امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ | کد خبر : 48757 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • سیاست های منطقه ای ایران در خلیج فارس

  • دسته بندی مطلب : بین الملل | تعداد بازدیدها : نفر
  • رسانه نوید صبح – باتوجه به نقش حیاتی نفت و گاز صادراتی منطقه خلیج فارس در اقتصاد جهانی و همچنین نقش درآمدهای نفتی در زندگی اقتصادی ایران، امنیت خلیج فارس و ثبات بازار جهانی نفت از اولویت بالایی در سیاست خارجی ایران برخوردار است. مهمترین منافع ما در خلیج فارس در سه زمینه زیر خلاصه می شود:

    ۱- بهره برداری از منابع طبیعی آن یعنی نفت، گاز و منابع دریایی

    ۲- تضمین امنیت آبراه

    ۳- زندگی با همسایگان در صلح و آرامش

    موقعیت ژئواستراتژیکی ایران، به هم پیوستگی فراگیری بین امنیت ایران و امنیت خلیج فارس به وجود آورده است. ناگفته پیداست که بررسی امنیت از نگاه صرف نظامی نمی تواند با ابعاد فراوان مسأله امنیت در جهان امروز منطبق باشد. بر این اساس برای تأمین امنیت در منطقه خلیج فارس، ایران و سایر کشورهای منطقه ناگزیرند با گسترش همکاری ها در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی وگره زدن منافع خود به یکدیگر، فضای لازم را برای دستیابی به امنیت پایدار در منطقه فراهم سازند. از نظر ما ، رهیافت خردمندانه و مفید آن است که امنیت در این منطقه به طور دسته جمعی و برای کلیه کشورها در چارچوب مقررات و قوانین بین المللی تأمین و تعریف گردد و از سیاست های انحصاری و سلطه طلبانه خودداری شود.

    در صورت جامه عمل پوشیدن نظام امنیتی مبتنی بر “همکاری دسته جمعی” در سطح منطقه، منابع داخلی کشورها آزاد خواهد شد و در مسیر توسعه ملی به کار خواهد افتاد. ایجاد سیستم امنیت دسته جمعی و همکاری منطقه ای، دسترسی به سرمایه گذاری خارجی و فناوری خارجی را نیز تسهیل خواهد کرد.

    برای درک آثار مخرب مسابقه تسلیحاتی در منطقه کافی است بدانیم که … ادامه مطالب در کتاب

    گروه تاریخ شفاهی رسانه نوید صبح –  توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان  و نقش آن در صلح و ثبات منطقه – تالیف دکتر محمد جواد آسایش زارچی، سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در عمان

    ***

    نوید صبح منتشر کرد؛ “کتاب توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان و نقش آن در صلح و ثبات منطقه”

    تالیف: دکتر محمد جواد آسایش زارچی

    سفارش کتاب بصورت پیامک و یا تماس تلفنی ۰۹۳۸۳۴۰۴۰۲۸

    نظرات کاربران در مورد "سیاست های منطقه ای ایران در خلیج فارس"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir