امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : جمعه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ | کد خبر : 6913 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • واردات گوشت “بوفالوی هندی” توجیه ندارد

  • دسته بندی مطلب : اقتصادی | تعداد بازدیدها : نفر
  • عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با تاکید بر ضرورت برخورد با متخلفان حوزه واردات گوشت بوفالو، گفت: کافی بودن تولیدات داخلی در زمینه تامین مواد پروتئینی مردم از یک سو و واردات گوشت بوفالو از سوی دیگر مصداق تخلف و ایجاد رانت برای سودجویان در حوزه صنعت دام است.

     

    به گزارش نوید صبح به نقل از خانه ملت، سیدشکرخدا موسوی عضو کمیسیون کشاورزی با تاکید بر ضرورت برخورد با متخلفان در حوزه واردات گوشت بوفالو، گفت: با توجه به اینکه برای تامین نیاز مردم به مواد پروتئینی هیچ نیازی به واردات نیست؛واردات گوشت بوفالو مصداق ایجاد رانت است.

     

    استفاده از گوشت بوفالو حتی در تولید سوسیس و کالباس توجیه منطقی ندارد

     

    نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید صادارت گوشت و سایر محصولات تولید داخل در دستور کار دولت قرار بگیرد، افزود: درحالی که کشور ما قابلیت صادارت گوشت را داراست؛ نباید واردات گوشت بوفالو که تضمینی بر سلامت آن نیز وجود ندارد،بازار را قبضه کند.

     

    این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه سلامت مردم شوخی بردار نیست، تصریح کرد: استفاده از گوشت بوفالو در هیچ یک از مصارف حتی در تولید سوسیس و کالباس توجیه منطقی ندارد و باید مسئولان حوزه سلامت پاسخگوی قصور در این باره باشند.

     

     

    موسوی با بیان اینکه استفاده از گوشت بوفالو حتی در صنعت تولید سوسیس و کالباس نیز شائبه های بسیاری به همراه دارد، ادامه داد: درصورتی که کشور ما نیاز به واردات گوشت برای تامین نیاز داخل داشته باشد نیز مسئولان اجازه خرید محصولات بی کیفیت را ندارند.

     

     

    وی با بیان اینکه وزارت بهداشت و سازمان استاندارد نیز درخصوص چرایی ارایه مجوز برای واردات و استفاده از گوشت بوفالو در کشور باید پاسخگو باشند،گفت: تنظیم بازار با واردات محصولات بی کیفیت تخلفی محرز بوده که در صورت ثابت شدن آن متخلفان از سوی دستگاه قضا مورد محاکمه قرار خواهند گرفت.

     

    رییس سازمان دامپزشکی، درخصوص وضعیت سلامت گوشت بوفالوهندی گفت:درگذشته واردات این محصول به صورت محدود آن هم برای فرآورده‌های گوشتی حرارت دیده مانند سوسیس و کالباس مجوز داشته است،اما برای گسترش واردات این محصول در درازمدت و در قالب تجارت ترجیحی باید طی جلسات متعدد با مسئولان دامپزشکی هندوستان به توافقاتی مشترک برسیم.

     

     

     

    نظرات کاربران در مورد "واردات گوشت “بوفالوی هندی” توجیه ندارد"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir