امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ | کد خبر : 708 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۲ نظر
  • محمد حقانی: با همفکری و گفتگو به حوزه وحدت در عمل خواهیم رسید

  • دسته بندی مطلب : اجتماعی | تعداد بازدیدها : نفر
  •  

    یادداشتی از مهندس محمد حقانی عضو شورای شهر تهران

    بالاخره رقابت ها و یارگیری های انتخاباتی بر سر انتخاب شهردار تهران، به پایان رسید و امروز شورای شهر تهران با همه تنوع و تفاوت در دیدگاه اعضای محترم آن به ساحل آرام رسیده و عرصه آمادگی برای خدمت به شهروندان عزیز تهرانی را تدارک دیده است شورای شهر و یا به تعبیر پیشین آن «انجمن شهر» برگزیدگانی از مردم را گردهم آورده است تا بنا به اعتمادی که شهروندان به آنان ابراز کرده اند، با صداقت و صمیمیت و با تلاشی شبانه روزی و با تکیه بر عقل و تدبیر و اندیشه، به زیست شهری مردم کمک نمایند و شرایط حیات اجتماعی و جغرافیای مشترک زیستی آنها را نسبت به وضعیت پیشین آن بهبود بخشند

    تهران، کلان شهری است، که اگر تمام اعضای بزرگوار آن در شورای شهر، همه همت و فرصت و اندیشه خویش را بکار برند و از تمام ظرفیت صاحبنظران و شهرشناسان جامعه بهره وافر برند تا مشکلی از مشکلات آن را برطرف نمایند باز معضلات و مصائب و مسایل گسترده ای را پیش روی ما قرار می دهد که به رفع آنها باید تمام عیار بکوشیم و عملًا حجم انبوه آن اجازه بی توجهی و فرصت سوزی را از ما خواهد گرفت. شورای شهر تهران، نماد همفکری و هم آوایی و شریف ترین نهادی است که حکومت مردم بر مردم و یا به اصطلاح فرهنگ سیاسی “دموکراسی” را معنا می بخشد، جامع گسترده و بزرگی همچون تهران، که مردم نجیب و بزرگوارش، با همدلی و همگرائی است به انتخاب افرادی همچون ما زنده اند و نتیجه این حرکت پرشکوه را در قالب برگزیده شدن هر یک از ما ۳۱ تن پذیرفته اند و به صورت حرمت قانون وضرورت تمکین در برابر قواعد مسلم رقابت ها در عرصه انتخابات، آنارشیسم را در نطفه خفه کرده اند.

    منطقا از ما انتظار دارند که منتخبان آنان با همان نجابت و سلامت و عزت نفس و اعتماد، فرصت های پیش رو را با هماهنگی و همفکری در مسیر احقاق حقوق مسلم شهروندی آنها به کار بندند و از متن اتحاد و یکپارچگی خود، خلق حماسه کنند و به تدبیر و تمشیت مسایل مبتلا به شهر و رفع گرفتاری شهروندانش به جان کوشند. آنها از امام بزرگوار خویش تجربه آموخته اند که از دل اتحاد و اهتمام معجزه ها به پا می شود و کارهای بزرگ جامعه عمل می پوشاند اینجانب به عنوان عضوی از خانواده مدیریت شهری که تجربه نیم قرن خدمت به مردم را در حوزه مدیریت شهری در اختیار دارم، و امروز به لطف و اعتماد مردم و رأی ارزشمند آنان در جمع شما همکاران همدل و دلسوز حضور یافته ام. با صداقت وتواضع به عرض می رسانم که شورای شهر این مجمع بزرگ برگزیدگان ملت ومردم در تهران، با ۲ آسیب جدی و نگران کننده مواجه است. و آن دو تهدید ، یکی از درون و دیگری از بیرون، بالقوه می تواند، ما را برزمین زند و فرصت خدمت را از همه ما سلب نماید.

    تهدید داخلی ما چیزی نیست جز اختلاف و مناقشه های بی حاصل و تبعیت از هوای نفس و مطالبات گروهی، پدیده خطرناکی که هرگاه دامن جمعی را فرا گیرد، آنان را به خاک سیاه می نشاند. ما بر هر تفاوت در دیدگاه و نگاه متفاوت وقتی در مجمع شورای شهر، هدف واحدی را دنبال می کنیم، نتیجه قهری و فطری آن باید به وحدت نظر و عمل برای خدمت پیش رو، بیانجامد، چراکه، هر کدام تمامی ظرفیت و توان فکری و عملی خویش را برای هدف مقدس و مستقلی که همانا مصالح و منافع عامه مردم است بکار می بندیم، طبیعت این نگاه و رویکرد ما را با همه سلایق و علائق گوناگون لاجرم به نقطه مشترک و وحدت نظرمی رساند. و اگر جز این اتفاق روی دهد بی تردید، نشانگر خطای جدی ماست در وصول به نقطه وحدت نظر و هدف مشترک و بی تردید از آن بر گزیدن مصالح شخصی بر مصالح ملی تفسیر می شود. به قول امام بزرگوار اگر صدها انسان صالح را گرد هم جمع کنی با هم اختلاف نمی کنند چرا که هدف آنها متعالی و بلند است و اگر ۲ انسان غیر صالح را با همه مشترکات کنارر هم بنشانی مصیبت اختلاف آغاز می شود، چرا که افق پیش روی آنها خودخواهی و خود پسندی و حذف یکدیگر است.

    ما در جمع شورائی خویش، اولاً و اصالتاً، نماینده مردمی هستیم که از ما انتظار همدلی و برادری برای خدمت و حل مشکلات شهر را مطالبه می کنند، ثانیاً نمی توانیم خودخواه و خودپسند باشیم، چرا که با خودخواهی و خود بزرگ بینی، به قصد حذف و طرد دیگری روی خواهیم آورد، که متقابلاً هر یک از ما با چنین رویکردی حاصلی به بار نخواهد آورد جز آنکه همه به حذف و طرد همه مشغول خواهیم شد و طبیعت این خود پسندی و خودخواهی، منافع و مصالح مردم را پایمال خواهد کرد که نه از تاک نشان خواهد بود ونه از تاک نشان و البته لعنت خدا و مردم را  ببار خواهد نشاند.

    خطر دوم،که به صورت جدی و نگران کننده ما را تهدید می کند دست های پلیدی است که از بیرون شورا به اختلاف افکنی و دروغ پردازی و شایعه دامن می زنند، افکار خراب و آلوده شیاطینی که چون به منافع باندی و گروهی خویش در انتخابات نرسیده اند، روز و شب از هر طریق ممکن، به اختلافات دامن می زنند و از کاهی کوهی می سازند. این رویکرد شیطانی و بیماری دل، بخصوص امروزه از طریق رسانه های مکتوب و مجازی، ما را رها نمی سازد. آنها سعی دارند با روحیه ای مملو از غیظ و غضب تفاوت نگاه های داخلی شورا را که منطقاً وجود دارد و با اندک همفکری و هم اندیشی به وحدت می رسند، آنها را به خارج از شورا هدایت کنند و با نبش قبر های سیاسی و آتش سوزی های بی مورد فرصت خدمت و همفکری را از اعضای شورای شهر بگیرند. ما اعضای شورای شهر به این فتنه انگیزی های رسانه ای مصدوم الحال باید دست رد زنیم و با هوشیاری از در غلتیدن درون این چاه وسیعی  که برای یکایک ما نمایندگان شهروندان تهرانی تدارک دیده اند باید اجتناب ورزیم.  حقیقت امر این است که این عارضه بیرونی، همچون اژدهای آتش افروز هیچ آرامشی را برای ما فروگذار نخواهد کرد و تا شکست و ذلت، پیش خواهد رفت و نیات آلوده و خبیث خود را دنبال خواهد نمود.

    ما امروز حتی اگر اندک اختلافی در رویکرد تکالیف قانونی خویش برای خدمت به شهروندان داشته باشیم، با همفکری و گفتگو به حوزه وحدت در عمل خواهیم رسید و نیازی به دلسوزی های بی مورد ومزورانه حیله گران و خناسان رسانه ای خشونت طلب و وحدت شکن نداریم.

    ما امروز با تمام توان و ظرفیت خود را برای خدمت به مردم از طریق تقویت مدیریت شهری و  حمایت از مدیران خدوم و زحمتکش شهر و شهرداری آماده ساخته ایم و دست رد به سینه نامحرمان بیرون ازشورا میزنیم و اندک تفاوت ها و اختلافات دیدگاه ها را در مسیر تصمیمات عقلانی به وادی وحدت در عمل هدایت خواهیم کرد و مطمئن ایم که خداوند یار و مددکار، خواهد بود.

    و اَعتصِموا بحَبل الله جمیعاً و لاتفرِّقوا

    نظرات کاربران در مورد "محمد حقانی: با همفکری و گفتگو به حوزه وحدت در عمل خواهیم رسید"
    ۲ نظر برای “محمد حقانی: با همفکری و گفتگو به حوزه وحدت در عمل خواهیم رسید”
    1. سید رضا هادوی گفت:

      با سلام
      من از خوانندگان دائمی سایت وزین شما هستم.
      واقعا خدمتی که شما به اصلاحات کرده اید را هیچ کس نکرده است.
      درود بر شما
      انصافا نقش موثری که نوید صبح در عرصه خبررسانی از زمان پیروزی سید محمد خاتمی در انتخابات ۷۶ تا پیروزی دکتر روحانی در انتخابات ۹۲ داشته غیر قابل انکار است.
      با آرزوی توفیق برای شما
      هادی-از شهرستان ممسنی

      • خبرنگار گفت:

        سلام. متشکرم از نظر لطف شما خواننده عزیز. امیدواریم که با حمایت های معنوی شما بتوانیم در عرصه اطلاع رسانی بهترین باشیم.
        ارادتمند
        پشتیبان


  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir