امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر : 19418 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • عملکرد دفتر امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری/ بخش دوم (دیدار منتخبین زن پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با استاندار)

  • دسته بندی مطلب : اجتماعی | تعداد بازدیدها : نفر
  • اولین نشست صمیمی منتخبان زن پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای چهارمحال و بختیاری با استاندار استان برگزار شد

    در این نشست صمیمی برخی از بانوان منتخب انتخابات به نمایندگی از شهرستان خود به بیان نظرات و مشکلات حوزه انتخابیه خود پرداختند.

    فاطمه دوستی در ابتدای نشست منتخبان زن پنجمین انتخابات دوره شوراهای اسلامی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: اکثریت بانوانی که در این نشست حضور دارند اولین بار است که کاندید شده و انتخاب شده‌اند.

    وی با اشاره به اینکه ۴۹ زن در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب شدند که از این تعداد ۱۴ نفر شوراهای شهری و ۳۵  نفر شوراهای روستایی انتخاب هستند، افزود: شهرستان لردگان با ۱۳ منتخب بیشترین انتخاب‌شدگان زن را در این دوره این انتخابات دارد.

    مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بالاترین رأی در شهرکرد در بین کاندیداهای انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا را یک بانو کسب کرد.

    دوستی اضافه کرد: باید در تصمیم‌گیری‌ها زنان آنقدر قوی شوند تا بتوانند حضور مؤثری در جامعه داشته باشند.

    قاسم سلیمانی دشتکی در انتهای نشست صمیمی با بانوان منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستای چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: بحث شوراها و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست، در قانون اساسی چندین ماده پیرامون شوراها و پارلمان‌های محلی دارد و در منابع دینی هم نسبت به آن پرداخته شده است.

    وی با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی به عنوان پارلمان‌های محلی می‌تواند مشکلات روستاها و شهرها را جمع‌بندی کرده و در ابتدا به شهر، سپس شهرستان، استان و حتی به صورت لایحه به کشور منتقل کنند، افزود: نقش زنان در رشد و توسعه استان و کشور قابل ملاحظه است و در دولت یازدهم بیشترین بها به نقش اجتماعی زنان داده شده اما هنوز اعتقاد داریم که کافی نیست.

    استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه به مدیران دستگاه‌های اجرایی اعلام شده تا از توان بانوان استفاده کنند، ادامه داد: رشد منتخبین زن در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از ۲۱ نفر به ۴۹ نفر را به فال نیک می‌گیریم و معتقد هستیم مدیریت بانوان به لحاظ نظم، وسواس و مسؤولیت پذیری از مردان بهتر است.

    سلیمانی دشتکی با تأکید بر اینکه دولت جدید به زودی روی کار آمده و شاید تعدادی از وزرا، مدیران و استانداران جابه‌جا شوند، اضافه کرد: با این وجود در چهارمحال و بختیاری یک هم‌دلی و وحدت بسیار قوی وجود دارد.

    وی با اشاره به اینکه تربیت فرزندان شایسته مغایر با حضور بانوان در مناصب مدیریتی و اجتماعی نیست، خاطرنشان کرد: آمار طلاق در استان نسبت به کشور کمتر است اما افزایش آمار طلاق از شهرها به روستاها در حال انتقال است که شاید دلیل آن آشنایی روستائیان با مظاهر غربی، دسترسی به فضای مجازی، وجود ماهواره‌ها، بیکاری و… است، این یک زنگ خطر برای روستائیان است و قبح کار خلاف نباید شکسته شود.

    استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: سال گذشته ۱۴ هزار و ۳۰۰ شغل ایجاد شد ولی متقابلاً ۳۳ هزار متقاضی شغل جدید در استان وجود دارد، هدف‌گذاری امسال ایجاد حدود ۱۹ تا ۲۰ هزار شغل جدید است و پروژه‌های بزرگی در دست اجرا داریم.

    سلیمانی دشتکی با بیان اینکه احداث پارک بانوان لازم است و از این کار حمایت می‌کنیم، گفت: ۱۰ درصد درآمد حاصل از واگذاری زمین‌های شهری مختص شهرداری‌ها است.

    وی ادامه داد: بودجه پروژه انتقال آب بن، شهرکرد به بروجن به ۱۹۳ میلیارد تومان رسیده است، ۴۵ تا ۵۰ درصد لوله‌گذاری آن انجام شده است و مقرر شد از تاریخ ۲۰ مردادماه سال جاری پمپ‌های ایستگاه اول زده شود.

    استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای بیمارستان بروجم اختصاص داده شده است، تصریح کرد: برای توسعه روستایی یک میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع زیرساخت انجام شده است.

    نظرات کاربران در مورد "عملکرد دفتر امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری/ بخش دوم (دیدار منتخبین زن پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با استاندار)"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir