امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ | کد خبر : 46832 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • دکتر ولایتی: ایران خواهان گسترش روابط خود با کشورهای حوزه خلیج فارس است/ شیخ زائد: ایران را دوست خود می دانیم

  • دسته بندی مطلب : بین الملل | تعداد بازدیدها : نفر
  • توقف در ابوظبی و ملاقات با رئیس امارات عربی متحده (یکشنبه، ۱۵ فروردین (۱۳۶۱)

    رسانه نوید صبح – در مسیر سفر به کویت (برای شرکت در کنفرانس وزرای خارجه دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد) توقف کوتاهی در ابوظبی داشتیم و اینجانب با شیخ زائد بن سلطان آل نهیان رئیس امارات عربی متحده ملاقات و پیرامون مسائل مختلف مورد علاقه دو کشور و مسائل منطقه گفت و گو کردم در این جلسه وزیر خارجه امارات نیز حضور داشت.

    شیخ زائد گفت: علیرغم توطئه های آمریکا و محافل امپریالیستی که سعی می کنند ایران را به عنوان دشمن اصلی و خطری در منطقه مطرح کنند و اذهان مردم منطقه را از توجه به رژیم اشغالگر قدس دور نگه دارند ما ایران را دوست خود می دانیم.

    اینجانب (ولایتی) نیز اعلام کردم که جمهوری اسلامی ایران خواهان گسترش روابط خود با کشورهای حوزه خلیج فارس است و تأکید کردم که ما در عین قدرتمندی هیچ گونه چشم داشتی به سرزمین دیگران نداریم.

    این ملاقات به علت مواضع مثبت امارات در قبال جمهوری اسلامی و مسائل منطقه صورت گرفت و ما فرصت را غنیمت شمردیم تا در مورد مناسبات دو کشور و مسائل منطقه با هم گفت و شنودی داشته باشیم. وزیر خارجه امارات نیز این ملاقات را بسیار خوب توصیف کرد و گفت مذاکرات در سطحی دوستانه و برادرانه صورت گرفت و ما خواهان گسترش روابط دو کشور در زمینه های مختلف به ویژه اقتصادی هستیم.

    این ملاقات حدود دو ساعت به طول انجامید. پس از ملاقات بلافاصله به فرودگاه رفتیم و از آنجا به کویت آمدیم در فرودگاه کویت طی صحبت کوتاهی ملاقات با رهبران امارات را بسیار سازنده و موفقیت آمیز توصیف کردم در مورد سفر به کویت نیز گفتم که ما در هر فرصتی از حقوق مردم مظلوم فلسطین دفاع می کنیم و اقدامات تجاوزکارانه و اشغالگرانه رژیم صهیونیستی را در الحاق غیر قانونی بلندیهای جولان به سرزمینهای اشغالی محکوم می کنیم اجلاس غیر متعهدها در کویت نیز در همین زمینه است.

    گروه تاریخ شفاهی رسانه نوید صبح – برگرفته از کتاب آن سوی دیپلماسی – گزیده ای از خاطرات دکتر علی اکبر ولایتی

    نظرات کاربران در مورد "دکتر ولایتی: ایران خواهان گسترش روابط خود با کشورهای حوزه خلیج فارس است/ شیخ زائد: ایران را دوست خود می دانیم"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir