حتی کلیدی کشور در این مجموعه می تواند مورد بررسی قرار گیرد.

    وی تاکید کرد: این مجموعه می تواند بسیاری از اختلاف نظرهای شهرستانی و استانی را حل نماید. به عنوان مثال یکی از نگرانی هایی که برای انتخابات آینده مجلس در شهرستانها وجود دارد حضور چند کاندید اصلاح طلب در برخی شهرستانهایی است که برای مجلس فقط یک نماینده می خواهند و حضور همه آنان موجب می شود تا رای یکدیگر را بشکنند. در حالی که اگر این سازماندهی وجود داشته باشد به خوبی می توانند به یک توافق رسیده و اصلاح طلبان با یکی صدای واحد در انتخابات حضور پیدا نمایند.

    عضو شورای مشورتی سید محمد خاتمی در پایان خاطر نشان کرد: به نظر من اگر جریان اصلاحات، کمبود فقدان تشکیلات و سازماندهی را برطرف نماید و اشخاص حقیقی و حقوقی اصلاح طلب با یک برنامه واحد در فعالیتهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شرکت نمایند خواهند توانست بسیاری از گره های موجود  در کشور را باز نمایند.

    اخبار مرتبط :

    الویری در بررسی راه همبستگی اصلاح طلبان + فیلم 

    الویری در بررسی راه همبستگی اصلاح طلبان + صدا

     

    نظرات کاربران در مورد "الویری از “انتخابات ریاست جمهوری” تا “پارلمان اصلاحات”"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir