امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ | کد خبر : 44404 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • از کتاب “دیپلماسی مقاومت” رونمایی شد/ محسن پاک آیین: ایران تا برداشته شدن تحریم‌ها، مقاومت می‌کند

  • دسته بندی مطلب : بین الملل | تعداد بازدیدها : نفر
  • نوید صبح – نشست رونمایی از کتاب «دیپلماسی مقاومت»، با حضور مولف کتاب جناب آقای محمدرضا باقری معاون سابق وزیر امور خارجه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشورهای کویت، ترکیه و سوریه و جمعی از سفرا و دیپلمات های ارشد جمهوری اسلامی ایران از جمله محسن پاک‌آیین، رسول اسلامی، مرتضی رحیمی زارچی، محمد منیری نیک، طاهری، مرتضی باقری و مسعود منشوری مدیر گروه تاریخ شفاهی سیاست خارجی و مدیر مسئول رسانه نوید صبح برگزار شد.

    «محسن پاک‌آیین» پیشکسوت سیاست خارجی در این نشست به بررسی صفات یک نویسنده پرداخت و اظهار داشت: آقای باقری عنوان کتاب را دیپلماسی مقاومت گذاشتند، دیپلمات وظیفه دارد روابط را با طرف‌ها برقرار کند، فرد دیپلمات، انقلابی خاص ایران است و دیپلمات انقلابی باید پایبندی به کشور داشته باشد و بتواند برای منافع کشور مفید باشد. دیپلماسی انقلابی را در ایران و در جنگ تحمیلی در دیدار با کشورهای مختلف تجربه کردیم.

    پاک‌آیین افزود: اگر مقاومت در دیپلماسی زمان جنگ وجود نداشت، شاید بخش‌هایی از سرزمینمان را نداشتیم، همین دیپلماسی مقاومت را در برجام هم می‌بینیم، طرف مقابل سعی دارد که تحریم‌ها حذف نشود اما فعالیت هسته‌ای ایران محدود شود اما ایران مقاومت می‌کند تا تحریم‌ها برداشته شود و اقدامات هسته‌ای ادامه داشته باشد.

    دیپلمات‌ها بازنشسته نمی‌شوند

    دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران افزود: آقای باقری دقیقا به این موضوع در نام کتاب اشاره کردند و توجه مخاطب را به دیپلماسی مقاومت جلب نمودند. باید توجه داشت دیپلمات‌ها بازنشسته نمی‌شوند و بعد از بازنشستگیِ اسمی، دوران انتقال تجربه و حرکت‌های جدید دنبال می‌شود و این مساله در زندگی آقای باقری مشهود است.

    او با اعلام اینکه آنچه سفرا نوشتند، در تاریخ باقی مانده است، ادامه داد: توصیه من به دیپلماتهای جوان این است که خاطرات را بخوانند و از ابتدا شروع به نوشتن خاطرات کنند.

    به گفته پاک‌آیین بسیاری از سفیرها جناحی عمل نمی‌کنند زیرا بسیاری از آن‌ها در دولت‌های مختلف سفیر بودند.

    نظرات کاربران در مورد "از کتاب “دیپلماسی مقاومت” رونمایی شد/ محسن پاک آیین: ایران تا برداشته شدن تحریم‌ها، مقاومت می‌کند"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir