امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ | کد خبر : 48590 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • قتل سفیر عراق در فنلاند

  • دسته بندی مطلب : بین الملل | تعداد بازدیدها : نفر
  • رسانه نوید صبح – سفارت عراق در هلسینکی هم به لحاظ وسعت و هم به لحاظ معماری فوق العاده زیبا است. سفارت عراق در نزدیکی سفارت ایران قرار دارد و معماری آن  به سبک اسلامی است و با هزینه بسیار زیادی ساخته شده است. ژنرال عماش که از سوی صدام به عنوان سفیر به فنلاند اعزام شده بود، بی اعتناء به تذکرات و درخواست شهرداری منطقه که خواستار ساختن ساختمان سفارت مطابق و هماهنگ با الگو و معماری کل منطقه باشد، ساختمان سفارت عراق را ساخت. علت اعزام این ژنرال عراقی به فنلاند بعنوان سفیر، ترس صدام از انجام کودتا توسط وی علیه خودش بود. این ژنرال عراقی بعد ها در فنلاند به قتل رسید؛ لکن در آن موقع بمنظور اجتناب از تخریب در روابط دو کشور در رسانه ها اعلام شد که سفیر عراق به علت عارضه قلبی و بیماری فوت کرده است. سال ها بعد از سوی مراجع ذیربط فنلاندی اعلام شد که … ادامه مطالب در کتاب

    گروه تاریخ شفاهی رسانه نوید صبح – برگرفته از مجموعه صد سفیر – کتاب خاطرات سفرای جمهوری اسلامی ایران در اروپای شمالی، نوشته های جواد کچوئیان – سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در فنلاند

    پاورقی:

    سفارت عراق در هلسینکی در منطقه کولوساری واقع شده است و به دلیل معماری خاورمیانه‌ای آن بسیار برجسته است. در ابتدا این امر با شک و نارضایتی مردم محلی مواجه شد زیرا این ساختمان با بقیه ساختمان در کولوساری بسیار متفاوت بود. با این حال، به دلیل مصونیت دیپلماتیک، دولت عراق آزاد بود تا سفارت خود را هر طور که می خواست طراحی کند.

    این ملک دارای ۲۸۰۰ متر مربع فضا می باشد. این اولین ساختمان سفارت بود که توسط رژیم صدام حسین در اروپای غربی ساخته شد که کار ساخت آن در سال ۱۹۷۹ آغاز شد و سال آینده به پایان رسید. اولین سفیر، ژنرال صالح مهدی عمش بود که به دلیل رفتار پرهیاهوی خود در محلی به «خلیفه کولوساری» شهرت داشت.

    سفارت توسط  دینخا لاچین، معمار بریتانیایی متولد عراق تأسیس شد، طراحی شد. این طرح برای بازتاب هنر و معماری سنتی عراق انجام شد.

    در طول جنگ خلیج فارس، سفارت خالی شد و سال‌ها از آن استفاده نمی‌شد و خراب شد. در سال ۲۰۰۷ عراق تصمیم گرفت این ساختمان را به طور کامل تعمیر کند.

    نظرات کاربران در مورد "قتل سفیر عراق در فنلاند"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir