امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ | کد خبر : 5297 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • رییس جمهور: موانع فضای کسب و کار برطرف می شود/ تیم مذاکره‌کننده مورد تأیید مسئولین عالی‌رتبه نظام است

  • دسته بندی مطلب : اخبار | تعداد بازدیدها : نفر
  • به گزارش نوید صبح،  رییس جمهوری عصر سه‌شنبه در پایان نشست سران قوا که به میزبانی آیت‌الله آملی لاریجانی رییس قوه قضائیه برگزار شد،بودجه سال ۹۴ ، مذاکرات هسته ای، هماهنگی برای بهبود فضای کسب و کار و رفع آلودگی هوا و بررسی موضوعات منطقه ای را از جمله مهمترین مسایل مورد گفت و گو در این نشست عنوان کرد.

     

    حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی گفت: جلسات سران قوا همواره پر خیر و برکت بوده و این جلسه هم که در آن مباحث مختلفی مطرح شد، همینگونه خواهد بود.

    رییس جمهوری با بیان اینکه بحث اولی که در این جلسه مطرح شد، موضوع بودجه سال آینده بود که مراحل نهایی تنظیم را در مجلس می‌گذراند، افزود: به طور طبیعی باید پیش‌بینی‌هایی برای سال آینده داشته باشیم و برخی مشکلاتی را که وجود دارد، با هماهنگی سه قوه برطرف کنیم.

    دکتر روحانی موضوع بعدی گفتگوهای سران سه قوه در این نشست را مسأله بهبود فضای کسب و کار عنوان کرد و اظهار داشت: موانعی در فضای کسب و کار وجود دارد که باید برطرف شوند تا به رونق اقتصادی برسیم. دولت و مجلس براین موضوع اهتمام دارند و قوه قضائیه همواره از بهبود فضای کسب و کار حمایت کرده است، اما هنوز موانع و مشکلاتی وجود دارد.

    رییس جمهوری ادامه داد: یکی از مشکلات موجود در برابر بهبود بیشتر فضای کسب و کار، موضوع معوقات بانکی است که در جلسه امروز نیز مورد بحث قرار گرفت. برخی افراد که معوقات بانکی دارند، مرتکب تخلف شده‌اند و از منابعی که در اختیار گرفته‌اند در مسیر نادرست استفاده کرده‌اند که طبق قوانین باید با آنان برخورد شود، اما بعضی از افراد هستند که متخلف نیستند و معلوم نیست که مقصر هم باشند و به اقتضاء شرایط و وضعیتی که در برهه‌ای پیش آمد و مثلاً ‌نرخ ارز نوسان شدید پیدا کرد، دچار مشکل شدند.

    دکتر روحانی تصریح کرد: قرار شد این موضوع در دولت مورد بحث قرار گیرد و کمیته‌هایی در استان‌ها تشکیل شود تا اینگونه افراد شناسایی شوند. برای رسیدگی به این موضوع قوانین لازم وجود دارد اما اگر نیاز به قانون جدید باشد، مجلس آماده کمک و همکاری است و قوه قضائیه هم از این موضوع حمایت خواهد کرد تا کسانی که تخلفی نداشته و در واقع مقصر نبوده و قصور داشته‌اند، از طریق بخشش جرایم و تقسیط مجدد بدهی‌شان، مورد حمایت قرار گیرند که این به نفع اقتصاد کشور خواهد بود.

    رییس جمهوری موضوع مورد بحث دیگر را روند پرونده هسته‌ای عنوان کرد و با بیان اینکه پرونده به خوبی در چارچوبی که نظام جمهوری اسلامی ایران مقرر کرده، در حال پیش‌رفتن است، خاطر نشان کرد: تیم مذاکره‌کننده مورد تأیید مسئولین عالی‌رتبه نظام است و مقام معظم رهبری نیز چندین بار آن را مورد عنایت و حمایت قرار داده‌اند.

    دکتر روحانی اضافه کرد: امروز در حال نزدیک شدن به نقاط خوبی هستیم و برخی از مواردی که موانع پیش‌رو بوده، اینگونه به نظر می‌رسد که به این نتیجه رسیده‌اند که حقوق مردم ایران را باید به رسمیت بشناسند و راه را برای احقاق حقوق ملت ایران باز کنند. برخی فاصله‌ها که زیاد بوده کم شده و البته اختلاف‌نظرهایی وجود دارد ولی برخی فاصله‌ها هم کم شده است. در این جلسه در مورد چارچوب‌هایی که باید مد نظر ما باشد و نقاط مدنظر تیم مذاکره‌کننده و شرایطی که در ماه‌های آینده پیش رو داریم، بحث و گفت و گو شد.

    رییس جمهوری یکی دیگر از مباحث جلسه امروز سران سه قوه را بحث هوای کلان‌شهرها و آلودگی این شهرها از جمله هوای تهران ذکر کرد و گفت: قرار شد کمیته‌ای برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شود که قدرتمند بوده و بتواند برنامه‌ریزی کند. باید در صنعت حمل و نقل کشور سرمایه‌گذاری‌های جدید کنیم و برای ساماندهی صنایع اطراف تهران اقدامات جدید انجام شود و سه قوه در این موضوع همکاری خواهند کرد تا هوای تهران و دیگر کلان شهرها بهتر شود.

    دکتر روحانی افزود: امسال روزهای آلوده نسبت به سال آینده کمتر بود اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

    رییس جمهوری آخرین موضوع مورد بحث در این جلسه را گفتگو در مورد مسایل منطقه عنوان کرد و اظهارداشت: درباره شرایط خاورمیانه، فلسطین، لبنان، عراق، سوریه و یمن و اقداماتی که جمهوری اسلامی ایران در این مدت انجام داده بحث کردیم. همچنین درباره تلاش‌هایی که باید در زمینه حقوق مسلمانان انجام گیرد و اقدامات علیه تروریسم در کل منطقه و مداخله های نابجای قدرت‌های بزرگ در منطقه نیز گفتگو کردیم.

     

     

     

    نظرات کاربران در مورد "رییس جمهور: موانع فضای کسب و کار برطرف می شود/ تیم مذاکره‌کننده مورد تأیید مسئولین عالی‌رتبه نظام است"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir