امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : پنج شنبه ۱ دی ۱۴۰۱ | کد خبر : 43646 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • محسن پاک آیین: آمریکایی ها به دنبال تحریم ایران بودند/ اگر ما از درآمد نفتی شاه دنیز محروم می شدیم بقیه کشورها نیز محروم می شدند/ آمریکایی ها متوجه شدند در صورت تحریم ایران، آنها و شرکایشان متضرر می شوند + فیلم مستند سفیر ایران در آذربایجان (۹۵-۹۱)

  • دسته بندی مطلب : بین الملل , فیلم | تعداد بازدیدها : نفر
  • “محسن پاک آیین” سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور آذربایجان طی سال های ۹۵-۱۳۹۱ با بررسی « روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان » در گفتگوی اختصاصی با گروه خبری نوید صبح ؛

    منطقه نفت خیز “شاه دنیز” در دریای خزر از چه اهمیتی برخوردار است؟

    “شاه دنیز” در ترکی به چه معنایی است؟

    چه شرکت هایی در منطقه شاه دنیز سرمایه گذاری کرده اند؟

    سهم شرکت نیکو متعلق به وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران در کنسرسیوم نفت و گاز منطقه شاه دنیز به چه میزان است؟

    پاک آیین: در آغاز فاز دوم تحریم ها، آمریکایی ها به دنبال تحریم سهم ایران و دریافت سود از فروش نفت و گاز منطقه شاه دنیز بودند.

    در اجلاس لندن چه اتفاقی افتاد؟

    پاک آیین: ما اجازه نمی دادیم کشورهای دور دست به دریای خزر بیایند و سرمایه گذاری کنند و از سود آن نیز بهره مند شوند اما ایران نتواند از مناطقی که سهم دارد بهره مند شود.

    سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان برای حل مشکلات با کدام یک از مقامات جمهوری آذربایجان دیدار نمود و چگونه توانست مانع تحریم آمریکایی ها شود؟

    پاک آیین: باراک اوباما رییس جمهور ایالات متحده آمریکا در یک سخنرانی (مدت ها پیش از امضای برجام) اعلام کرد که ما یک سری از مناطق را مستثنی می کنیم و جمهوری اسلامی ایران در این مناطق تحریم نیست و یکی از این مناطق شاه دنیز در دریای خزر است. و موضع قوی ما موجب شد که همه شرکا متوجه شوند که در صورت عدم دریافت سود ایران، آنها نیز متضرر می شوند و دولت آمریکا هم متوجه موضوع شد.

    اینها و مطالبی دیگر را می توانید در ویدیو مستند « روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان » مشاهده نمایید؛

    نظرات کاربران در مورد "محسن پاک آیین: آمریکایی ها به دنبال تحریم ایران بودند/ اگر ما از درآمد نفتی شاه دنیز محروم می شدیم بقیه کشورها نیز محروم می شدند/ آمریکایی ها متوجه شدند در صورت تحریم ایران، آنها و شرکایشان متضرر می شوند + فیلم مستند سفیر ایران در آذربایجان (۹۵-۹۱)"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir