امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ | کد خبر : 44698 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر محتشمی پور: درب سفارتخانه باید به روی همه باز باشد/ ظرف مدت کوتاهی سجاده را از زیر پای مخالفانمان در سوریه بیرون کشیدیم! + فیلم مستند

  • دسته بندی مطلب : بین الملل , فیلم | تعداد بازدیدها : نفر
  • این مستند قبل از درگذشت مرحوم مغفور حجت الاسلام و المسلمین “سید علی اکبر محتشمی پور” ضبط شده است و برای علاقمندان به تاریخ شفاهی سیاست خارجی منتشر گردید.

    ***

    حجت الاسلام و المسلمین “سید علی اکبر محتشمی پور” سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری عربی سوریه طی سال های ۶۴-۱۳۶۰ با بررسی « روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه » در گفتگوی اختصاصی با گروه خبری نوید صبح ؛

    چرا گروههای ضد شاه در سوریه حضور پررنگی داشتند؟

    حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر محتشمی پور: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جریانات سلطنت طلب نیز به گروهک های مخالف که از پیش از انقلاب در سوریه حضور داشتند اضافه شدند.

    حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر محتشمی پور: گروهک ها شبها در زینبیه پس از نماز مغرب حلقه های متعددی تشکیل می دادند و با زائران ایرانی ارتباط برقرار می نمودند.

    حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر محتشمی پور پس از ورود به دمشق در قبال گروهک ها و جریانات مخالف جمهوری اسلامی ایران چه تدابیری را اتخاذ نمود؟

    مقامات سوری چه پاسخی به درخواست سفیر وقت جمهوری اسلامی ایران می دادند؟

     سید علی اکبر محتشمی پور: تا پیش از من درب سفارتخانه به روی ایرانیان و غیر ایرانیان بسته بود. و پس از استعلام از اطلاعات نخست وزیری و سایر نهادها در تهران به افراد ویزا داده می شد.

    حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر محتشمی پور: ما به همه اجازه دادیم تا به سفارتخانه رفت و آمد داشته باشند و مشکلاتشان را حل کردیم اعم از دوستان غیر ایرانی و ایرانیانی که در سوریه حضور داشتند. تسهیلات فراوانی را برای همه فراهم کردیم.

    دیدگاهها و عملکرد سید علی اکبر محتشمی پور در دوران سفارت در کشور سوریه چه تاثیری در روابط با مخالفان، دوستان، ایرانیان و غیر ایرانیان علاقمند به جمهوری اسلامی ایران و مقامات سوریه ای داشت؟

    اینها و مطالبی دیگر را می توانید در ویدیو مستند « روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه » مشاهده نمایید؛

    نظرات کاربران در مورد "حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر محتشمی پور: درب سفارتخانه باید به روی همه باز باشد/ ظرف مدت کوتاهی سجاده را از زیر پای مخالفانمان در سوریه بیرون کشیدیم! + فیلم مستند"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir