امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر : 31317 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • جیان شیونگ: افزایش مراودات، روابط ایرن و چین را گسترش و تعمیق می بخشد + فیلم مستند پروفسور دانشگاه فودان شانگهای

  • دسته بندی مطلب : بین الملل , فیلم | تعداد بازدیدها : نفر
  • “گه جیان شیونگ” پروفسور تاریخ و جغرافیا دانشگاه فودان شانگهای با بررسی « نحوه گسترش روابط ایران و چین » در گفتگوی اختصاصی با گروه خبری نوید صبح ؛

    چگونه دو تمدن کهن (ایران و چین) می توانند روابط فی مابین را گسترش دهند؟

    میزان ارتباط تاریخ دانان و اساتید دانشگاه های ایران و چین در چه سطحی قرار دارد؟

    اینها و مطالبی دیگر را می توانید در ویدیو مستند « نحوه گسترش روابط ایران و چین » مشاهده نمایید؛

    ***

    Ge Jianxiong 2

    *** ترجمه فارسی متن فیلم

    دولتی های یا سیاستمداران ما یک ضرب المثل را در نوشته ها و گفتگوهای خودشان همیشه به کار میبرند: روابط دو کشور از لحاظ سیاسی، اقتصادی بستگی به روابط بین ملتها دارد که به هر میزان که مردم دو کشور بتوانند در تماس باشند و ‌ارتباطات مستحکمی داشته باشند می توانند رشد کرده و به ارتقاء برسند.

    دو تمدن کهن (ایران و چین) لازم است که همدیگر را بیشتر بشناسند. خیلی از دانشمندانی که تحقیقات تاریخی دارند به ایران سفر نکرده اند. همچنین تاریخ دانان و تعداد زیادی از اساتید دانشگاه های ایران هم تمایل دارند که به چین سفر کنند.

    نمایشگاههایی مانند نمایشگاه کتاب می تواند عرصه همکاری و ارتباطات را گسترش دهد اما بحث نمایشگاه فقط کافی نیست و باید بحث مراودات هم باشد تا بتواند روابط ایران و چین را گسترش پیدا کند.

     

     

    ***

    گه جیان شیونگ

    گه جیان شیونگ، متولد سال ۱۹۴۵ استان جه جیاگ چین و استاد دانشگاه فودان، عضو کمیته علوم اجتماعی وزارت آموزش و پرورش و مرکز مطالعات فرهنگی و تاریخی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین است. او در گذشته ریاست پژوهشگاه تاریخ و جغرافیای چین، کتابخانه دانشگاه فودان، کمیته تاریخ و جغرافیای فرهنگستان جغرافیای چین را برعهده داشت و همچنین عضو کمیته دائمی یازدهمین و دوازدهمین دوره کنفرانس مشورت سیاسی خلق چین بود. وی سال ها در زمینه تاریخ چین، جغرافیای تاریخی، تاریخ جمعیت، تاریخ مهاجرت، تاریخ فرهنگ، تاریخ محیط زیست و بسیار زمینه های دیگر مطالعه و پژوهش کرده و با همکاری یک گروه از پژوهشگران و نویسندگان، «تاریخ جمعیت چین» (مجموعه ای ۶ جلدی که او مولف جلد اول آن است) و «تاریخ مهاجرت چین» (مجموعه ای ۶ جلدی که دو جلد نخست آن را گه جیان شیونگ نوشته است) را به رشته تحریر درآورد. از او کتاب هایی چون «وحدت و تجزیه: الهام از تاریخ چین»، «تاریخ سرزمین در سلسله های چین»، «فضای زندگی در آینده: فضای طبیعی»، «مجموعه ادبی گه جیان شیونگ» (۷ جلد) و رساله هایی دیگر نیز منتشر شده است. وی در حال حاضر سرپرست اجرایی «مجموعه نقشه های تاریخی جمهوری خلق چین» است.

    *

    伊朗和中国民间交流直接会影响两国发展关系

    نظرات کاربران در مورد "جیان شیونگ: افزایش مراودات، روابط ایرن و چین را گسترش و تعمیق می بخشد + فیلم مستند پروفسور دانشگاه فودان شانگهای"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir