امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ | کد خبر : 5331 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • راکعی: موفقیت زنان در دفاع از حقوق خود / زنان در هر جایگاهی که قرار گرفتند “درخشیدند”

  • دسته بندی مطلب : زنان | تعداد بازدیدها : نفر
  • زنان در عرصه های مختلف به خصوص در زمینه های علمی و آموزش عالی، المپیادهای علمی، هنر و با حضور در مدیریت های مختلف میانی و دولت ها و هر کجا که قرار گرفتند درخشیدند

     

    فاطمه راکعی فعال حوزه زنان و مدیر عامل انجمن شاعران ایران در نشست اختصاصی با گروه خبری نوید صبح اظهار داشت؛زنان در اسلام از جایگاه بالایی برخوردار می باشند و رهبر کبیر انقلاب اسلامی در فرهنگ سازی در این زمینه نقش بسزایی داشتند و تعریفی قرآنی در مورد زنان داشتند و فرمودند «از دامن زن است که مرد به معراج می رود» و تاکید داشتند که زنان باید در مقدرات اساسی مملکت دخالت کنند و با یک باید، این مسئله را به زنان تکلیف نمودند.

     

    نایب رییس پیشین کمیسیون فرهنگی مجلس ششم افزود: بعد از گذشت ۳۶ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، رشد و پیشرفت و تعالی زنان در عرصه های مختلف به خصوص در زمینه های علمی و آموزش عالی، المپیادهای علمی، هنر و با حضور در مدیریت های مختلف میانی و دولت ها و هر کجا که قرار گرفتند درخشیدند و نشان دادند ظرفیتی را که اسلام برای زنان ترسیم کرده بود بی دلیل نبوده و تاکیدات امام (ره) بر شخصیت و ظرفیت زنان عالمانه بوده است.

    ولی متاسفانه در دولت نهم و دهم کسانی بودند که می خواستند زنان را به عصر قاجار و قبل از آن برگردانند و آنان را خانه نشین کنند. و تفکیک جنسیتی را مطرح نمودند و به دنبال آن بودند که برای رشته های مختلف محدودیت و ممنوعیت ایجاد کنند و در تحصیل و شغل زنان محدودیت ایجاد نمایند.

    این فعال حوزه زنان خاطر نشان کرد: طی سالیان گذشته زنان با تلاش هایی که در زمینه شناختن و شناساندن توان خودشان در چارچوب اسلام و قانون اساسی انجام دادند نشان دادند که همیشه مدافع حقوق خودشان بوده اند.

    نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی افزود: تعداد زیاد نهادهای غیردولتی و دولتی که در حوزه زنان وجود دارند تلاش می نمایند تا قوانین تبعیض آمیز  برطرف شود و در مجلس ششم بصورت پژوهشی این کار صورت پذیرفت و قوانین خوبی به تصویب رسید و البته برخی از قوانین نیز رد شد و برخی قوانین نیز با وساطت مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسید.

     

    رییس پیشین فراکسیون زنان تاکید کرد: امروز زنان ما آگاهانه و به طور جدی خواهان دستیابی به قدرت سیاسی هستند زیرا به این نتیجه رسیده اند که تا وقتی خودمان در موضع قدرت سیاسی و اجتماعی نباشیم متاسفانه حرفهایمان در حد حرف باقی می ماند. اما کسانی ممکن است بگویند که زنان حرف از قدرت طلبی می زنند، آنها می دانند که منش زنانه، غیر از روح لطافت و نگرانی برای فرزندان خود، فرزندان میهن و انسانیت چیز دیگری نیست. و زنان بیش از آنکه خود خواه باشند دیگر خواه می باشند.

    و زنان باید در حوزه های تصمیم گیری، تصمیم سازی، برنامه ریزی و مدیریت های کلان قرار بگیرند تا آنچه را که بعد از پیروزی انقلاب و در طی سالیان گذشته برایش تلاش کردند و بزرگان و مسئولان نظام به خصوص حضرت امام  (ره) تاکید داشتند زنان در آن جایگاه قرار گیرند.

    فاطمه راکعی در پایان خاطر نشان کرد: هیچ فرقی بین زن و مرد نیست جز تقوا، ایمان، فرهیختگی، تخصص و تلاش برای آینده بهتر. و دغدغه های بزرگ انسانی است که انسانها را اعم از زن و مرد متمایز می سازد و هر کس این ویژگی ها را داشت باید در جایگاه شایسته خودش بدون نگاه به جنسیت، نژاد، قوم و قبیله قرار گیرد.

     

     

    نظرات کاربران در مورد "راکعی: موفقیت زنان در دفاع از حقوق خود / زنان در هر جایگاهی که قرار گرفتند “درخشیدند”"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir