امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ | کد خبر : 4937 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • بنگاه داری بانکی عامل رکود اقتصادی

  • دسته بندی مطلب : اقتصادی | تعداد بازدیدها : نفر
  • حسین آذین: در لایحه خروج از رکود پیش‌بینی شده بانک ها باید ظرف ۳ سال بنگاه‌داری را رها کنند

    به گزارش نویدصبح، حسین آذین – سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از تشکیل جلسه روز یکشنبه این کمیسیون با حضور رییس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی در مورد موضوع بنگاه‌داری بانک‌ها خبر داد.

    حسین آذین اظهار داشت: در جلسه کمیسیون اصل ۹۰ که با حضور رییس کل بانک مرکزی، مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی، مشاورین و معاونین بانک مرکزی و هیات مدیره برخی بانک‌ها برگزار شد موضوع ورود بانک‌ها به بنگاه‌داری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    وی با اشاره به این‌ که «در لایحه خروج از رکود پیش‌بینی شده بانک ها باید ظرف ۳ سال بنگاه‌داری را رها کنند» یادآور شد: در جلسه بحث‌هایی مطرح شد از جمله رییس بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌ها عنوان کردند که موضوع بنگاه‌داری بانک‌ها از دهه ۶۰ به واسطه بدهی دولت به بانک‌ها با عنوان تهاتر و رد دیون شروع شده و براین اساس شرکت‌هایی به بانک‌ها واگذار شده است. استدلال آن‌ها این بود که این موضوع اقتضای زمان بوده است.

    وی ادامه داد: در حال حاضر بانک صادرات ۲۰ ، بانک ملت ۳۵ و بانک تجارت ۲۰ شرکت دارند و البته بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌ها می‌گویند ما طبق قانون به دنبال واگذاری هستیم.

    سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ همچنین خاطرنشان کرد: در جلسه کمیسیون اصل ۹۰ چگونگی حل این مشکل موردبحث قرار گرفت و قرار شد این جلسات ادامه یابد و جلسه بعدی هفته آینده با حضور وزیر اقتصاد و افراد دیگر برگزار شود.

    وی تصریح کرد: به هر حال باید یک فرصت زمانی داده شود تا واگذاری شرکت‌های تابعه بانک‌ها انجام گیرد تا خللی به وضع اقتصاد کشور و همچنین این شرکت‌ها وارد نشود و این کار به نحوی صورت گیرد که نتیجه آن به نفع کشور و مردم باشد.

    وی افزود: یکی از بحث‌های مطرح شده در مورد بانک های خصوصی بود و اینکه آن‌ها بعضا سهامدار برخی پروژه‌های صنعتی و معدنی شده‌اند.

    آذین در پایان تصریح کرد: موضوع اساسنامه بانک‌ها نیز از دیگر مسائل مطروحه در جلسه بود. در حال حاضر اساسنامه متحدالشکلی از سوی بانک مرکزی در شورای پول و اعتبار به تصویب رسیده که ۱۵ بانک نیز آن را مصوب کرده‌اند اما بعضا بانک های خصوصی ایراداتی به آن داشته‌اند و نهایتا بانک مرکزی از این اساسنامه دفاع کرد.

     

     

    نظرات کاربران در مورد "بنگاه داری بانکی عامل رکود اقتصادی"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir