امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ | کد خبر : 45674 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • دولت یوگسلاوی احترام خود را نسبت به امام خمینی (ره) نشان داد

  • دسته بندی مطلب : بین الملل | تعداد بازدیدها : نفر
  • اعضای سفارت ایران در مراسم سان دیدن حضرت آیت الله خامنه ای (رییس جمهور) در

    فرودگاه بلگراد همراه با دیزدارویچ (رییس جمهور یوگسلاوی) ۱۳۶۷/۱۲/۰۱

    ***

    در تاریخ ۶/۴/۱۳۶۸ قائم مقام وزارت خارجه یوگسلاوی در ملاقاتی با سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلگراد با اشاره به شکایت بر علیه روزنامه بوربا اظهار داشت که دولت یوگسلاوی با ارسال پیام تسلیت نسبت به رحلت رهبر جمهوری اسلامی ایران احترام خود را نسبت به ایشان نشان داد. در عین حال که دولت یوگسلاوی ملزم به حفظ آزادی مطبوعات می باشد طبعا با تمام آنچه در مطبوعات بیاید موافق نیست. بطور ضمنی به قائم مقام وزارت خارجه یوگسلاوی گفته شد که انتظار است آثار توهین ها که در بستر فرهنگی انجام گردیده بایستی بطریق مقتضی و از طریق چاپ مطالب فرهنگی در یوگسلاوی جبران گردد. در تاریخ ۲۶/۴/ ۱۳۶۸ وزیر خارجه یوگسلاوی در ملاقات با سفیر جمهوری اسلامی ایران در آن کشور که سله نیچ نیز حضور داشت گفت: پیرو صحبت با جناب آقای دکتر ولایتی من جلسه ای ترتیب دادم تا شما با هم تفاهم کنید. سله نیچ در حضور وزیر خارجه یوگسلاوی و سفیر جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت باید خدمتتان بگویم در این موضوع واقعا سوء تفاهم شده و من اصلا نظر خاصی نداشتم و قصدم ابدا توهین به امام خمینی (ره) و مقدسات شما نبود. گرچه شما موضوع را طور دیگری نگاه می کنید اما من منظور توهین آمیز نداشتم. موضوع جلسه بطور مفصل به تهران منعکس گردید.

    متعاقب این حرکتها و نیز فشار های سفارت مبنی بر چاپ کتابی از امام خمینی (ره) با توجیه جبران فرهنگی و بی اثر نمودن یا کم رنگ ساختن آثار توهین ها، روزنامه رسمی بوربا چندی بعد طی مقاله ای خواستار گفتگو با مسلمانان شد. این روزنامه انتشار کتاب آیات شیطانی را پتانسیل تحریک پذیری بیش از ۴ میلیون مسلمان قلمداد نمود و به نقل از یک مقام کمیته دولتی مسئول امور مذهبی نوشت که ارزش های مذهبی برای بسیاری از مردم از هر چیز دیگری در زندگی مقدس تر است و باید مورد احترام قرار گیرد. بوربا به چاپ ……

    (برگرفته از کتاب بازتاب فتوای امام خمینی (ره) در مورد سلمان رشدی در یوگسلاوی و پیامدهای آن – صفحه ۹۲ – تالیف: دکتر محمد جواد آسایش زارچی – محمد قدس)

    ***

    نوید صبح منتشر کرد؛ “کتاب بازتاب فتوای امام خمینی (ره) در مورد سلمان رشدی در یوگسلاوی و پیامدهای آن”

    تالیف: دکتر محمد جواد آسایش زارچی – محمد قدس

    ناشر: گروه تاریخ شفاهی رسانه نوید صبح

    سفارش کتاب بصورت پیامک و یا تماس تلفنی ۰۹۳۸۳۴۰۴۰۲۸

    نظرات کاربران در مورد "دولت یوگسلاوی احترام خود را نسبت به امام خمینی (ره) نشان داد"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir