امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ | کد خبر : 3092 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • دانش جعفری:”هزینه‌های سلامت” بیماران را به زیر خط فقر می‌ کشاند

  • دسته بندی مطلب : اجتماعی | تعداد بازدیدها : نفر
  • وزیر اسبق امور اقتصاد و دارایی با اشاره به نوعی از هزینه‌ها در بخش درمان به عنوان «هزینه‌های کمرشکن» بیان کرد: اگر خانواری ۴۵ درصد از هزینه‌های آن به بخش سلامت اختصاص یابد به‌طور ناخواسته به زیر خط فقر سقوط خواهد کرد

    به گزارش نویدصبح ، داوود دانش‌جعفری در نشست سه کلید برای اصلاح هدفمندی‌ یارانه‌ها که در موسسه برنامه‌ریزی و پژوهش برگزار شد با اشاره به تحولات بعد از افزایش قیمت حامل‌های انرژی اظهار کرد: بعد از گران‌شدن حامل‌های انرژی از آنجایی که نهاده‌های تولید نسبت به گذشته با افزایش قیمت روبه‌رو شده و سطح عمومی قیمت‌ها نیز افزایش یافت، سطح تولید کاهش پیدا کرد.

    وزیر اسبق امور اقتصاد و دارایی هم‌چنین در مورد این‌که یارانه‌ها باید صرفا نقدی یا کالایی و خدماتی باشند، توضیح داد: پرداخت یارانه به بخش سلامت و درمان مردم می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

    وی اضافه کرد: با وجود این‌که آموزش و درمان هر دو از موارد عمومی و مورد نیاز جامعه است اما اختصاص یارانه به بخش‌های درمانی که بازه کوتاه‌مدت دارند، می‌توانند قابل اهمیت‌تر از بخش آموزش که در درازمدت نمایان می‌شود باشد.

    دانش‌جعفری با اعلام این‌که ۷۰ درصد از هزینه‌ی درمانی مردم از جیبشان پرداخت می‌شود، گفت: این درحالی است که در کشور‌هایی که وضعیت مناسبی دارند حدود ۱۵ درصد هزینه درمان توسط مردم پرداخت شده و مابقی را دولت می‌پردازد.

    وزیر اسبق امور اقتصاد و دارایی با اشاره به نوعی از هزینه‌ها در بخش درمان به عنوان «هزینه‌های کمرشکن» بیان کرد: اگر خانواری ۴۵ درصد از هزینه‌های آن به بخش سلامت اختصاص یابد به‌طور ناخواسته به زیر خط فقر سقوط خواهد کرد.

    وی با بیان این‌که در تهران بیش از ۱۰ درصد بیماران به دلیل هزینه‌های سلامت به زیر خط فقر می‌روند، افزود: بنابراین اگر بتوان بخشی از درآمد‌ها را به درمان اختصاص داد می‌تواند بسیار موثر باشد.

    دانش‌جعفری با بیان این‌که هزینه‌های سلامت به دو بخش عمومی و خصوصی تقسیم می‌شود، توضیح داد: ۹۷ درصد سهم هزینه‌های خصوصی از جیب مردم پرداخت شده و هزینه‌های عمومی نیز از بودجه دولت و حق بیمه پوشش داده می‌شود.

    وی یادآور شد: طبق آنچه که برای هدفمندی یارانه‌ها مصوب شده از یارانه ۴۵ هزار تومانی برای اختصاص به درمان کم نمی‌شود، اما اگر این منبع افزایش یابد آنگاه بخشی از آن به سلامت اختصاص خواهد یافت.

     

     

    نظرات کاربران در مورد "دانش جعفری:”هزینه‌های سلامت” بیماران را به زیر خط فقر می‌ کشاند"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir