امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ | کد خبر : 45429 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تعطیلی شورای فرهنگی بریتانیا در تهران

  • دسته بندی مطلب : بین الملل | تعداد بازدیدها : نفر
  • گزیده ای از خاطرات جلد دوم کتاب از پاریس تا پاریس – صفحه ۴۰

    وقایع سال ۱۳۸۸ و نقش مخربی که سفارت انگلیس در تهران و سایمون گس، سفیر ملکه الیزابت در حوادث و تحولات انتخابات ریاست جمهوری ایفا کردند، نهایتاً به قطع مجدد روابط دو کشور منجر شد که اثرات و نتایج مشخصی بر روابط و مناسبات فرهنگی دو کشور به جای گذاشت.

    متعاقب تشکیل دولت نهم و انتقال آقای جلیلی از معاونت اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه به دبیری شورای عالی امنیت ملی، موضوع روابط با انگلیس و مدیریت آن نیز تحت اشراف بیشتر شورا قرار گرفت. همچنین موضوعاتی همچون روابط و همکاری‌های علمی و دانشگاهی، ادامه تحصیل فرزندان کارگزاران کشور در دانشگاه‌های انگلیس و بسیار دیگر از موضوعات مرتبط تحت نظارت و مداقه بیشتر شورای عالی امنیت ملی قرار گرفت و آمد و شد مسئولین و کارشناسان بخش اروپایی وزارت امور خارجه به شورای عالی امنیت ملی جهت ارائه گزارش‌ها و تحلیل‌های مد نظرآن شورا و شرکت در بحث‌های کارشناسی بیشتر شد. در چنین فضا و شرایطی سفارت انگلیس در تهران در ۱۷ بهمن ۱۳۸۷ طی بیانیه‌ای و با ادعای اینکه کارکنان محلی همکار با “شورای فرهنگی بریتانیا – BC” تحت فشارهای زیادی قرار گرفته‌اند، تعطیلی آن شورا را اعلام کرد.

    هنگامی‌که من در اداره کل مشغول شدم، روابط تهران و لندن قطع بود؛ از این‌رو عمان حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در لندن و سوئد حافظ منافع پادشاهی بریتانیا در تهران را به عهده داشت.

    از اولین و مهم‌ترین تبعات قطع روابط مکرر تهران و لندن، شرایط و تبعات ایجاد شده برای حدود دویست‌ هزار نفر از هموطنان ایرانی مقیم انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی بود. در آن زمان باید مسائل کنسولی، وقایع اربعه (تولد، ازدواج، طلاق، مرگ‌ومیر)، امور دانشجویی، سفرهای خانواده‌های دانشجویان به انگلیس و متقابلاً سفرهای دانشجویان ایرانی به وطن و بسیاری دیگر از موضوعات مبتلا به را مدیریت می کردیم.

    فقدان مأمورین کنسولی و بسته بودن سفارت در لندن موجب شد که نزدیک‌ترین کشورهای همسایه انگلیس در اروپا عهد دار مسولیت امور کنسولی و جبران کننده فعالیت های لندن شوند.

    در اولین مرحله سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوبلین …

    گروه تاریخ شفاهی نوید صبح منتشر کرد؛

    کتاب “از پاریس تا پاریس

    خاطرات ابوالقاسم دلفی

    ” سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران”

    “در کلمبیا، شیلی”

    ” بلژیک، صربستان و فرانسه”

    قیمت جلد اول ۱۸۰هزار تومان

    قیمت جلد دوم ۱۸۵هزار تومان

    سفارش کتاب بصورت پیامک و یا تماس تلفنی ۰۹۳۸۳۴۰۴۰۲۸

     

    نظرات کاربران در مورد "تعطیلی شورای فرهنگی بریتانیا در تهران"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir