امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ | کد خبر : 46676 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • دکتر علی اکبر ولایتی: ما برای دفع تجاوز نیازی به اجازه گرفتن از سازمان ملل و هیچ قدرت دیگری نداریم

  • دسته بندی مطلب : بین الملل | تعداد بازدیدها : نفر
  • گروه تاریخ شفاهی رسانه نوید صبح – گفت وگو با خبرنگاران در مورد سفر هیئت صلح سازمان کنفرانس اسلامی به ایران در پایان جلسه هیئت دولت (یک شنبه ۲ آبان ۱۳۶۱)

    پیش از ظهر امروز پس از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران حاضر شدم و به سؤالات آنها پاسخ دادم. در مورد هدف هیئت اعزامی سازمان کنفرانس اسلامی، گفتم: هدف هیئت تسلیم پیام آقای احمد سکو توره (رئیس جمهور گینه و رئیس کمیتۀ صلح سازمان کنفرانس اسلامی) به آیت الله خامنه ای بود. این هیئت به مدت دو ساعت با رئیس جمهور مذاکره کرد. در مجموع می توان گفت که این هیئت چیز تازه ای غیر از پیشنهادات قبلی برای پایان دادن به جنگ نداشت.

    در پاسخ به سؤالی در مورد تبلیغات سوء رسانه های امپریالیستی و صهیونیستی پس از سفر هیئت کنفرانس اسلامی که ایران را به جنگ طلبی متهم می کنند، گفتم: هدف از تبلیغات سوء علیه ایران، موجه جلوه دادن تجاوز عراق علیه ماست. ما شاهد بوده ایم که در طول جنگ همواره رسانه های گروهی دنیا که در اختیار امپریالیسم خبری هستند، به عراق خدمت می کردند و سعی داشتند که تجاوز عراق را موجه جلوه دهند. نیروهای بعثی در خاک ما بودند اما رسانه های مذکور می گفتند که ایران جنگ طلب است. عراقی ها شهرها و مناطق مسکونی ما را بمباران می کردند اما باز رسانه های گروهی غرب می گفتند ایران جنگ طلب است. یکی از دلایلی که حقانیت ما را اثبات می کند این است که ایادی شیاطین عالم و در رأس آنها شیطان بزرگ در خدمت عراق هستند. اگر ما هیچ دلیلی حقانیت و مشروعیت نظام خودمان نداشته باشیم، همین که تمام ایادی شیطان بزرگ و عوامل استکبار جهانی از لحاظ مالی، تبلیغاتی و دادن تجهیزات جنگی به عراق کمک می کنند، برای اثبات حقانیت ما کافی است.

    در پاسخ به سؤالی در مورد موضع جمهوری اسلامی در قبال درخواست آتش بس از سوی سازمان ملل، گفتم: جنگی که ما می کنیم در خاک خود و علیه متجاوزین است. ما برای دفع تجاوز نیازی به اجازه گرفتن از سازمان ملل و هیچ قدرت دیگری نداریم. ملت مسلمان ایران خودش را موظف می داند که در مقابل هر تجاوزی تا آخرین نفس بایستد. اگر تصمیم گیری مجامع بین المللی می توانست احقاق حق و رفع تجاوز نماید. الآن نباید چیزی به نام اسرائیل در منطقه وجود داشت. بنابراین از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران آتش بسی که مشکلی را حل نمی کند برای ما قابل قبول نیست. باید آتش بس به همراه تحقق شرایط ما باشد. تا مادامی که راه حل های پیشنهادی از سوی مجامع بین المللی و هیئت های میانجی شامل شرایط از پیش اعلام شده ایران نباشد برای ما قابل قبول نیست

    برگرفته از کتاب آن سوی دیپلماسی – گزیده ای از خاطرات دکتر علی اکبر ولایتی

     

    نظرات کاربران در مورد "دکتر علی اکبر ولایتی: ما برای دفع تجاوز نیازی به اجازه گرفتن از سازمان ملل و هیچ قدرت دیگری نداریم"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir