امروز و ساعت دقیقه می باشد.
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ | کد خبر : 4322 | نویسنده : خبرنگار
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • چرخش سانتریفیوژها ادامه خواهد داشت / توافق بر سر تعداد سانتریفیوژها تکذیب شد

  • دسته بندی مطلب : اخبار | تعداد بازدیدها : نفر
  • به گزارش نوید صبح ، خبرگزاری های غربی اعلام کردند که وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه ای اختصاصی که از شبکه تلویزیونی بلومبرگ پخش شده گفته است که هنوز شکاف های نسبتا عمیقی در مورد مسائل مختلف وجود دارد.

    کری هشدار داده است که ایران نمی تواند از مسائلی مانند همکاری با ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای مقابله با گروه دولت اسلامی (داعش)، برای امتیازگیری در مذاکرات اتمی استفاده کند.

    وی همچنین تاکید کرده است که توافق احتمالی باید تمام راه های ساخت بمب هسته ای از طریق فعالیت ها در تاسیسات غنی سازی اورانیوم نطنز، سایت غنی سازی فردو، راکتور آب سنگین اراک و هرگونه مرکز سری دیگر را بگیرد.

    این اظهارات در حالی بیان می شود که ایران بر صلح آمیز و شفاف بودن برنامه هسته ای خود تاکید دارد و اتهامات آمریکا و متحدانش مبنی بر تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای را رد می کند.

    میزان ظرفیت غنی سازی و تعداد سانتریفیوژهای ایران به همراه زمان بندی رفع تحریم ها و بازگشت پرونده از شورای امنیت به آژانس بین المللی انرژی اتمی از جمله موارد اصلی اختلاف در مذاکرات است.

    قرار است جان کری، در روزهای نهم و دهم نوامبر (۱۸ و ۱۹ آبان) برای شرکت در یک نشست سه جانبه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون، نماینده اتحادیه اروپا، به مسقط، پایتخت عمان، سفر کند.

    این جلسه درباره برنامه هسته ای ایران و در ادامه مذاکراتی خواهد بود که کشور های عضو گروه ۱+۵ (متشکل از آمریکا، بریتانیا، روسیه، فرانسه، چین و آلمان) با هماهنگی اتحادیه اروپا با ایران دارند.

    در این رابطه، یک عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران، ادعای برخی رسانه های غربی مبنی بر توافق ایران و آمریکا بر سر چهار هزار سانتریفیوژ برای سه تا پنج سال و این که تهران به ۹۴۰۰ سانتریفیوژ رضایت داده را تکذیب کرده است.

    مجید تخت روانچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای نیز پیش تر اعلام کرده بود که ایران لغو تدریجی تحریم ها و نیز غنی سازی دکوری را نمی پذیرد.

    همچنین به نقل یک مقام ایرانی گزارش شده که هنوز قطعی نیست در ۱۸ نوامبر (۲۷ آبان ماه) دور بعدی مذاکرات ایران و ۱+۵ برگزار شود.

     

     

    نظرات کاربران در مورد "چرخش سانتریفیوژها ادامه خواهد داشت / توافق بر سر تعداد سانتریفیوژها تکذیب شد"
  • طراحی سایت

    طراحی سایت های خبری و حرفه ای


    parswp.ir