امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۳ | کد خبر : 3843 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • ظریف: متن توافق جامع، نیازمند توافق سیاسی / تحریم ها باید بصورت کامل لغو شود

  • دسته بندی مطلب : اخبار | تعداد بازدیدها : نفر
  • به گزارش نویدصبح، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ، در جمع خبرنگاران رسانه های داخلی و خارجی گفت: ضروری است یک تصمیم سیاسی جدی گرفته شود که ما برای رسیدن به توافق به راه حل نیاز داریم و باید به راه حل فکر کنیم تا به مواضع. اینکه اطمینان حاصل شود برنامه هسته ای ایران صلح آمیز باقی بماند.

    رییس دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد: در این شرایط، اصرار بر تعداد (سانتریفیوژ) اصرار بی موردی است.

    وزیر امور خارجه ایران افزود: اتفاقا مشخص شدن تعداد ۱۹۰ هزار سو که ازسوی مقام معظم رهبری هم به عنوان نیاز قطعی کشور اعلام شد، نشان دهنده یک تصمیم سیاسی صلح آمیز در کشوری است که از ابتدای برنامه غنی سازی وجود داشته و ان اینکه کل برنامه غنی سازی ایران در قالب یک برنامه تامین سوخت برای نیروگاه هسته ای طراحی شود.

    ظریف خاطرنشان کرد: یو.سی.اف اصفهان، نطنز، برنامه طرح تولید سوخت هسته ای و … همه این ها در یک چارچوب منطقی قابل تعریف است اما نکته بسیار راهگشا و صحیح در بیانات مقام معظم رهبری که بر اساس مقررات بین المللی است، این بود که ما امروز نیاز به این مقدار نداریم. زمانی داریم تا به این میزان برسیم؛ از نظر فناوری هم نیاز به زمان داریم تا به این میزان برسیم.

    وی تاکید کرد: آنچه برای من مهم بود، این بود که در چند روز گذشته من آمادگی شنیدن را در طرف های مقابل دیدم و خود این می تواند یک زمینه مهم باشد تا راه را بازکنیم. من معتقدم راه حل در دسترس است. ما امروز می توانیم به راه حل برسیم ولی چون این کار نیازمند جزییات است و باید در مورد جزییات توافق شود ممکن است زمان ببرد.

    ظریف در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره موضوع مذاکرات با آمریکا گفت: همانطور که گفتم مذاکرات منحصر به بحث سیاسی بوده است. ما تصمیم سیاسی که در سطح کشور گرفتیم این است که مذاکرات ما با ۱+۵ در موضوع هسته ای است. البته با سایر اعضای ۱+۵ رابطه سیاسی داریم و مذاکرات سیاسی دیگری هم داریم اما با ایالات متحده آمریکا منحصر به موضوع هسته ای است و اینقدر هم این موضوع فعلا مهم و پر و پیچ و خم هست که تمام فرصت ما را گرفت.

    ظریف در پاسخ به سوال دیگری درباره وضعیت نگارش متن توافق جامع گفت: تا آنجا که می شده متن را تمیز کرده ایم؛ پرانتزها تا آنجا که می شده حذف شده و الان متن نیاز به توافق سیاسی دارد که آن قسمت های مورد اختلاف وارد متن شود و پس از آن، متن دیگر دشواری نخواهد داشت.

    ظریف در پاسخ به سوالی درباره لغو تحریم ها اظهار داشت: از موضوعاتی که در این چند روز داریم بحث می کنیم، بحث لغو تحریم ها است. ما کاملا مشخص کردیم که تحریم ها باید بصورت کامل لغو شود و بقیه صحبت ها و گزارش هایی که شده است، بیشتر گمانی زنی های خبری بوده و جایگاهی هم در واقعیت وموضع ایران ندارد.

     

     

     

     

    نظرات کاربران در مورد "ظریف: متن توافق جامع، نیازمند توافق سیاسی / تحریم ها باید بصورت کامل لغو شود"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir