امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ | کد خبر : 2565 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • استراو: تحریم ها برداشته می شود / برای بهبود روابط ایران و انگلیس تلاش می‌کنم

  • دسته بندی مطلب : اخبار | تعداد بازدیدها : نفر
  •  نویدصبح: جک استراو در نشست خبری با خبرنگاران که در مجلس شورای اسلامی برگزار شد گفت: آنچه اکنون اهمیت دارد، اجرای توافقنامه ژنو است. البته امیدوارم توافق جامع، اجرایی شود. این توافقنامه جامع شامل انجام غنی‌سازی در خاک ایران است. البته این توافقنامه باید با اقدامات اعتمادساز از هر دو طرف توام باشد.

    وی با محکوم کردن ترور دانشمندان هسته‌ای ایران گفت: هیچ‌گاه از جان ساورز، رییس MI6 نشنیده‌ام که با ترور دانشمندان هسته‌ای موافق باشد. نه سیاست ایشان، نه سیاست مجلس و سیاست دولت انگلیس ترور دانشمندان هسته‌ای نیست و شما شاهد بودید هنگامی که دانشمندان هسته‌ای ایران ترور شدند دولت انگلیس این واقعه را محکوم کرد.

    وی ادامه داد: صادقانه می‌گویم شما قدرتی را برای دیپلمات‌های انگلیسی فرض کرده‌اید که هرگز در این سطح نیستند و آنان هرگز نمی‌خواهند چنین قدرتی داشته باشند.

    وی خواستار رعایت کامل احترام به کارمندان سفارت انگلیس در ایران شد.

    استراو با اشاره به عزم انگلستان در گشایش سفارت این کشور در جمهوری اسلامی ایران گفت: برای گشایش سفارت انگلیس در ایران با وزیر امور خارجه و گروه پارلمانی و سایر مسوولان ایرانی طی دو روز گذشته مذاکراتی داشتیم که امیدوارم هرچه سریع‌تر موجب گشایش روابط کنسولی و دیپلماتیک در تهران و لندن شود.

    وی افزود: اقدامات دو دولت به ویژه انتصاب کاردار غیرمقیم در دو کشور را قبول دارم و کاردار انگلیس اکنون در ایران به سر می‌برد. البته اینکه جزییات گشایش سفارت انگلیس در تهران چگونه باید باشد، برعهده وزارت خارجه دو کشور است نه هیات پارلمانی انگلیس.

    استراو افزود: بنده در ششمین سفرم به ایران برای بهبود روابط ایران و انگلیس تلاش می‌کنم. اکنون در مرحله مهمی برای روابط ایران و غرب قرار داریم و من امیدوارم رابطه ایران و انگلیس هرچه سریع‌تر بهبود یابد.

    رییس گروه پارلمانی انگلیس و ایران در واکنش به این پرسش که تصویب تحریم‌های جدید آمریکا بر ضد جمهوری اسلامی ایران آیا موجب نقض توافقنامه ژنو نمی‌شود، پاسخ داد: تحریم‌های جدید مطمئنا واکنش شدید ایران را در پی خواهد داشت. دولت ایالت متحده پای توافقنامه ژنو را امضا کرده است. براساس این توافقنامه نقشه راهی تصویب شد که براساس آن تحریم‌ها باید در چند ماه آینده کاهش یابد و در بلند مدت به طور کامل برداشته شود.

    وی با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا در کنگره گفت: جان کری به نمایندگان کنگره تاکید کرده است که توافقنامه ژنو سیاست دولت آمریکاست. از شما می‌خواهم به اظهارات افراد دیگری که درخصوص توافقنامه ژنو اظهارنظر می‌کنند و آن را تفسیر می‌کنند، اهمیت ندهید. البته در توافقنامه‌هایی به این پیچیدگی واژه‌هایی وجود دارد که باید تفسیر شود.

    استراو تاکید کرد: معتقدم ۱+۵ و ایران باید به این توافقنامه متعهد باشند.

    جک استراو با اشاره به هزینه‌های ۱+۵ به دلیل تحریم جمهوری اسلامی ایران گفت: هیچ‌کس با تحریم‌ها موافق نیست و هیچ نیازی به اعمال تحریم‌ها علیه ایران نبود. هر دو طرف هزینه‌های تحریم را پرداخت کردند. اما جامعه بین‌الملل و شورای عالی سازمان ملل در مقطعی از زمان اینگونه تصور کردند که اگر تحریم‌ها اعمال نشود، ضرر بیشتری دارد. ولی حالا باید همه نظرها را تغییر دهند.

    جک استراو قبل از آغاز پرسش خبرنگاران رسانه‌های گروهی در سخنانی گفت: زبانی که دکتر روحانی برای صحبت با دنیا انتخاب کرد، تاثیرات مثبتی در اروپای غربی و آمریکا داشته است.

    وی افزود: حامی حقوق هسته‌ای و تعهداتی هستم که در چارچوب ان‌پی‌تی برای ایران و کلیه کشورهایی که قصد استفاده صلح‌آمیز دارند، وجود دارد.

    رییس گروه پارلمانی انگلیس و ایران تصریح کرد: با دقت مشاهداتم را درخصوص توافقنامه ژنو ثبت کردم و به آن گوش کردم و معتقدم در اجرای فاز اول نتیجه مطلوبی به دست آمده که امیدوارم نتایج مطلوب‌تری حاصل شود.

    نظرات کاربران در مورد "استراو: تحریم ها برداشته می شود / برای بهبود روابط ایران و انگلیس تلاش می‌کنم"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir