امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ | کد خبر : 8456 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • مختومه شدن پرونده هسته ای در شورای امنیت سازمان ملل

  • دسته بندی مطلب : اخبار | تعداد بازدیدها : نفر
  • وزیر خارجه: بعد از یک پروسه ۱۰ ساله پرونده ایران در شورای امنیت سازمان ملل مختومه می‌شود

    به گزارش نوید صبح، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در سخنانی در نشست ویژه بررسی توافق هسته‌ای اظهار کرد: حضور مردم پای صندوق رای باعث شد تا طرف مقابل از تحمیل اراده‌اش بر مردم ایران ناامید شود.

     

    وی گفت: متن نهایی برجام متن متوازنی است. این طور نیست که تمام خواسته هایمان را به طرف مقابل تحمیل کرده باشیم، طرف مقابل هم نتوانست به همه خواسته هایش برسد. متن حتی از نظر تناظر زمانی اجرا متوازن است.

     

    وزیر امور خارجه کشورمان درباره تحریم‌های موشکی که حتی استفاده قهرآمیز درباره ایران را در خود داشت گفت که در قطعنامه ۲۲۳۱ این‌ها به محدودیت تبدیل شده است.

     

    وی گفت: در پایان ۱۰ سال هم موضوع هسته‌ای ایران مختومه می شود و هم پرونده در قالب قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام بسته می‌شود.

     

    وی در تشریح داده‌های طرف مقابل گفت: آنها با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل پروژه‌ امنیتی سازی پرونده ایران را به پیش برده بودند. از دیگر سو ما هم از نظر علمی و فنی یک توانی را ذخیره کرده بودیم و نشان داده بودیم که طرف مقابل نمی‌تواند با فشار خواسته‌ها و دیدگاه‌های خود را به ملت ایران تحمیل کند.

     

    رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان با بیان این‌که متن نهایی توافق حاصله بین ایران و گروه ۱+۵ یک متن متوازن است، ادامه داد: این متن طوری نیست که یک طرف توانسته باشد تمام خواسته‌های خود را به طرف مقابل تحمیل کند. دیگر چنین چیزی اسمش توافق نیست بلکه اسم آن سند تسلیم است.

     

    ظریف با اشاره به این‌که بعد از یک پروسه ۱۰ ساله پرونده ایران در شورای امنیت سازمان ملل مختومه می‌شود به مقایسه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت با دیگر قطعنامه‌های این شورا در ارتباط با فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران پرداخت و گفت: در قطعنامه قبلی در ارتباط با فعالیت‌های نظامی و موشکی ایران از واژه ممنوعیت استفاده شده بود و کشورها مجاز نبودند که با ایران در این چارچوب از جمله فعالیت‌های هسته‌ای تعاملی داشته باشند ولی در توافق ۲۲۳۱ کشورها تشویق شده‌اند که در ارتباط با فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای با ایران همکاری داشته باشند.

     

    ظریف با تأکید بر این‌که در متن برجام و قطعنامه اخیر سازمان ملل به صورت نسبی یک توازنی وجود دارد، ادامه داد: بعد از یک محدوده زمانی ۱۰ ساله نه تنها پرونده ایران در شورای امنیت مختومه می‌شود بلکه از دستور کار شورا نیز حذف خواهد شد.

     

    نظرات کاربران در مورد "مختومه شدن پرونده هسته ای در شورای امنیت سازمان ملل"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir